اولین پیش نشست همایش ملی جامع گردشگری سلامت برگزار گردید

به گزارش وبلاگ پاییز، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اولین پیش نشست همایش ملی جامع گردشگری سلامت برگزار گردید.

اولین پیش نشست همایش ملی جامع گردشگری سلامت برگزار گردید

اولین پیش نشست همایش ملی جامع توریستی سلامت که در تاریخ دوم تا چهارم اسفند برگزار می گردد، به همت گروه پژوهشی توریستی پژوهشگاه میراث فرهنگی و توریستی و با همراهی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با عنوان کیک مالی توریستی سلامت: بایدها و نبایدها در سالن خلیج فارس معاونت توریستی برگزار گردید.

این نشست به دبیری ارشک مسائلی عضو هیأت علمی گروه توریستی پژوهشگاه میراث فرهنگی و توریستی و با حضور محمد جهانگیری رئیس انجمن خدمات بین المللی سلامت ایران، سید محمد سادات کچویی سرپرست دبیرخانه توریستی سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علی نوری مدیر بیماران بین الملل بیمارستان های عرفان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دیاکو عباسی به عنوان دبیر علمی نشست به ارائه توضیحاتی در مورد همایش ملی جامع توریستی سلامت در اسفند و برگزاری 4 پیش نشست در این حوزه پرداخت.

وی آموزش و توانمندسازی بین المللی محصول توریستی و بازاریابی و نقش دولت و بخش خصوصی در ایجاد بازارسازی را از نکات مهم بازار توریستی سلامت ایران دانست. پس از آن مسائلی دبیر نشست به فلسفه این پیش نشست و انتخاب کیک مالی توریستی سلامت پرداخت.

وی با اشاره به اینکه براساس برآوردهای مختلف مؤسسات معتبر بین المللی در توریستی سلامت تا سال 2032، کیک مالی این بخش به بیش از 3 برابر افزایش می یابد (سالانه 11.6 درصد رشد) گفت: این در حالی است که طی سالهای اخیر کشورهای رقیب منطقه ای مانند هند، ترکیه، عمان، امارات و…در این حوزه برنامه ریزی و سرمایه گذاری زیادی انجام داده اند؛ به عنوان مثال کشور ترکیه در سال 2021 نسبت به سال 2020 صرفاً توریستان سلامت بیش از 66 درصد رشد داشته اند که علاوه بر فعالسازی و انتفاع بخش بهداشت و درمان شامل انواع مداخلات سرطان، باروری، اعصاب و روان و…بخشهای مختلف توریستی شامل بخش حمل و نقل، اقامتگاه ها، مهمان نوازی، خرده فروشی و عمده فروشی، رستورانها و…نیز منتفع شدند و با اثرات القایی رشد مالی به تمام بخشهای اقتصاد تسری یافت.

عنوان سخنرانی نوری آنالیز عوامل مؤثر بر جذب توریست سلامت بود که این عوامل را به سه دسته اصلی طبقه بندی کرد و گفت: عامل اول مرتبط با حکمرانی و دولت خوب است که شامل امنیت و آرامش کشور در حوزه های مختلف، روابط مالی بین المللی، اینترنت و تبلیغات و زیرساختهای کشور است. عامل دوم مرتبط با مراکز درمانی و بهداشتی است و شامل تدوین استراتژی و برنامه ریزی، افزایش کمی و کیفی خدمات و افزایش تبلیغات و ارتباطات است. عامل سوم نیز مرتبط با شرکتهای تسهیلگر از قبیل افزایش حضور و ضریب جذب و افزایش کیفیت خدمات این حوزه است.

جهانگیری هم درباره دیپلماسی مالی و خدمات بین المللی توریستی سلامت سخنرانی کرد و گفت: بزرگی اقتصاد سلامتی شامل سلامت عمومی، بازار داروهای معمول و مکمل، تغذیه مناسب، تناسب اندام و مغز و اعصاب، چشمه ها و آب درمانی و اسپا و بهداشت فردی، توریستی پیشگیرانه، زیبایی و اقدامات ضد سالخوردگی و حفاظت از بدن بود را قریب به 4.5 هزار میلیارد دلار برآورد کرد که بزرگی و امکان فعالیت در این حوزه را نشان میداد.

وی بازار 250 میلیون نفری اطراف ایران را یک فرصت بالقوه برای ایران دانست و گفت: هر توریست سلامت بین 3600 تا 7600 دلار هزینه می نماید که به طور تقریبی 3 برابر هزینه کرد توریستان عادی است.

وی به ارائه خدمات بین المللی توریستی سلامت را در حوزه های مختلف از جمله بخش بندی بازار، قیمت گذاری، تبلیغات و بازار پرداخت.

محمد سادات کچوئی به نگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به توریستی سلامت پرداخت و رتبه ایران در شاخص توریستی درمانی را 46 معرفی کرد.

وی سیاست وزارت بهداشت را تبدیل شدن به قطب منطقه ای دانست و در این راستا به راهبردهایی مانند آموزش مداوم و اثربخش، ایجاد و توسعه از زیرساختهای توریستی سلامت و بازاریابی و نظارت اشاره نمود.

منبع: همگردی

به "اولین پیش نشست همایش ملی جامع گردشگری سلامت برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پیش نشست همایش ملی جامع گردشگری سلامت برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید