انواع آلاچیق به همراه مزایای ساخت هر یک

به گزارش وبلاگ پاییز، ما در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم شما را با انواع آلاچیق و مزایای طراحی و ساخت هر یک آشنا کنیم و در خاتمه نیز برترین شرکت برای طراحی و ساخت آلاچیق را معرفی می کنیم تا به یاری برترین سازندگان و طراحان اقدام به طراحی این سازه زیبا کنید.

انواع آلاچیق به همراه مزایای ساخت هر یک

آلاچیق سازه ای است که علاوه بر افزایش زیبایی حیاط یا روف گاردن موجب می گردد تا افراد فضایی آرامش بخش برای استراحت در اختیار داشته باشند، آلاچیق ها به عنوان سایه بان عمل می نمایند و بسیار مناسب فصل تابستان هستند زیرا باعث جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید می گردد.

طراحی و ساخت آلاچیق از جمله سازه هایی است که برای ویلا یا آپارتمان در سریع ترین زمان ممکن ساخته می گردد و هزینه زیادی را در بر نمی گیرد اما به علت اینکه امروزه انواعی از آلاچیق ها با متریال نو و خاص ابداع شده اند باید کمی در انتخاب دقت کرد و رجحانن شرکت را برای ساخت آن انتخاب کرد تا شاهد رجحانن آلاچیق با امکانات بالا باشید.

آلاچیق مدرن

بعد از طراحی ویلا نوبت به طراحی المان های آن می رسد که آلاچیق مدرن به عنوان یکی از رجحانن آلاچیق ها شناخته می گردد.

آلاچیق مدرن از انواع آلاچیق های پرطرفدار است که در طرح های مختلفی قابل اجرا است؛ برای طراحی این نوع آلاچیق افراد محدودیتی ندارند و فقط با کمی خلاقیت و ایده پردازی می توانند رجحانن نوع آن را برای حیاط منزل یا ویلای خود و یا حتی روف گاردن تهیه نمایند.

آلاچیق های مدرن از متریال متفاوتی ساخته می شوند اما پر تقاضاترین نوع متریال برای این نوع آلاچیق از فلز است و طراحی آن نیز به صورت مینیمال انجام می گردد.

برای ساخت این آلاچیق ها احتیاج به اشکال منتظمی نیست و می توان از اشکال هندسی غیر منتظم مطابق سلیقه استفاده کرد، برای طراحی و ساخت سقف آلاچیق مدرن، سطح مسطح و صاف رجحانن انتخاب است اگر نگاهی به آلاچیق های مدرن بیندازید متوجه می شوید که بیشتر آنها دارای سقف صاف هستند.

یکی از مزیت های آلاچیق مدرن این است که شما احتیاج به تزئینات زیادی ندارید زیرا سبکی که انتخاب نموده اید بسیار ساده است اما در عین سادگی بسیار زیبا و چشم نواز است به همین دلیل اصلا احتیاج به هزینه های اضافی برای تزیینات آن نیست.

روشنایی و نورپردازی در آلاچیق های مدرن احتیاج به تجربه و تخصص دارد و برای این کار فقط از چراغ های آویز و سقفی مدرن می توان استفاده کرد به همین دلیل طراحی و اجرای نورپردازی آلاچیق مدرن بسیار زیباتر از بقیه سبک ها است.

آلاچیق سنتی

آلاچیق سنتی از نوع قدیمی ترین آلاچیق ها است که به عنوان آلاچیق ایرانی نیز از آن نام برده می گردد؛ مطمئنا بارها این نوع آلاچیق را دیده اید و با سبک و نوع آن آشنا هستید اما ما قصد داریم مزیت ها و نکات ساخت این آلاچیق را بیان کنیم تا کمی نسبت به آن مطلع تر باشید.

آلاچیق سنتی یا کلاسیک اغلب از چوب ساخته می شوند و طراحی این آلاچیق ها باید به صورت اشکال منتظم مثل مربع، شش ضلعی و هشت ضلعی و… باشد، سقف این آلاچیق ها معمولا شیب دار است به همین دلیل در روز های بارانی رجحانن پناهگاه برای شما می تواند باشد.

همانطور که مستحضرید آلاچیق سنتی و یا کلاسیک بیشتر از چوب ساخته می گردد به همین دلیل ارتباط بهتری با طبیعت دارد و جلوه ای بی نظیر در محوطه سازی باغ یا روف گاردن ایجاد می نماید همین موضوع بر جذابیت این نوع آلاچیق افزوده است و خیلی ها اقدام به طراحی و ساخت آن نموده اند.

درون این آلاچیق ها معمولا با تعدادی نیمکت چوبی و گلدان های کوچک تزئین می گردد و القا نماینده حسی بی نظیر به افراد است، نورپردازی در این آلاچیق ها بسیار ساده و آسان است و احتیاج به هزینه زیادی ندارد و می توان به یک لامپ برای روشنایی آن بسنده کرد.

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی به عنوان امن ترین سرپناه در آلاچیق ها شناخته شده است و به علت اینکه با همه نوع شرایط آب و هوایی سازگار است رجحانن انتخاب محسوب می گردد به عنوان مثال در روزهای بارانی، آفتابی و… امنیت خوبی دارد و با خیالی آسوده می توان به آن پناه برد همین مزیت آلاچیق چوبی موجب افزایش تقاضا برای خرید آن شده است.

آلاچیق های چوبی معمولا دید کاملی نسبت به محیط اطراف دارند حتی خیلی از افراد با در نظر گرفتن موقعیت آلاچیق و حیاط منزل سعی می نمایند آن را در رجحانن نقطه بسازند تا دید کامل نسبت به همه نقاط باشد.

سقف آلاچیق چوبی به صورت گنبدی و شیب دار و یا گاهی مسطح ساخته می گردد و برای انتخاب متریال آن باید به سراغ با کیفیت ترین نوع رفت تا با گذر زمان و شرایط آب و هوایی مختلف سازگار باشد.

برای آلاچیق چوبی می توان دیواره های چوبی، آجری و… را انتخاب کرد اما اگر علاقه ای به آن نداشته باشید می توانید به صورت باز اقدام کنید یعنی هیچ دیواره ای نباشد و فقط به تعدادی ستون بسنده کنید.

یکی از مهمترین نکات در ساخت آلاچیق چوبی این هست که احتیاج به هزینه های زیادی نیست و نیروی انسانی که برای آن انتخاب می کنید به تعداد کم کافی است.

مزایای ساخت آلاچیق چوبی

  • سازگاری با شرایط جوی مختلف
  • زمان ساخت کوتاه
  • هزینه پایین برای طراحی و ساخت
  • دید کامل به اطراف
  • راحتی نصب
  • ماندگاری و دوام بالا
  • نورپردازی با قیمت پایین اما روشنایی بالا

آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی یکی از انواع آلاچیق مدرن و زیبا است که استفاده از آن در هر فضایی زیبایی و جذابیت آن فضا را بیشتر می نماید این آلاچیق ها معمولا با چهار ستون ساخته می شوند که به نظر ساده است اما با کمی خلاقیت می توان جذابیت و کارایی آن را افزایش داد.

آلاچیق فلزی از دوام بالایی برخوردار است و با گذر زمان احتیاج به تعویض و تعمیر ندارد به همین دلیل افراد پس از ساخت ویلا اقدام به طراحی این نوع آلاچیق می نمایند.

آلاچیق های فلزی در کنار زیبایی دارای یک ویژگی دیگر نیز هستند که باعث رجحان آن به نسبت دیگر آلاچیق ها شده است و آن هم بالا بردن ارزش یک خانه است شما با ساخت آلاچیق فلزی موجب افزایش زیبایی و بهای روف گاردن و یا محوطه سازی ویلا یا خانه می شوید.

بسیاری از هتل ها، رستوران ها، پارک ها خانه های ویلایی یا آپارتمان ها، روف گاردن و… از این نوع آلاچیق استفاده می نمایند؛ اما باید توجه کنید که این سازه کمی سنگین تر از بقیه آلاچیق ها است و باید به مقاومت جایی که می خواهید این سازه را بر روی آن بسازید توجه کنید.

مزایای ساخت آلاچیق فلزی

  • دوام بالا
  • تمیز کردن آسان و سریع
  • مدرنیته بودن آن
  • افزایش ارزش ملک
  • مقاومت بالا در برابر وزش باد
  • هزینه پایین نسبت به چوب
  • انعطاف پذیری بالا

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای از انواع آلاچیق های مدرن است که مناسب همه فصول و همه مکان ها است، این آلاچیق ها زیبایی بی نظیری دارند، ساخت آلاچیق شیشه ای برای هر متراژی و هر نوع تنوع آب و هوایی مناسب است بنابراین اگر قصد ساخت این نوع را دارید احتیاج به هیچ گونه نگرانی نیست.

آلاچیق های شیشه ای معمولا پوشیده هستند و به مانند یک اتاقک کوچک عمل می نمایند و در هر فضایی که ساخته شوند به علت اینکه دید کامل و واضحی دارند بسیار پرتقاضا هستند مخصوصا در باغ ویلاها که برای دوری از گرما و یا سرما و حتی حشره های موذی بسیار کارآمد هستند.

شما با ساخت آلاچیق شیشه ای این امکان را فراهم آورده اید که اقدام به تهیه سیستم گرمایشی و سرمایشی کنید زیرا این آلاچیق ها سر بسته و پوشیده اند و هوا رد و بدل نمی گردد به همین دلیل در صورت احتیاج می توانید اقدام به تهیه این سیستم ها کنید.

آلاچیق های شیشه هم به صورت گرد ساخته می شوند و هم به صورت سطح صاف و این مورد بسته به سلیقه افراد متغیر است بنابراین محدودیتی از لحاظ انتخاب ندارید.

مزایای ساخت آلاچیق شیشه ای

  • بسیار مناسب برای فصل زمستان
  • امکان نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • بیشتر آلاچیق های شیشه ای نشکن اند
  • مقاومت بالا دارند
  • مناسب همه فضاها
  • نصب راحت
  • بهره مندی از چشم انداز اطراف
  • عایق بودن
  • تمیز کردن آسان آن

آلاچیق سیمانی

آلاچیق سیمانی از دیگر آلاچیق های سنتی و قدیمی است که از سال ها قبل در ایران ساخته می شد و یک آلاچیق با طراحی نو نیست، این نوع آلاچیق در ابعاد بزرگ و کوچک و در انواع مختلفی طراحی می گردد که بسیار مناسب باغ و فضاهای سرسبز است.

آلاچیق سیمانی را می توان با انواع دیگر متریال (اعم از چوب، سنگ، آهن و…) ترکیب کرد و یک نوع آلاچیق با سبک و طراحی دلخواه تهیه کرد این خود از ویژگی های آلاچیق سیمانی است که نشان دهنده آزادی عمل در ساخت آن است به همین دلیل افرادی که در پی تنوع هستند به سمت این نوع آلاچیق می آیند.

ساخت استخر در کنار آلاچیق موجب افزایش کارایی آن می گردد و خیلی از افراد آلاچیق را روی استخر می سازند تا زیبایی و جذابیت آن را افزایش دهند.

آلاچیق سیمانی به مانند آلاچیق فلزی و آهنی دارای یک سقف و چهار ستون است؛ سقف این آلاچیق ها می تواند مسطح و یا گنبدی باشد و مصالح به کار رفته در آن نیز می توان آهنی، چوبی و… باشد؛ انتخاب آن بر اساس احتیاج افراد و ایده آل های آنان انجام می گردد.

طراحی آلاچیق سیمانی به دو صورت باز و بسته انجام می گردد یعنی می توانید آن را بدون پوشش دیوار بسازید و یا می توانید پوششی از سیمان را برای آن در نظر بگیرید این مورد هم بسته به سلیقه افراد صورت می گیرد.

متناسب با نوع ویلا و میزان فضای موجود آلاچیق سیمانی ساخته می گردد اما در کل این آلاچیق ها به شکل مربع، مستطیل، دایره و… طراحی و اجرا می شوند.

مزایای ساخت آلاچیق سیمانی

  • دسترسی آسان به مصالح
  • عمر طولانی
  • قابلیت ساخت در اشکال مختلف
  • امکان ترکیب با دیگر متریال
  • طراحی و ساخت آلاچیق به صورت باز یا بسته (با پوشش دیوار یا بدون پوشش)
  • طراحی این نوع آلاچیق مالی است
  • در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد

آلاچیق سنگی

به آلاچیقی که به جز سقف بقیه قسمت های آن از سنگ ساخته می گردد آلاچیق سنگی می گویند، آلاچیق سنگی یکی از آلاچیق هایی است که در طرح ها و مدل های مختلفی ساخته می گردد و زیبایی منحصر به فردی دارد، بسیاری از خانه های ویلایی و باغ ها از این نوع آلاچیق در محوطه سازی استفاده می نمایند.

آلاچیق سنگی هم از انواع آلاچیق های ترکیبی است که می توان آن را با دیگر متریال ترکیب کرد و به طراحی ایده آل و دلخواه خود رسید این نوع آلاچیق برای فضاهای باغی و سرسبز که در رطوبت قرار دارند نیز بسیار مناسب است.

آلاچیق های سنگی معمولا دارای باربیکیو هستند که در زمان طراحی و ساخت این نوع آلاچیق میتوان باربیکیو را نیز مطابق سلیقه و احتیاج خود طراحی کرد.

درون آلاچیق های سنگی معمولا از صندلی و مبلمان استفاده می گردد زیرا این آلاچیق ها در متراژ های بزرگی ساخته می شوند و به علت دارا بودن سقف رجحانن انتخاب برای آنها مبلمان و یا تعدادی صندلی تکی است.

اگر قصد طراحی و اجرای یک آلاچیق لوکس و مجلل را دارید و برایتان زیبایی و منحصر بودن آن بسیار اهمیت دارد باید به سراغ آلاچیق سنگی بروید چرا که طراحی ایده آل برای مکان های لوکس با آلاچیق سنگی امکان پذیر است.

مزایای ساخت آلاچیق سنگی

  • پر تنوع ترین نوع آلاچیق است
  • استحکام بالا
  • دارای باربیکیو
  • دارای مبل و صندلی های تک نفره
  • دید کامل به فضا و محیط اطراف

آلاچیق حصیری

آلاچیق های حصیری معمولا در متراژهای کوچک ساخته می شوند و طراحی آن به وسیله چوب و فلز انجام می گردد، انواعی از چوب ها مثل بامبو که هم دوام خوبی دارد و هم زیبایی بی نظیری دارند برای این نوع آلاچیق استفاده می گردد بنابراین باید دقت کافی بر روی انتخاب چوب داشت.

آلاچیق های حصیری هزینه و قیمت بسیار پایین ترین نسب به آلاچیق های چوبی دارند ولی به همان میزان زیبا و چشم نواز هستند بنابراین تردیدی در خرید آن نباید داشت.

مزایای ساخت آلاچیق حصیری

  • مقرون به صرفه تر از آلاچیق چوبی
  • بسیار سبک
  • حمل آسان
  • تامین نور کافی بدون احتیاج به نورپردازی
  • امکان ترکیب با آلاچیق فلزی

آلاچیق ویلا

گذراندن تایم های آزاد در فضایی سرسبز و زیبا برای هر فردی لازم است به همین دلیل افراد برای داشتن فضایی دلخواه و دلنشین به سمت خرید ویلا و محوطه سازی آن رفته اند اما برای استفاده و بهره مندی از آن احتیاج است که افراد اقدام به طراحی و ساخت آلاچیق نمایند.

آلاچیق در محوطه سازی ویلا علاوه بر اینکه موجب زیبایی و افزایش بهای آن ویلا می گردد یک مزیت دیگر نیز دارد و آن هم آرامش بخش بودن آن است چرا که افراد برای گذراندن تایم های آزاد خود احتیاج به فضایی آرامش بخش دارند آلاچیق ویلا با تعبیه این فضا رجحانن انتخاب برای افراد است.

اگر بر روی پشت بام ویلا اقدام به طراحی روف گاردن نموده اید بهتر است به سمت خرید المان های ضروری مثل آلاچیق بروید زیرا هم سایبانی مناسب در اختیار خواهید داشت و هم بهره مندی از چشم انداز اطراف به راحتی میسر است.

اما نکته مهم اینجاست که برنامه ریزی کنید و بودجه خود را برای طراحی آلاچیق ویلا در نظر بگیرید و سپس اقدام به طراحی و ساخت کنید.

نکته بعدی این است که آلاچیق را در رجحانن نقطه بسازی چرا که باید دید کامل و واضحی نسبت به چشم انداز اطراف داشته باشید.

نورپردازی آلاچیق

نورپردازی آلاچیق یکی از مواردی است که برای آن باید تخصص و مهارت داشت زیرا هم خرید رجحانن نوع آن اهمیت دارد و هم نصب لامپ ها احتیاج به تجربه دارد به همین دلیل توصیه می گردد اگر تجربه ای در این حوزه ندارید هیچگاه اقدام به نورپردازی آلاچیق نکنید.

چراغ ها و پروژکتورهای LED رجحانن انتخاب برای آلاچیق ها هستند زیرا هم هزینه پایینی دارند و هم نور خوب و قابل قبولی را در آلاچیق پخش می نمایند به همین دلیل در خرید چراغ ها باید به سمت این نوع و یا چراغ های مقرون به صرفه و با دوام بالا بروید.

طراحی و ساخت آلاچیق

طراحی و ساخت آلاچیق احتیاج به یک طراح و سازنده حرفه ای دارد شاید به نظر یک کار آسان باشد اما در بعضی مواقع اگر با دقت اقدام به انجام این کار نکنید شاهد ضرر و زیان های جدی خواهید بود زیرا برای طراحی و ساخت آلاچیق باید به مقاومت آن توجه کنید.

توصیه تمامی مشاوران این است که اگر آلاچیق سنگین و بزرگی را می خواهید برای حیاط ویلا یا روف گاردن بسازید حتما از طراحان برتر و سازندگان حرفه ای در این حوزه یاری بگیرید تا شاهد رجحانن ها باشید.

شرکت طراحی و ساخت آلاچیق

حالا میرسیم به مهمترین و اصلی ترین گام برای طراحی و ساخت انواع آلاچیق که انتخاب درست آن می تواند شما را به ایده آل هایتان برساند و آن هم انتخاب درست شرکت طراحی و ساخت آلاچیق است.

یک شرکت خوب هم ایده های خوبی در اختیارتان قرار می دهد و هم مطابق احتیاج شما از خرید و ساخت آلاچیق رجحانن آن را برایتان به ارمغان می آورد به همین دلیل باید در انتخاب شرکت دقت کامل داشته باشید.

یکی از رجحانن شرکت ها که به صورت تخصصی و حرفه ای در این حوزه عمل می نماید شرکت وبلاگ پاییز است؛ در دهه اخیر شرکت وبلاگ پاییز توانسته رضایت بیشتریت را برای طراحی و ساخت آلاچیق کسب نماید به همین دلیل رجحانن انتخاب برای متقاضیانی می باشد که می خواهند در کمترین زمان ممکن به ایده آل های خود برسند.

برای ارتباط با مشاوران وبلاگ پاییز برای امر طراحی و ساخت آلاچیق می توانید به وسیله شماره هایی که در اختیار دارید اقدام کنید.

مشاوره طراحی و ساخت آلاچیق

09120905159

منبع: ایملک

به "انواع آلاچیق به همراه مزایای ساخت هر یک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع آلاچیق به همراه مزایای ساخت هر یک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید