خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در بوکان به 50 رسید

به گزارش وبلاگ پاییز، مهاباد- خبرنگاران- سرپرست فرمانداری بوکان در خصوص آخرین شرایط شیوع کرونا در این شهرستان گفت: بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تا به امروز 50 نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد سه نفر تا به امروز فوت نموده اند.

خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در بوکان به 50 رسید

لقمان خسروپور روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ پاییز، گفت: طی 24 ساعت گذشته 9 نفر به تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان اضافه شده است و خوشبختانه فوتی نداشته ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 19 نفر در بخش ایزوله بیمارستان شهید قلی پور بوکان بستری هستند که از این تعداد نتیجه آزمایش 10 نفر مثبت بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تا به امروز 37 نفر از مبتلایان به کرونا در شهرستان بوکان بعد از قرنطینه و بهبود، از بیمارستان ترخیص شده اند و همچنان تحت کنترل شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان قرار دارند.

وی گفت: کلید موفقیت و مهار کرونا این است که مردم تا حد امکان و برای کارهای غیرضروری و دید وبازدیدهای ایام نوروز از منزل خارج نشوند تا چرخه و زنجیره انتقال ویروس قطع گردد.

خسروپور گفت: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده ها رعایت گردد.

سرپرست فرمانداری بوکان همچنین از خانواده ها خواست تا از حضور در مکان های پرتردد شهر همچون بازار، مناطق گردشگری خودداری نمایند و با نشستن در خانه از آلودگی به این ویروس در امان باشند.

وی ضمن قدردانی از اصناف و بازاریان و درخواست برای ادامه تعطیلی بازار تا اطلاع ثانوی، افزود: خوشبختانه روز گذشته بیشتر واحدهای تجاری به وظیفه اجتماعی خود در قبال سلامتی خانواده خود و شهروندان عمل نموده و واحدهای تجاری را تعطیل کردند.

به گزارش وبلاگ پاییز، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننموده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس ننمایند.

طبق آخرین آمار، 18 هزار و 407 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، یک هزار و 284 نفر جان خود را از دست داده اند.

بوکان بعد از ارومیه دارای بیشترین تعداد افراد مبتلا به کرونا است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در بوکان به 50 رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در بوکان به 50 رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید