بنا و محمدی چه برنامه ای برای انتخابی المپیک دارند؟

به گزارش وبلاگ پاییز، پس از لغو رقابت های قهرمانی دنیا معین نیست چه نفراتی به رویداد کسب سهمیه المپیک اعزام می شوند و چه برنامه ای برای محک جدی این نفرات وجود دارد.

بنا و محمدی چه برنامه ای برای انتخابی المپیک دارند؟

به گزارش وبلاگ پاییز، با برگزاری رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در رقابت های دنیای صربستان، چهره ملی پوشان کشتی ایران برای حضور در این رقابت ها معین شد اما سردرگمی اتحادیه دنیای کشتی و در نهایت لغو این رقابت ها، این سوال را مطرح نموده که آیا نفرات برتر قرار است به رقابت های پیش رو از جمله قهرمانی آسیا و مهمتر از آن کسب سهمیه المپیک اعزام شوند یا اینکه با لغو رقابت های قهرمانی دنیا، امتیاز نفرات نخست انتخابی تیم ملی نیز از بین رفته است؟

هر چند با توجه به شیوع گسترده کرونا در دنیا که باعث لغو بسیاری از رقابت های بین المللی شده و سرنوشت برگزاری رقابت های پیش رو نیز معین نیست، اما با توجه به کشف واکسن کرونا از سوی بعضی شرکت های معتبر دارویی دنیا، می توان به عادی شدن شرایط طی ماه های آینده و برگزاری رقابت های بین المللی امیدوار بود.

بر اساس برنامه اتحادیه دنیای کشتی رقابتهای قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می گردد و کشتی ایران که 6 سهمیه از رقابت های دنیای قزاقستان بدست آورده باید برای 6 سهمیه دیگر به میدان برود، رقابتی حساس و سرنوشت ساز برای کشتی و ورزش ایران که غفلت از آن می تواند عواقب بدی را برای ورزش اول ایران به دنبال داشته باشد.

با لغو رقابت های کشتی قهرمانی دنیا 2020 در صربستان، اتحادیه دنیای کشتی گفت رقابت های جام دنیای انفرادی را با هدف گرم شدن تنور رقابت های کشتی جایگزین این مسابقات نموده است، تصمیمی که خیلی اعتمادی به آن نیست و احتمال لغو این رقابت ها نیز وجود دارد، با این اوصاف فدراسیون کشتی گفت تنها 2 نفر در کشتی آزاد و 2 فرنگی کار را راهی این رقابت ها می نماید، اما با فرض برگزاری این رقابت ها، آیا بهتر نبود سرمربیان تیم های ملی از این میدان برای محک کشتی گیران مدنظرشان در اوزانی که قصد کسب سهمیه المپیک دارند، استفاده نمایند؟

برنامه کادر فنی برای انتخاب و اعزام کشتی گیران به رقابت های کسب سهمیه المپیک چیست؟ قرار است مجددا شاهد برگزاری انتخابی باشیم یا نتایج انتخابی تیم ملی برای رقابت های قهرمانی دنیا ملاک معین ملی پوشان در میدان کسب سهمیه المپیک و یا قهرمانی آسیا خواهد بود؟

در روزهایی که سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی چندان در دسترس رسانه ها نیستند و برنامه های خود را به صورت شفاف اعلام نمی نمایند، بهتر است برای کسب نیمی از سهمیه های باقی مانده که کار چندان آسانی نیست، فکری برای نحوه انتخاب ملی پوشان و نحوه آماده سازی آن ها داشته باشیم و از معدود مسابقات پیش رو برای محک آنها قبل از رویداد گزینشی المپیک استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بنا و محمدی چه برنامه ای برای انتخابی المپیک دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنا و محمدی چه برنامه ای برای انتخابی المپیک دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید