رویداد شتاب دهی استارت آپ ها در حوزه سالمندان برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ پاییز به نقل از معاونت علمی و فناوری، با توجه به سالخورده بودن بخش قابل توجهی از جمعیت کشور و سیر صعودی پیری جمعیت، نیازهای مختلف سالمندان و بازنشستگان روزبه روز متنوع تر می گردد. در این راستا یک مرکز نوآوری، نخستین دوره شتابدهی تیم های استارت آپی و نوآور با رویکرد ارتقاء زیست اجتماعی سالمندان و بازنشستگان، را برگزار می نماید.

رویداد شتاب دهی استارت آپ ها در حوزه سالمندان برگزار می گردد

با توجه به این موضوع که مرکز نوآوری وابسته به صندوق بازنشستگی کشور است، این نهاد از ابتدا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای فعالیت تخصصی در حوزه سالمندان و بازنشستگان آغاز به فعالیت کرد.

نیازهای مختلف کهنسالان به گونه ای است که بیشتر در حیطه صنایع خلاق و نرم جای می گیرد. بر این اساس ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع خلاق و نرم معاونت علمی و فناوری کوشش دارد تا بیش از هزار شرکت خلاق و تعداد پرشماری از استارت اپ های فعال در حوزه صنایع نرم و فرهنگی را با نیازهای این قشر از جامعه، هر چه بیشتر آشنا سازد.

بر این اساس، نخستین رویداد شتابدهی ایده تیم های استارت آپی و نوآور با رویکرد ارتقاء زیست اجتماعی سالمندان و بازنشستگان، برای برگزاری در 16 آبان ماه سال 1399 برنامه ریزی شده است.

سلامت روانی و سلامت جسمی سالمندان، یکی از محورهای اصلی این نشست است. استارت آپ ها و شرکت های خلاق، می توانند با عرضه محصولات و خدمات نوآورانه و مبتنی بر فناوری، به بهداشت روان و جسمی این طیف از جامعه یاری نمایند.

استارت اپ ها، شرکت های دانش بنیان، شرکت های خلاق، فناور و تیم های فعال در حوزه صنایع خلاق و نرم، می توانند با حضور در این رویداد، ایده ها و محصولات و خدمات خود را در حوزه های، توان افزایی اجتماعی و مالی و گردشگری، سرگرمی و اوقات فراغت، سالمندان و بازنشستگان عرضه نمایند.

علاقه مندان تا روز 16 آبان فرصت دارند تا با مراجعه به سایت این مرکز نوآوری، برای ارسال ایدها و ثبت نام، اقدام نمایند. کلیه طرح های ارسالی توسط یک کمیته، مورد ارزیابی قرار گرفته و برای ارائه در روز رویداد مورد غربالگری قرار می گیرند.

تیم های منتخب برای ارائه هر چه بهتر کسب وکار و ایده خود، در یک دوره فشرده توانمندسازی شرکت می نمایند، سپس تیم های منتخب در روز رویداد برای تجاری سازی کسب و کار خود در دوره شتابدهی حضور خواهند یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رویداد شتاب دهی استارت آپ ها در حوزه سالمندان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد شتاب دهی استارت آپ ها در حوزه سالمندان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید