باستان شناسان در پاناما یک مقبره 1200 ساله را کشف کردند

به گزارش وبلاگ پاییز، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، باستان شناسان در پاناما یک مقبره 1200 ساله را کشف کردند.

باستان شناسان در پاناما یک مقبره 1200 ساله را کشف کردند

باستان شناسان در پارک باستان شناسی در استان کوکله در مرکز پاناما پیروز به کشف مقبره یکی از نجیب زادگان شدند که به گفته وزارت فرهنگ پاناما می تواند مربوط به آخرین خاندان اربابی در کوکله باشد که احتمالاً در اواخر دهه 700 زندگی می کرد و هنگام مرگ 30 سال داشت.

این مقبره مملو از اشیاء تدفین متعلق به خانواده سلطنتی است که باستان شناسان پیروز به شناسایی آن نشده اند. اما مصنوعاتی از جمله ظروف سرامیکی و قطعات طلا در آن بدست آمده است. بعلاوه لباس و مهره های طلایی و دستبند و گوشواره و سایر زیورآلات در این مقبره کشف شد. از دیگر اشیاء بدست آمده در این آرامگاه میتوان به دو کمربند ساخته شده از مهره های گرد طلا، چهار دستبند، دو گوشواره با تصویر یک مرد و یک زن، یک گوشواره به شکل تمساح، یک گردنبند مهره دار، پنج گوشواره ساخته شده از دندان نهنگ، مجموعه ای از صفحات دایره ای طلا، دو زنگ، مجموعه ای از فلوت های استخوانی و بعلاوه دستبند و دامن ساخته شده با دندان سگ اشاره نمود.

براساس گفته باستان شناسان، متوفا در وضعیتی که مرسوم در آن دوره بود دفن شده و با توجه به آنکه کاوش ادامه دارد، باستان شناسان هنوز مطمئن نیستند که افراد بیشتری در کنار این مرد دفن شده اند یا خیر. با این حال، مقبره های این دوره اغلب شامل دفن یک زن و سایرین در زیر قبر مرد (برای خدمت به عنوان همراه) است. بنابراین ممکن است او تنها فردی نباشد که در آرامگاه دفن شده است.

جولیا مایو (مدیر بنیاد ال کانو و مدیر پروژه باستان شناسی) چندی پیش در ال کانیو پیروز به کشف بقایای یک فرمانده جنگجو شده بود که قبر او با اشیاء طلا پوشیده شده بود و بر روی قبر 25 شخص دیگر دفن شده بود. از این رو این احتمال وجود دارد که در لایه های زیرین این مقبره نیز اجساد دیگری بدست آیند.

منبع: همگردی

به "باستان شناسان در پاناما یک مقبره 1200 ساله را کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان در پاناما یک مقبره 1200 ساله را کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید