تنها 21 کارخانه در تملیک بانک های خصوصی است

به گزارش وبلاگ پاییز، دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی از تملیک 21 کارخانه در سراسر کشور توسط بانک ها اطلاع داد که تمامی اطلاعات در اختیار قوه قضائیه و ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری قرار گرفته است.

تنها 21 کارخانه در تملیک بانک های خصوصی است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پاییز ، فراوری و بانک را می توان دو بازوی مهم اقتصاد کشور معرفی کرد، دو بازویی که در صورت حذف و یا ضعف یکی از آن ها اقتصاد کشور بی شک با مسائل متعددی روبرو خواهد شد. اما فارغ از اهمیت دو این بخش، طی سال های اخیر بسیاری در حمایت از فراوری کشور به بانک ها انتقاد نموده و به نوعی با مواضع خود، زحمات و پشتیبانی های همه جانبه سیستم بانکی کشور را از فراوری کشور نادیده گرفتند.

این در حالی است که طبق آمار و ارقام به ثبت رسیده در هریک از بانک ها، همه ساله بخش زیادی از تسهیلات به بخش فراوری پرداخت می گردد اما همچنان نامهربانی درباره سیستم بانکی ادامه دارد و عده ای با هیچ آمار و ادله ای قانع نمی شوند. به همین دلیل گفتگویی با محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی داشتیم که در زیر می خوانید:

*با توجه به اهتمام قوه قضاییه در بر پا نگهداشتن کارخانجات فراوریی در کشور، آیا آماری از تعداد کل کارخانجاتی که به تملیک بانک های خصوصی در آمده اند و از مدار فراوری و فعالیت خارج شده اند، در دست دارید؟

بله حسب اتفاق و به لحاظ تبلیغات سوئی که از هر سو در روزهای اخیر علیه بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و بیشتر در رسانه های کتبی و مجازی مطرح می گردد، در آذر ماه آماری از این گونه کارخانجات جمع آوری شد و به ویژه در اختیار قوه قضائیه و نیز ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری نهاده شد که براساس این آمار فقط 21 کارخانه کوچک یا متوسط در سراسر کشور در تملیک بانک های خصوصی است.

*اما تعداد این کارخانجات را خیلی بیشتر از آمار شما اعلام می نمایند؟

واقعیت آمار آن است که عرض کردم و اگر اعداد بیشتری اعلام می گردد یا مقرون به واقعیت نیست یا آنچه که مستند عرض می کنم نزد بانک های خصوصی نیستند.

*شرایط این تعداد کارخانه پس از تملیک و در حال حاضر از نظر فعالیت چگونه است؟

14 واحد از کارخانجات مزبور قبل از زمان تملیک، تعطیل و غیر فعال شده و به همین سبب فاقد درآمدزایی و امکان باز پرداخت تسهیلات دریافتی بودند. هفت واحد از میان این گونه کارخانجات که در هنگام تملیک فعال بودند در اختیار مالکین قبلی آنان نهاده شد و کماکان فعال است و فقط یک واحد از آنها که مرغداری بود پس از اتمام دوره فراوری، ادامه جوجه ریزی و فعالیت خود را متوقف نمود و به شکل بقیه واحدهای فراوریی تعطیل شده درآمد.

*بانک های خصوصی عموماً چه تصمیمی برای دوران پس از تملیک این واحدهای فراوریی در نظر دارند؟

همه بانک های مزبور در درجه اول این آمادگی را دارند که واحدهای مورد نظر را با دریافت مجموعه مطالبات و هزینه های تملیک یا نگهداری به صاحبان قبلی آنها واگذار نمایند. در غیر این صورت آنها را به وسیله مزایده یا توافق به فروش برسانند.

*آیا مالکین قبلی می توانند بدهی ناشی از تملیک مجدد آنها را به وسیله نقدی یا بخشی را به صورت اقساط پرداخت نمایند؟

اصولاً بانک ها تمایلی بر نگهداری این گونه واحدهای فراوریی ندارند و اگر ناگزیر به وصول مطالبات سپرده گذاران نبودند در مماشات و مساعدت بیشتری با بدهکاران کمتر تمایل به تملیک واحدهای فراوریی آنان می داشتند. بنابراین پاسخ به سوال شما مثبت است و ما از مالکین واحدهای فراوریی برای توافق و واگذاری مجدد واحدهای مزبور به آنان با شرایط سهل و مساعدت های لازم استقبال می کنیم و تنها شرایط بانک های خصوصی در این زمینه آن است که آنها هم برای بازپرداخت بدهی های خود اطمینان لازم را برای بانک ها فراهم گردد.

->

منبع: خبرگزاری آریا

به "تنها 21 کارخانه در تملیک بانک های خصوصی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 21 کارخانه در تملیک بانک های خصوصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید