این سیمان استخوانی آنتی بیوتیکی قوی اثر ضد عفونت استاف زیادی دارد

به گزارش وبلاگ پاییز، اعمالی جراحی ارتوپدی مانند تعویض زانو و مفصل ران می توانند بیماران را در معرض عفونت های باکتریایی بالقوه قرار دهد و سیمان های استخوانی یکی از راه هایی است که پزشکان می توانند با استفاده از آن، این خطر را کاهش دهند. این مواد مفصل مصنوعی را در جای خود محکم می نمایند و در صورت پر شدن با آنتی بیوتیک، می توانند او را از باکتری های مضر در محل هم محافظت نمایند.

این سیمان استخوانی آنتی بیوتیکی قوی اثر ضد عفونت استاف زیادی دارد

اما ظهور باکتری های مقاوم به دارو احتیاجمند رویکرد های نوی برای این نوع مسائل است و شکل نوی از سیمان استخوانی آماده مبارزه با مسائل نو است.

در جستجوی سیمان های استخوانی نو و بهبود یافته با آنتی بیوتیک، دانشمندان مجموعه ای از آنتی بیوتیک ها را برای فعالیت در برابر باکتری هایی که در برابر چندین دارو مقاوم هستند، شناسایی نموده اند و آنتی بیوتیک دوگانه به نام VCD-077 ساخته اند که در یک سیمان استخوانی ساخته شده از پلی متیل متاکریلات (PMMA)،قرار می گیرد و استاندارد طلایی مورد تأیید FDA شده است.

سیمان استخوانی نو حاوی آنتی بیوتیک در آزمایش هایی بر روی سلول ها و مدل های موش، با عملکرد آن در مقایسه با سیمان استخوانی معمولی و بالینی PMMA مورد آزمایش نهاده شد. معین شد که افزودن آنتی بیوتیک هیچ تأثیری بر پایداری سیمان ندارد. بعلاوه اثربخشی بالایی را در برابر طیف وسیعی از باکتری های مقاوم به دارو از خود نشان داد و مانع توسعه مقاومت باکتریایی شد.

امیدوارکننده تر از همه این است که سیمان استخوانی نو در مدل های موش صحرایی در برابر عفونت های استخوانی استافیلوکوک نسبت به همه سیمان های استخوانی حاوی آنتی بیوتیک که در حال حاضر استفاده می شوند، کارآیی بیشتری نشان داد.

البته قبل از اینکه سیمان استخوانی نو خود را در برابر عفونت های باکتریایی در کلینیک ها بکار برود، چیز های زیادی باید انجام گردد.

استفاده از سیمان استخوان نسبت به درمان آنتی بیوتیکی داخلی وریدی (سیستمیک) که به دوز های زیاد احتیاج دارد و در عین حال مقاومت دارویی را بیشتر می نماید، مزایایی دارد. بنابراین با کار بیشتر، این فناوری ممکن است نقش مهمی در ارتقاء بهبودی بیمار و کاهش مقاومت آنتی بیوتیکی داشته باشد.

این تحقیق در مجله Nature Biomedical Engineering منتشر شد.

منبع: بریگهام و بیمارستان زنان

منبع: یک پزشک

به "این سیمان استخوانی آنتی بیوتیکی قوی اثر ضد عفونت استاف زیادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سیمان استخوانی آنتی بیوتیکی قوی اثر ضد عفونت استاف زیادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید