آمادگی ایران برای رفع کردن ابهامات آژانش اتمی

به گزارش وبلاگ پاییز، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه کمیسیون امنیت ملی رئیس سازمان انرژی اتمی این شرح را داد که ایران برای رفع کردن ابهامات به آژانس انرژی اتمی اعلام آمادگی نموده است.

آمادگی ایران برای رفع کردن ابهامات آژانش اتمی

ابراهیم عزیزی در تبادل نظر با ایسنا در شرح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه ای با آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی جهت ارائه گزارشی از سفر آقای گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار کرد.

وی افزود: در این جلسه شرح داده شد که به آقای گروسی گفته شده آژانس باید از رویکرد های سیاسی فاصله گرفته و آن را کنار گذاشته و از رفتار های سیاسی پرهیز کند و بیشتر به وظایف فنی خود بپردازد و نگاه فنی داشته باشد.

عزیزی ادامه داد: بعلاوه به آقای گروسی تأکید شده که نباید آژانس تحت تأثیر قدرت های بزرگ قرار گیرد و باید وظایف و رسالت خود را انجام دهد. بعلاوه باید صادقانه رفتار کند نه اینکه در ایران اظهارنظری داشته و سپس در آژانس طور دیگری صحبت گردد. آنچه اینجا صحبت می گردد باید مبنای عمل قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: یکی دیگر از مباحث تأکید شده به آقای گروسی این بوده که قانون لغو تحریم ها لازم الاجراست و باید ما براساس آن عمل کنیم. جمهوری اسلامی از منافع هسته ای خود تحت هیچ شرایطی عدول نمی نماید. آقای گروسی هم پذیرفته که باید آژانس فنی و غیر سیاسی برخورد کند.

عزیزی بعلاوه گفت: آژانس یکسری ابهاماتی دارد که گفته شده باید در زمانبندی مناسب و منطقی ابهامات رفع گردد. جمهوری اسلامی آمادگی رفع کردن ابهامات را دارد. جمهوری اسلامی در راستای وظایف پادمانی پایبند به قول و عملش خواهد بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی به صورت فنی با آژانس کار می نماید و آژانس هم قول داده که رویکرد کاملا فنی با ایران داشته و براساس آن عمل نموده و نگاه سیاسی را کنار بگذارد.

عزیزی در سرانجام اظهار کرد: معتقدم آژانس نباید خود را تحت حمایت غربی ها و قدرت ها قرار دهد. باید روحیه مستقلانه و در عین حال کاملا فنی در حوزه مأموریت خود با کشور های عضو داشته و آن را حاکم کند.

منبع: فرارو

به "آمادگی ایران برای رفع کردن ابهامات آژانش اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای رفع کردن ابهامات آژانش اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید