معرفی مکان های دیدنی کمیجان ، مرکزی Komijan

به گزارش وبلاگ پاییز، شهرستان کمیجان در 95 کیلومتری مرکز استان مرکزی واقع شده است و مردمان این دیار به زبان ترکی آذربایجانی و تاتی صحبت می کنند.کمیجان به لحاظ آب و هوایی منطقه ای بکر است و می تواند موقعیت مناسبی برای گذران فراغت و گردشگری باشد. قدمت این سرزمین در شمال غرب استان مرکزی با توجه به یافته ها و کشف سنگ نگاره ها به دوران پارینه سنگی برمی گردد و سابقه تاریخ ژرف گویای فراز و نشیب های زیادی در منطقه است. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های کمیجان بیشتر اشنا شوید.

معرفی مکان های دیدنی کمیجان ، مرکزی Komijan

بلیط هواپیما در طاهاگشت

جاذبه های گردشگری کمیجان

از مکان های دیدنی کمیجان میتوان به : بازار، قلعه خاندان بهادری، محله یزدی هاو زادگاه شاعر معروف فخرالدین عراقی را با نام چهرگزی. از جاذبه تاریخی مانند تپه چرگزی باغ های حسن آباد و شیخ دیلی، محمود بلاغی، قوش دره و مزرعه احمدآباد و باغات و دشت گسترده انار و… می باشد. کمیجان در دامنه کوه سر به فلک کشیده وفس بوده و تپه های بزرگی چون چهرگزی و امام یالی از سمت شمال شرقی و شرق آن را احاطه نموده است.

آتشکده فردقان کمیجان

بقایای آتشکده فردقان مربوط به دوره ساسانیان است و در شهرستان کمیجان، بخش مرکزی، دهستان خنجین، روستای فردقان واقع شده و این اثر در تاریخ 18 اسفند 1387 با شمارهٔ ثبت 25019 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. آتشکده فردجان (فردقان)روستای کوچک فردجان در شمال غربی فراهان قرار گرفته است و آتشکده بر روی تپه ای مجاور فراهان دیده می شود. تمام آتشکده و بخشی از دیوارهای قلعه خراب شده است. ارتفاع دیوار اصلی باقی مانده حدود نه متر، قطر پی های آن حدود پنج متر و همه از سنگ و ساروج است. در وسط قلعه، تعدادی پی های سنگی به قطر پنج متر وجود داردکه می توان بازمانده تالارهای متعدد و آتشگاه و نیایشگاه باشد. احتمالاً این آتشکده به عصر ساسانی تعلق دارد.

قلعه خاندان بهادری

قلعه خاندان بهادری مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان کمیجان، دهستان اسفندان واقع شده و این اثر در تاریخ 17 اسفند 1381 با شماره ثبت 7701 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.با توجه به ارزش تاریخی این بنا و قدمت، این بنا می تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. البته کمیجانی ها و اغلب مردم استان تا حدی این قلعه را می شناسند، اما شناساندن آن به دیگر علاقمندان آثار تاریخی در کشور می تواند گردشگران زیادی را راهی این منطقه و قلعه کند.

بقعه امامزاده شاهزاده حسین

بقعه امامزاده شاهزاده حسین، بالای کوه حاجی رضوان مشرف بر روستای وفس در نزدیکی شهرستان کمیجان در استان مرکزی قرار گرفته است.حاجی رضوان عنوان محلی شاهزاده حسین از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است که دارای کرامات بسیاری است و افراد زیادی را از شهرهای دور و نزدیک مخصوصا اراک، تهران، قم، کمیجان، همدان و روستاهای اطراف به سمت خود می کشاند.حاجی رضوان نام کوهی در شمال کمیجان است که برای مردم کمیجان از نظر اعتقادی و معنوی از جایگاه خاص و مهمی برخوردار است.

وفس روستای هدف گردشگری

در شهرستان کمیجان روستای تاریخی وفس به عنوان روستای نمونه و هدف گردشگری انتخاب شده است. کوچه باغ های پیچ در پیچ با درختان سایه دار جلوه بسیار زیبایی به روستا بخشیده است. این روستا همچنین منطقه نمونه گردشگری و مستعد سرمایه گذاری نیز محسوب می شود زیرا چشم اندازهای طبیعی و کوهستانی آن مورد توجه گردشگران بسیاری است.

موزه مردم شناسی کمیجان

موزه مردم شناسی کمیجان ابزار و وسایلی از زندگی مردم کمیجان و سایر اشیای اهدایی را در معرض نمایش قرار داده است و به آیین معنوی، فرهنگ و هنر این شهرستان می پردازد. از جمله اشیای این موزه شامل می توان به گیوه، خیش، لوازم بافت قالی و گلیم، نسخه های خطی تعزیه، چرخ های نخ تابی، دوک و دیگر وسایل تاریخی اشاره کرد. این موزه در جاده وفس، مجتمع اداری کمیجان، طبقه دوم قرار گرفته است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "معرفی مکان های دیدنی کمیجان ، مرکزی Komijan" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مکان های دیدنی کمیجان ، مرکزی Komijan"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید