ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام پیگیری می شود

به گزارش وبلاگ پاییز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع مدیران ارشد استان سمنان در شاهرود، گفت: ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام پیگیری می شود.

ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام پیگیری می شود

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، دکتر علی اصغر مونسان روز سه شنبه 28 مرداد 1399 اظهار کرد: مجموعه تاریخی بسطام، مجموعه ای بی نظیر و شامل دوره های مختلف تاریخی است و در تمامی بازدیدهایی که تا به حال انجام داده ام، هیچ گاه این حجم از شکوه معماری ایرانی را ندیده ام.

او با بیان این که تلاش می شود اقدامات مطلوبی در راستای رونق هر چه بیشتر مجموعه تاریخی بسطام انجام شود، ابراز امیدواری کرد: رونق بسطام با حمایت مدیران استان سمنان و نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی محقق شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مناسب ارزیابی کردن ظرفیت های شهر نمونه گردشگری بین المللی بسطام تأکید کرد: حمایت از این مجموعه تا رسیدن به هدف والای ثبت جهانی ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: اعتبارات ویژه ای برای مجموعه تاریخی بسطام شامل مسجد جامع، امامزاده محمد (ع)، مقبره بایزید و سایر ابنیه تاریخی این مجموعه اختصاص خواهد یافت.

دکتر مونسان از روز گذشته سفر دو روزه خود به استان سمنان را با بازدید از پروژه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سرخه و سمنان آغاز کرد و هم اکنون در حال بازدید از جنگل ابر شاهرود است.

منبع: میراث آریا

به "ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام پیگیری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام پیگیری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید