خبرنگاران 90 درصد اصناف گچساران پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

به گزارش وبلاگ پاییز، گچساران - خبرنگاران - رئیس مجمع امور صنفی گچساران گفت: 90 درصد از اصناف این شهرستان پروتکل های بهداشتی را در زمینه مقابله با کرونا رعایت می کنند.

خبرنگاران 90 درصد اصناف گچساران پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

محمد راهی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ پاییز افزود: به دلیل مسائل اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 200 واحد صنفی این شهرستان تعطیل شدند.

وی بیان نمود: بیش از چهار هزارو 700 واحد صنفی در این شهرستان وجود دارد که 30درصد از آنها در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار دارند.

راهی با بیان اینکه همکاری بازاریان برای مقابله با بیماری کوئید 19 در طرح اعمال محدودیت ها قابل تقدیر است گفت: بیش از 13 هزار مورد بازرسی امسال بر نحوه عملکرد اصناف از جمله رعایت پروتکل های بهداشتی و شناسایی اصناف متخلف انجام شد.

وی شرح داد: از این میزان بازرسی ها یکهزارو 500 مورد در 2 هفته گذشته در زمینه اجرای طرح محدودیت های ناشی از کرونا در بازار این شهرستان انجام شد.

راهی ابراز کرد: 20 بازرس و کارشناس در قالب پنج گروه برای نظارت بر اعمال محدودیت های ناشی از کرونا در بازار شهرستان فعالیت می کنند.

وی افزود: بازرسان روزانه در 2 نوبت صبح و عصر بر نحوه عملکرد اصناف از جمله رعایت پروتکل های بهداشتی، شناسایی اصناف متخلف و تذکر در خصوص رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا فعالیت دارند.

راهی ادامه داد: پس از شناسایی واحدهای متخلف در ابتدا به آنها تذکر و اخطار داده می شود اما چنانچه این مساله تکرار شود، پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی می شود.

وی گفت: هم اکنون سامانه 124 آماده دریافت شکایت ها و گزارش های مردمی در زمینه تخلف های عرضه کالا و خدمات است.

راهی شرح داد: با اعمال محدودیت ها در آبان امسال و تعطیلی برخی صنوف بازار شهرستان گچساران از حالت شرایط قرمز به نارنجی رسید.

هم اکنون محدودیت های 3 و 4 در این شهرستان تعطیل هستند.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه ها، مدارس، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای و زبان سراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی از مهمترین مشاغلی هستند که مجوز فعالیت تا اطلاع ثانوی را ندارند.

گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی برای ورزش های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی ها و مراکز تفریحی آبی گفت.

تعداد اتحادیه های صنفی شهرستان گچساران 25 مورد است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 90 درصد اصناف گچساران پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 90 درصد اصناف گچساران پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید