تکمیل مسیرهای ترانزیتی گیلان به رشد و تقویت اقتصاد ملی یاری می نماید

به گزارش وبلاگ پاییز، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان، با اشاره به موقعیت کم نظیر جغرافیایی این استان و نیز راه آهن در حال تکمیل رشت - کاسپین - انزلی، گفت: برای تکمیل مسیرهای ترانزینی از گیلان در راستای رشد و تقویت اقتصاد ملی، جدیت داریم و پروژه ها را تا رسیدن به نتیجه مطلوب، دنبال می کنیم.

تکمیل مسیرهای ترانزیتی گیلان به رشد و تقویت اقتصاد ملی یاری می نماید

اسدالله عباسی در ملاقات با معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه، ضمن اظهار خرسندی از حضور دکتر صفری در این جایگاه به عنوان دیپلماتی با سابقه و دارای تجربیاتی گران سنگ اعلام کرد: پیش از این خلاهایی در حوزه مالی وزارت خارجه وجود داشت که اینک، بسیار امیدوار به برطرف این خلاها هستیم.

وی با اشاره به وجود مرز با جمهوری آذربایجان در استان گیلان، همسایگی با کشورهای همسود را فرصتی کم نظیر برای نقش آفرینی گیلان در رشد اقتصاد ملی عنوان نمود.

استاندار گیلان بعلاوه موقعیت جغرافیایی گیلان، وجود بنادر کاسپین، انزلی و نیز آستارا و تکمیل پروژه های بندری در منطقه ها یادشده را در ارزآوری به وسیله استان، موثر خواند.

عباسی با اشاره به راه آهن در حال تکمیل رشت - کاسپین - انزلی، این خط ریلی را در تسهیل ترانزیت کالا به کشورمان از راستا گیلان اثرگذار ذکر کرد.

وی برقراری و فعال سازی اسکله های رو - رو را از دیگر موارد مهمی بیان داشت که در استان پیگیری می گردد.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه نیز، دریای خزر را یکی از موهبت های کشورمان خواند و با یادآوری اهمیت کریدور شمال - جنوب، اتصال بندر کاسپین به خط ریلی رشت را محقق کننده این کریدور عنوان نمود.

وی راستاهای ترانزیتی را یکی از راه های ایجاد شغل و درآمدزایی بیان و افزود: اتصال خط ریلی به بنادر انزلی و کاسپین و فعال سازی اسکله های رو - رو، موجب تقویت ارتباطات تجاری کشورمان می گردد و اهمیت زیادی دارد.

رایزنی های اجرا شده با جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و گفت: رئیس جمهوری طی ماه های اخیر، ملاقاتهای بسیار خوب و اثرگذاری با مقامات عالی کشورهای همسایه داشته اند که ثمرات آن را در رشد اقتصاد ملی شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تکمیل مسیرهای ترانزیتی گیلان به رشد و تقویت اقتصاد ملی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل مسیرهای ترانزیتی گیلان به رشد و تقویت اقتصاد ملی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید