لطفا مرا بخرید! ، روش تازه تسلا برای تبلیغ خودرو ، عکس
به گزارش وبلاگ پاییز، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا مدت هاست که به شدت با ایده تبلیغات سنتی مخالف بوده است. موضع ضد تبلیغاتی او میلیاردها دلار برای شرکت صرفه جویی کرده و از سوی بسیاری به عنوان یک ضربه بزرگ تلقی شده است.
امیرمسعود عابدین: تسلا به جای پرداخت هزینه برای تبلیغات، به حامیان ایلان ماسک و صاحبان تسلا برای تبلیغ خودروهای خود در فضای اجتماعی متکی است. با این حال، نشانه هایی از تغییر در این رویکرد وجود دارد.
این شرکت در اوایل این هفته، پس از حذف صفحه رسمی خود در فیس بوک در اوج رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سال 2018، به فیس بوک بازگشت. به نظر می رسد که ماسک و تسلا هم اکنون باید باور داشته باشند که اگر می خواهند به رشد فروش ادامه دهند، باید سرمایه گذاری در تبلیغات را آغاز کنند.
در چند سال گذشته، سازندگان خودروهای الکتریکی توانسته اند برای فروش خودروهای خود به اولین مشتریان اعتماد کنند. اکنون، بیشتر این نوع مشتریان خودروهای برقی نو خود را دارند و تسلا و رقبای آن باید بقیه مردم را متقاعد کنند که خرید یک خودروی الکتریکی نو، یک حرکت هوشمندانه است. اجرای تبلیغات در فیس بوک به انتشار پیام تسلا کمک می کند و در تئوری باید به فروش بیشتر کمک کند.
فیس بوک تنها شبکه رسانه اجتماعی متا نیست که تسلا اکنون در آن تبلیغات می کند. اوایل این هفته، تسلا کمپینی را در اینستاگرام راه اندازی کرد. در طی اجرای این کمپین، یک کلیپ کوتاه از تسلا مدل Y 36490 دلاری منتشر شد. تسلا همچنین در TikTok و YouTube هم تبلیغات دارد.
تغییر تسلا به سمت تبلیغات سنتی همزمان با کاهش تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی است که بر فروش و رقبای آن تأثیر منفی می گذارد. طبق گزارش کوارتز، این رکود منجر به کاهش شدید قیمت سهام تسلا از حدود 240 دلار در ابتدای سال، به حدود 180 دلار شده است که آن را به عنوان بدترین سهام در S&P 500 در سال 2024 معرفی می کند.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در وبلاگ پاییز مراجعه کنید.
227227
منبع: خبرآنلاین