ترامپ در تظاهرات خیابانی علیه نتیجه انتخابات در واشنگتن حضور پیدا می کند

به گزارش وبلاگ پاییز، رئیس جمهور آمریکا گفت که در تظاهرات روز چهارشنبه در مقابل کاخ سفید برای اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.

ترامپ در تظاهرات خیابانی علیه نتیجه انتخابات در واشنگتن حضور پیدا می کند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ پاییز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت که در تظاهرات روز چهارشنبه ششم ژانویه در مقابل کاخ سفید برای اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد.

این اعترضات از سوی حامیان ترامپ همزمان با جلسه کنگره آمریکا برای تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. این تجمع اعتراضی قرار است در پارک الیپس در نزدیکی کاخ سفید برگزار شود.

ریاست این جلسه بر عهده مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکاست، هرچند که وی نقش تشریفاتی خواهد داشت و تاثیری در تایید یا عدم تایید آرای الکترال ندارد.

در حالیکه تنها دو روز تا جلسه کنگره آمریکا برای تایید نهایی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 باقی مانده است، دونالد ترامپ به روشهای مختلف در حال تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات است.

مقام جورجیا ادعاهای ترامپ را رد کرد

رئیس جمهور آمریکا یک شنبه شب در حساب توئیتری خود با انتقاد از مقامات ایالت جورجیا نوشت، من دیروز با برد رافنسبرگر وزیر داخلی ایالت جورجیا درباره تقلب در انتخابات صحبت کردم. او مایل نبود یا قادر نبود به سوالاتی مثل آراء تقلبی در انتخابات، آراء زیر میزی یا آراء مردگان و.. صحبت کند.

وزیر داخلی جورجیا نیز در پاسخ به ادعاهای ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: با احترام.آقای رئیس جمهور، چیزی که شما می گویید نادرست است. حقیقت بالاخره معین خواهد شد.

افشای فایل صوتی ترامپ

به دنبال این ادعای ترامپ، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، به یک مکالمه ضبط شده از رئیس جمهور آمریکا دست یافته که در آن ترامپ از برد رافنسبرگر وزیر داخلی ایالت جورجیا می خواهد تا نتیجه انتخابات در این ایالت را ابطال کند.

ترامپ در بخشی از این مکالمه از این مقام ارشد ایالت جورجیا می خواهد که به بازشماری آرا پرداخته و 11 هزار و 780 رای به نفعش پیدا کند تا وی در این ایالت کلیدی پیروز شود.

در آخرین تلاشها، ترامپ با رایزنی تلفنی با نمایندگان کنگره پیروز شده 50 قانونگذار آمریکایی را مجاب کند تا نتیجه انتخابات را در جلسه کنگره آمریکا به چالش بکشند.

با این حال، تحلیلگران معتقدند که آرای الکترال جو بایدن نامزد منتخب انتخابات به صورت کامل در کنگره مورد تایید قرار خواهد گرفت.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار شد. جو بایدن با کسب 306 رأی الکترال در این انتخابات پیروز شد. ترامپ 232 رأی الکترال به دست آورد اما او تا به امروز از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب این انتخابات را برده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ترامپ در تظاهرات خیابانی علیه نتیجه انتخابات در واشنگتن حضور پیدا می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در تظاهرات خیابانی علیه نتیجه انتخابات در واشنگتن حضور پیدا می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید