راه اندازی اپلیکیشن گردشگری اینترنتی در شهرکرد در اسفند امسال

به گزارش وبلاگ پاییز، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری خبر از راه اندازی اپلیکیشن گردشگری در شهرکرد داد.

راه اندازی اپلیکیشن گردشگری اینترنتی در شهرکرد در اسفند امسال

در راستای خدمت رسانی به گردشگران در نوروز و تابستان 98 اپلیکیشن گردشگری اینترنتی در اسفند ماه امسال در شهرکرد راه اندازی خواهد شد، بعد از آن در سایر شهرهای استان که گردشگران بیشتری حضور دارند مانند سامان و بروجن نصب خواهد شد.

مزیت های این اپلیکیشن عبارتند از: ارائه سرویس های مورد نیاز گردشگران، حمایت از شرکت های استارآپ، تلفیق گردشگری سنتی با بهره گیری از فناوری اطلاعات.

اشتغال زایی و درآمد از نتایج گردشگری اینترنتی خواهد بود که با تکیه بر شرکت های دانش بنیان و سایر شرکت های فعال در این زمینه، این بستر در استان چهارمحال و بختکمک برای پذیرش مسافر در نوروز و ایام تابستان مهیا خواهد شد.

مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختکمک با اشاره به 12 روستا و 25 منطقه هدف گردشگری استان که دارای مراکز تفریحی، محصولات باغی، صنایع دستی و ... هستند، شرح داد:

با استفاده از پتانسیل های موجود در این منطقه ها و بهره گیری از اپلیکیشن گردشگری اینترنتی، سرویس هایی چون معرفی اماکن تفریحی، موزه ها، آبشارها و سوغات این منطقه ها و سایر منطقه ها مختلف استان به مسافرانی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند، ارائه می شود.

وی گفت:

با ورود گردشگران به مرکز استان اپلیکیشن به صورت چتر رایگان وای فای روی گوشی هوشمند آنان نصب می شود و در پی آن هستیم تا با کمک اپراتورها، پیش شماره های سایر استان ها نیز هنگام وارد شدن به مرکز استان در محدوده سرویس های اپراتوری قرار گیرند و یک پیامک به آنان ارسال شده و از اپلیکیشن استفاده کنند.

به وسیله این اپلیکیشن موقعیت مکانی گردشگر تعیین شده و راهنمایی خواهد کرد که از چه اماکن تفریحی، سوپرمارکت، رستوران، جایگاه سوخت رسانی و... استفاده کند که نزدیک ترین آدرس را ارائه دهد.

به منظور اطلاع از آخرین شرایط آب و هوا، کمپ های هلال احمر و تعمیر خودرو، کمیته هایی که ذیل ستاد تسهیلات نوروزی هستند، به اپلیکیشن لینک داده خواهد شد.

بلالی با بیان این که اپلیکیشن هزینه ای برای دستگاه های اجرای ندارد و به صورت رایگان نصب می شود، گفت:

آمادگی داریم تا از فعالیت شرکت های فعال در زمینه گردشگری که هر گونه طراحی اپلیکیشن انجام می دهند، استفاده کنیم.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "راه اندازی اپلیکیشن گردشگری اینترنتی در شهرکرد در اسفند امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی اپلیکیشن گردشگری اینترنتی در شهرکرد در اسفند امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید