سناریوی کرونایی ترامپ

به گزارش وبلاگ پاییز، خبرگزاری خبرنگاران- به نوشته رأی الیوم، ماجرای ابتلای رئیس جمهور آمریکا به کرونا نمایش انتخاباتی است که برای جلب همدردی رأی دهندگان آمریکایی طراحی شده است.

سناریوی کرونایی ترامپ

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پاییز، رای الیوم نوشت ماجرای ابتلای رئیس جمهور آمریکا به کرونا نمایش انتخاباتی است که برای جلب همدردی رأی دهندگان آمریکایی طراحی شده و هدف از نمایش این است که ترامپ همچون قهرمانی نشان داده گردد که در برابر ویروس های دنیا مصون است.

نمایشی برای جلب آرای مردم آمریکا

روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله ای به قلم عبدالباری عطوان نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سبب روش نمایشی خود در ابتلای ساختگی به ویروس کرونا موجب تمسخر شد. به طوری که شماری (اقلیت) ابتلای وی به کرونا را باور کردند و شماری (اکثریت) این موضوع را باور نمی نمایند و نزاع بین دو طرف در این باره همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور آمریکا کمتر از چهار روز در بیمارستان بستری بود و طی آن روز ها مدعی شد مثل همواره وظایف خود را به عنوان رئیس جمهور انجام می داد. کاخ سفید بعضی تصاویر ویدئویی از وی پخش کرد که نشان می دهد بعضی پرونده ها مقابل وی قرار گرفته است و بعضی برگه ها را امضا می نماید. اما وقتی که بعضی کارشناسان متخصص این تصاویر را عظیم کردند، متوجه شدند که این برگه ها سفید بوده است.

احتیاج ترامپ به همدردی رای دهندگان

بسیاری، از جمله ما بر این باوریم که این ماجرای ابتلای ترامپ به کرونا نمایش انتخاباتی است که چند هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شروع شد تا آنجا که ممکن است همدردی رأی دهندگان را جلب کند و همچون قهرمانی نشان داده گردد که این ویروس لعنتی را شکست داده است و در مقایسه با گذشته قدرتمندتر ظاهر گردد و از این طریق بسته ای از دروغ ها را به پرونده سنگین دروغ های خود بیفزاید؛ پرونده ای که یک سوم دروغ های آن مرتبط به ویروس کرونا است.

عبدالباری عطوان در ادامه نوشت : من شخصا تقریبا شش ماه پیش در سفر کاری به مادرید، به ویروس کرونا مبتلا شدم و دستکم بیش از ده روز در بستر بیماری گذراندم و به رغم اینکه نشانه های بیماری شدید نبود و صرفا تب بالایی داشتم، گاهی سرفه می کردم و هیچ نوع مشکل تنفسی نداشتم، در منزل ماندم و به بیمارستان نرفتم یا به پزشک مراجعه نکردم و با اینکه سن من از ترامپ بسیار کمتر است، ضعف بسیار شدیدی داشتم.

ممکن است بعضی بگویند من رئیس جمهور عظیم ترین کشور دنیا نیستم. در نتیجه کادر پزشکان متخصص که بر سلامت من نظارت دارند، در اطرافم نیستند. این درست است؛ اما بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس عظیم که حدود بیست سال جوان تر از ترامپ است، پس از ابتلا به کرونا حدود دو هفته در بخش مراقبت های ویژه گذراند و فعالیت طبیعی خود را پس از سه هفته شروع کرد و ضعف در وی واضح و روشن بود.

کوشش برای قهرمان شدن

دونالد ترامپ کوشش می نماید خود را سوپرمن معرفی کند که از بیماری ها مصون است و می تواند همه ویروس های روی زمین را شکست دهد. از این رو، نخستین کاری که پس از ترک بیمارستان انجام داد، برداشتن ماسک به روش فیلم های هالیوودی بود. وی از آمریکایی ها خواست از منزل خود خارج شوند و بدون هیچ ترسی زندگی طبیعی خود را داشته باشند. وی با نشان دادن علامت پیروزی، در توئیتر نوشت از این بیماری نترسید، زیرا شما آن را شکست خواهید داد. ما بهترین تجهیزات پزشکی دنیا را در اختیار داریم و هر لحظه ممکن است واکسن فراوری گردد.

بی تفاوتی به مرگ بیش از 200 هزار آمریکایی

چطور ممکن است آن طور که ترامپ می گوید این بیماری ترسناک نباشد؟ آن هم در حالی که به مرگ بیش از 200 هزار آمریکایی منجر شده، تا به امروز اقتصاد را ویران و 40 میلیون نفر را بیکار نموده و آمار مبتلایان همچنان در حال افزایش است. آیا چنین فردی برای رهبری آمریکا و دنیا شایستگی دارد و آیا حق پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد؟

پیش از نگاشتن این مقاله، با دوست عرب خود که پزشک فارغ التحصیل از دانشکده هاروارد است، تلفنی مصاحبه کردم و از وی در مورد نشانه های اولیه این بیماری پرسیدم. وی گفت جزئیات بیماری وی ضد و نقیض است و هیچ کس وجود ندارد که از التهاب ریه رنج ببرد و طی چهار روز از بیمارستان خارج گردد. اقدامی که در این باره اتخاذ می گردد، جلوگیری از مرخص شدن بیمار تا بهبودی کامل است. وی که چهل سال تجربه کاری در انگلیس دارد، گفت همه ویروس ها در موج نخست قوی و کشنده هستند. پس از آن تضعیف می شوند. آنفلوانزا هم این گونه بود. شاید جان باختن صد ها تن در انگلیس، اسپانیا، فرانسه و آمریکا به منزله ادله ای در اثبات این نظریه باشد. تکرار این آمار در موج دوم به رغم افزایش گسترده شمار مبتلایان، نکته قابل توجه است. این بدان معنا است که اطلاعات بسیار کمی که درباره سلامتی ترامپ منتشر شد، موثق و درست نیست.

عوام فریب ترامپ

به اطلاعاتی که از جانب تیم پزشکی دونالد ترامپ منتشر می گردد، اعتماد نداریم. بعید نیست که این اطلاعات جعلی باشد. همان طور که کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا با نشان دادن موادی در تلویزیون این کشور گفت آن ها مواد بیولوژیکی و شیمیایی از کارگاه های صدام حسین (رئیس جمهور معدوم عراق) هستند سپس بازگشت و عذرخواهی کرد که آژانس اطلاعات آمریکا وی را گمراه نموده است، بعید نیست که این تیم پزشکی هم دروغ گفته باشد. نباید روش تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در این خصوص را هم فراموش کرد که با چنین روشی مجلس کشورش را درباره عراق فریب داد.

آیا ترامپ به رأی دهندگان نژادپرست خود متعهد نشد که در صورت برگزیده شدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عظمت این کشور را بازمی گرداند؟ آیا وعده های خود را در این باره محقق کرد؟ یا طی چهار سال پیروز به از بین بردن هیبت و اعتبار این کشور شد و آن را از عرش به فرش رساند و در شکست ویروس کرونا و همچنین شکست دادن چین، روسیه یا حتی کره شمالی، به سختی بازنده شد؟

ترامپ نه تنها رهبر بازنده شده، بلکه نماینده بازنده شده ای است. طی ماه های آینده واقعیت های زیادی فاش خواهد شد که نادانی و دروغگویی وی را برملا می نماید. خواه وی در انتخابات آینده پیروز گردد یا شکست بخورد. در آینده شاهد جنجالی ترین نمایش های دنیای خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سناریوی کرونایی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریوی کرونایی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید