افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی با قند های آزاد

به گزارش وبلاگ پاییز، نتایج یک مطالعه نو اجرا شده روی داده های بیوبانک بریتانیا نشان می دهد با افزایش مصرف قند های آزاد که به صورت طبیعی در عسل و آب میوه وجود دارد، می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی با قند های آزاد

اصطلاح قند های آزاد به نوع گلوکز، فروکتوز و ساکاروز اضافه شده به بعضی مواد غذایی و نوشیدنی ها گفته می گردد که به صورت طبیعی درعسل و آب میوه آزاد می شوند. هنگامی که از میوه ها، آب میوه تهیه می کنیم. قند از سلول های آن ها آزاد می گردد که به آن قند های آزاد می گویند. اکنون محققان می گویند این قند های آزاد می توانند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش بدهند.

در نظر داشته باشید قند آزاد با قند طبیعی موجود در میوه های تازه، سبزیجات و عسل ارتباطی ندارد و هنوز هیچ مستند علمی مبنی بر ارتباط این نوع قند ها با افزایش ابتلا به بیماری ها وجود ندارد.

قند آزاد و رابطه آن با افزایش ابتلا به بیماری های قلبی

محققان دانشگاه آکسفورد با هدف ارزیابی و آنالیز ارتباط بین مربوهیدارت های غذایی و بروز بیماری های قلبی، داده های بیش از 110 هزار نفر را از بیوبانک بریتانیا مورد آنالیز قرار دادند. شرایط این افراد به مدت بیش از 9 سال مورد آنالیز نهاده شد.

داده ها نشان می دهد از بین 110497 نفری که در این لیست شرایط آن ها مورد آنالیز نهاده شده است، 4188 نفر دچار بیماری قلبی، 3138 نفر ترکیبی از بیماری قلبی و سکته و 1124 نفر دچار سکته شده اند.

نتایج مطالعه نشان می دهد دریافت کربوهیدرات ارتباط مستقیمی با افزایش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ندارد. اما مصرف مواد قندی می تواند با این بیما ری ها مرتبط باشد. براساس داده های به دست آمده، هر پنج درصد دریافت اضافی قند های آزاد منجر به افزایش هفت درصدی ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می گردد. علاوه بر این، تیم مطالعاتی متوجه شد که چنین رویکردی منجر به افزایش ده درصدی سکته مغزی می گردد.

تجزیه و تحلیل های بیشتر نشان می دهد که مصرف پنج گرم فیبر اضافی در روز منجر به کاهش چهار درصدی ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می گردد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرارو

به "افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی با قند های آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی با قند های آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید