طولانی ترین ماه گرفتی قرن تا دو هفته دیگر

به گزارش وبلاگ پاییز، ماه گرفتگی در سراسر دنیا قابل مشاهده نیست. مردم آمریکای جنوبی و اروپای غربی بیشتر ماه گرفتگی را خواهند دید، اگرچه ماه قبل از سرانجام غروب خواهد نمود. مردم در غرب آسیا و اقیانوسیه قسمت اولیه این رویداد را از دست خواهند داد، زیرا ماه هنوز طلوع نکرده است. کسانی که در آفریقا و خاورمیانه زندگی می نمایند هیچ بخشی از این چشم انداز ها را نخواهند دید.

طولانی ترین ماه گرفتی قرن تا دو هفته دیگر

وبلاگ پاییز| در ساعات اولیه 19 نوامبر، زمین از بین خورشید و ماه عبور می نماید و سایه ای بر خورشید می افکند. این خسوف درست بعد از ساعت 4 صبح به وقت شرقی به اوج خود می رسد، زمانی که سیاره ما 97 درصد از ماه کامل را از نور خورشید پنهان می نماید و به ماه رنگ مایل به قرمزی می دهد.

به گزارش وبلاگ پاییز؛ به گفته ناسا، ماه گرفتگی جزئی 3 ساعت، 28 دقیقه و 23 ثانیه طول می کشد - بیشتر از هر خسوف دیگری بین سال های 2001 و 2100.

این خسوف از کجای زمین قابل مشاهده است؟

ماه گرفتگی در سراسر دنیا قابل مشاهده نیست - فقط در مکان هایی که ماه بالای افق است.

مردم آمریکای جنوبی و اروپای غربی بیشتر ماه گرفتگی را خواهند دید، اگرچه ماه قبل از خاتمه غروب خواهد نمود. مردم در غرب آسیا و اقیانوسیه قسمت اولیه این رویداد را از دست خواهند داد، زیرا ماه هنوز طلوع نکرده است. کسانی که در آفریقا و خاورمیانه زندگی می نمایند هیچ بخشی از این چشم انداز ها را نخواهند دید.

مردم آمریکای شمالی می توانند تمام این نمایش را دیدن نمایند. برای خسوف پیش رو، ناظران آسمان در آمریکای شمالی برترین دید را خواهند داشت. مردم در تمام 50 استان ایالات متحده، کانادا و مکزیک می توانند این رویداد را به طور کامل دیدن نمایند.

شما نیازی به تلسکوپ یا دوربین دوچشمی نخواهید داشت - کافی است از ساعت 2:19 صبح تا 5:47 بامداد به وقت شرقی به بیرون بروید و به آسمان نگاه کنید.

یا اگر نمی خواهید به هوای سرد صبح بروید، پخش جریانی مستقیم رویداد را در وبسایت های اینترنتی نجوم و ستاره شناسی دیدن کنید.

اگر خسوف را از دست دادید، نگران نباشید

پس از ماه گرفتگی، ناسا 179 ماه گرفتگی دیگر را در هشت دهه آینده با میانگین دو ماه گرفتگی در سال پیش بینی می نماید. ماه گرفتگی بعدی در 16 می 2022 رخ خواهد داد.

ماه گرفتگی چگونه کار می نماید - و چرا ماه را قرمز می نماید؟

به طور معمول، صورت سفید مایل به خاکستری ماه به وسیله نور خورشید که از سطح آن منعکس می گردد روشن می گردد. اما در طول ماه گرفتگی، ماه، خورشید و زمین برای مدت کوتاهی در یک راستا قرار می گیرند تا سیاره ما مانع از رسیدن نور خورشید به ماه گردد.

ماه گرفتگی کامل زمانی رخ می دهد که 100 درصد ماه به وسیله سایه مخروطی شکل زمین که به نام umbra شناخته می گردد، پنهان گردد. در طول ماه گرفتگی کامل، یا خسوف تقریباً کامل مانند رویداد این ماه، سطح ماه چهره ای خونین به خود می گیرد.

ما ذرات اکسیژن و نیتروژن در جو زمین داریم که باید از آن نمایش نوری تشکر کنیم. آن ها هر دو در پراکندگی بعضی از طول موج های کوتاه تر نور مانند آبی یا بنفش بهتر هستند، بنابراین رنگ هایی با طول موج های طولانی تر مانند قرمز، نارنجی یا زرد باقی می مانند؛ بنابراین وقتی ماه در سایه زمین می نشیند، آن رنگ های مایل به قرمز بر آنچه می بینید غالب می شوند.

منبع: businessinsider.com

منبع: فرادید

به "طولانی ترین ماه گرفتی قرن تا دو هفته دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین ماه گرفتی قرن تا دو هفته دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید