هشدار جدی فرستاده پوتین به کردهای سوریه

به گزارش وبلاگ پاییز، خبرنگاران : الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به سوریه تاکید نمود: کردهای سوریه در حال حاضر روی همکاری با آمریکا تکیه دارند که نیروهایش در منطقه ها آنها حضور دارند.

هشدار جدی فرستاده پوتین به کردهای سوریه

به گزارش به نقل از ایسنا، فرستاده رئیس جمهوری روسیه به سوریه امروز، شنبه عقب نشینی غیرمنتظره آمریکا از منطقه ها شمال و شرق سوریه نظیر اتفاقی که در افغانستان افتاد را پیش بینی کرد و از کردهای سوریه خواست به فکر برنامه ریزی برای مذاکره با دمشق باشند.

به گزارش خبرگزاری شفق نیوز، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به سوریه تاکید نمود: کردهای سوریه در حال حاضر روی همکاری با آمریکا تکیه دارند که نیروهایش در منطقه ها آنها حضور دارند.

لاورنتیف اضافه نمود: آمریکا می تواند تصمیم به خروج غیرمنتظره نیروهایش از سوریه نظیر کاری که در افغانستان کرد، بگیرد و این مساله اشاره روشن به کردهاست که ما با آنها ارتباط قوی داریم و آنها را به مذاکره با دمشق ترغیب می کنیم.

او گفت: این مذاکره نه تنها ضروری نیست بلکه این مذاکره باید به دستیابی به راه حلی میانه و توافقات تعیین با طرف سوری ختم گردد.

فرستاده ویژه پوتین به سوریه تاکید نمود: خروج نیروهای آمریکا از افغانستان طبعا اتفاقی استثنایی نیست ما می بینیم بعد از خروج نیروهای آمریکا نفوذ طالبان به سرعت در سراسر این کشور رو به افزایش است و بسیاری از مراکز منطقه ای تحت تصرف آنها درآمده است.

او ادامه داد: شرایط با توجه به شرایط ملتهب است اما آمریکایی ها تصمیم در زمینه خروج نیروهایشان را اتخاذ کردند و به نظرم این گام احتمالا گامی درست باشد به رغم اینکه با هم پیمانان دیگر هماهنگی نکردند و نه فقط با هم پیمانان بلکه با آن کشورهایی که به حفظ ثبات این کشور توجه دارند هم هماهنگی نکردند.

لاورنتیف بعلاوه اضافه نمود: اما این اشاره ای صریح است به آن نیروهایی که از خود در سوریه حفاظت می نمایند بعلاوه از جمله کردها و به تبع آن اشاره به این است که آمریکایی ها تصمیمی مشابه خواهند گرفت و به نظرم این تصمیم را می گیرند.

او اضافه نمود: همانطور که متذکر می شویم تصمیم خروج از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق گرفته شد که مورد آنالیز نهاده شد و به راحتی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. به نظرم خروج آمریکایی ها از سوریه هم ممکن است هر زمانی روی دهد.

لاورنتیف توضیح داد: طرف عراقی ما را آگاه کرد که بغداد مصمم به خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور است و اگر این امر اتفاق بیفتد و یک گردان آمریکایی از عراق خارج گردد حفظ این نیروها در سوریه به لحاظ مسائل لجستیکی غیرممکن خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "هشدار جدی فرستاده پوتین به کردهای سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی فرستاده پوتین به کردهای سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید