ترامپ گفت: احتمال قطع کامل مناسبات آمریکا با چین

به گزارش وبلاگ پاییز، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای احتمال قطع کامل مناسبات آمریکا با چین را منتفی ندانست.

ترامپ گفت: احتمال قطع کامل مناسبات آمریکا با چین

به گزارش وبلاگ پاییز به نقل از دویچه وله، زنجیره انتقادها و حملات لفظی دونالد ترامپ علیه چین همچنان ادامه دارد. رئیس جمهوری آمریکا چین را مسئول بیماری کرونا می داند و از ویروس این بیماری تحت عنوان ویروس چینی یاد می کند. ترامپ در جدیدترین مصاحبه خود از پیامدهای احتاقتصادی شیوع بیماری کرونا برای مناسبات اقتصادی دو کشور سخن گفته است.

سایت اشپیگل آنلاین امروز جمعه 26 اردیبهشت (15 مه) با انتشار گزارشی به مصاحبه دونالد ترامپ با شبکه خبری فاکس نیوز پرداخته است.

ترامپ در این مصاحبه بار دیگر چین را مسئول شیوع بیماری کرونا دانسته و از پیامدهای احتاقتصادی آن سخن گفته است. خبرنگار از ترامپ خواستار توضیح تعیین درباره پیامدهای احتاقتصادی شده و ترامپ در پاسخ گفته است که هر چیزی ممکن است.

خبرنگار بار دیگر پرسیده که آیا ممکن است آمریکا ویزای دانشجویان چینی که در آمریکا مشغول تحصیل هستند را تمدید نکند؟ ترامپ در پاسخ گفته است که واکنش آمریکا می تواند بسیار گسترده تر باشد. آمریکا می تواند کل مناسبات خود با چین را قطع کند.

  • ترامپ: ضرر نمی کنیم

دونالد ترامپ در این مصاحبه بار دیگر گفته است که قطع کامل مناسبات اقتصادی با چین هیچ آسیبی به آمریکا نمی زند. این اقدام تنها باعث می شود که آمریکا 500 میلیارد دلار صرفه جویی کند.

اشاره ترامپ به کل صادرات چین به آمریکا است. رئیس جمهوری آمریکا پیش از این نیز بارها از این پول تحت عنوان پول گم شده یاد نموده بود.

ترامپ در ارتباط با شیوع بیماری کرونا در آمریکا تحت فشار واقع شده است. تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرصت چندانی نمانده است. از این رو، رئیس جمهوری آمریکا ظرف روزها و هفته های گذشته بر دامنه حملات خود علیه مسئولان شیوع بیماری کرونا اضافه نموده است.

رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با شیوع بیماری کرونا نه تنها به چین، بلکه به سازمان بهداشت جهانی و حتی فرمانداران ایالت های مختلف آمریکا نیز حمله نموده و آن ها را مسئول شیوع این بیماری اعلام نموده است. اما حملات او به چین از شدت بیشتری برخوردار بوده است.

حملات و تهدیدهای جدید آمریکا علیه چین درباره شیوع بیماری کرونا می تواند بار دیگر به جنگ تجاری بین دو کشور دامن بزند. شیوع بیماری کرونا اندک زمانی پس از امضای توافق نخست دو کشور بر سر سامان دادن بازرگانی خارجی اتفاق افتاده است.

در چنین شرایطی، سخن گفتن از قطع کامل مناسبات دو کشور بی تردید بر تنش برخاسته از جنگ تجاری خواهد افزود. ترامپ حتی چندی پیش از الزام چین به پرداخت غرامت به خاطر شیوع بیماری کرونا سخن گفته بود.

خبرنگار اشپیگل شانس موفقیت دولت آمریکا در اجرای چنین سیاست هایی را بسیار نازل ارزیابی می کند. اما گفته می شود که چنین اظهاراتی بر روی طرفداران ترامپ تاثیری مثبت دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ترامپ گفت: احتمال قطع کامل مناسبات آمریکا با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ گفت: احتمال قطع کامل مناسبات آمریکا با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید