خبرنگاران کرونا جان 422 نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش وبلاگ پاییز، تهران- خبرنگاران- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 422 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 36 هزار و 160 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

خبرنگاران کرونا جان 422 نفر دیگر را در ایران گرفت

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (13 آبان 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و 932 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و سه هزار و 294 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 637 هزار و 712 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز 495 هزار و 473 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5378 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز پنج میلیون و 36 هزار و 633 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری اضافه کرد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در شرایط قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند.

وی گفت: ویروس کرونا به وسیله عطسه، سرفه و صحبت کردن به اطراف فرد ناقل منتقل می شوند و حتی ویروس های دارای وزن سبک تر تا ساعتها در هوای پیرامون فرد باقی می ماند بنابراین خطر انتقال بیماری در محیط های سربسته بسیار زیاد است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: این نگرانی به خصوص در فصول سرد سال که در و پنجره ها بسته است بیشتر است بنابراین لزوم استفاده از تهویه مناسب برای جلوگیری از قدرت سرایت ویروس کرونا بسیار مهم است و یکی از نگرانی های جدی وزارت بهداشت در فصول سرد سال نبود تهویه مناسب در اماکن سربسته و افزایش قدرت انتقال این ویروس و افزایش تصاعدی موارد بیماری در کشور است.

لاری ادامه داد: با توجه به این نگرانی جدی از مردم درخواست داریم تا جای ممکن از حضور در فضاهای سربسته و اماکن پرتجمع و پرتردد مانند پاساژها و مراکز خرید سربسته خودداری نمایند و در صورت حضور در این اماکن حتما ماسک بزنند و فاصله 1.5 تا دو متری را از دیگران حفظ نمایند.

وی گفت: توصیه مهم دیگر وزارت بهداشت این است که از مردم می خواهیم در این شرایط خطرناک از هر گونه برگزاری مهمانی، دورهمی های خانوادگی با اقوام و آشناسان جدا خودداری کنید تا شاهد افزایش بیشتر موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید19 در کشور نباشیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا جان 422 نفر دیگر را در ایران گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان 422 نفر دیگر را در ایران گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید