دستگیری یک دزد مسلح به وسیله ردیاب اپل!

به گزارش وبلاگ پاییز، اخیرا ایرتگ اپل توانسته یک دزد مسلح را پس از فرار از محل دزدی ردیابی نموده و به دستگیری او به وسیله پلیس یاری کند. این دزد در حین دزدی به طور ناخواسته یک ردیاب اپل را نیز دزدید.

دستگیری یک دزد مسلح به وسیله ردیاب اپل!

به گزارش وبلاگ پاییز، یک سرقت مسلحانه در روز پنجشنبه در شمال غربی برادوی در پورتلند رخ داد. دزد با تهدید اسلحه توانست تلفن و کیف کارگر یک فروشگاه را به سرقت ببرد.

به گزارش KATU2 پلیس توانست شخص مظنون را تا هتلی که در آن اقامت داشت دنبال کند. هنگام کوشش برای دستگیری، دزد به داخل هتل رفته و پیش از دستگیری فرار کرد. در جریان بازرسی، پلیس یک اسلحه دستی تقلبی را پیدا کرد. یکی از مهمانان هتل به پلیس گزارش داد که شخصی وارد اتاق او شده و لوازم او را به سرقت برده است، از جمله یک کوله پشتی که ایرتگ اپل به آن متصل شده بود. پلیس توانست از ایرتگ برای ردیابی مظنون استفاده و او را دستگیر کند. پیش از این نیز در تاریخ 9 می، ایرتگ اپل توانست در استرالیا تجهیزات عکاسی به ارزش 7000 دلار را پیدا کند.

ایرتگ اپل از سال گذشته به کاربران زیادی یاری نموده تا اقلام گم شده یا دزدیده شده خود را پیدا نمایند. با این حال، استفاده از ردیاب ها به علت سوء استفاده در ردیابی دیگران بدون اطلاع آنها، همچنان بحث بر انگیز است. در ماه فوریه گزارشی در مورد یک زن که خودرویش به وسیله ایرتگ اپل ردیابی می شد، منتشر شد. او متوجه وجود ردیاب در خودروی خود شد و پس از گزارش به پلیس، یک ایرتگ در سپر عقب خودرویش پیدا شد.

به علت وجود خطرات متعدد، درخواست های زیادی برای وضع قوانین محدود نماینده استفاده از از ایرتگ ها مطرح شده است. اپل بعلاوه در کوشش است تا اقدامات ضد ردیابی خود را برای ایرتگ ها بهبود ببخشد. با به روزرسانی اخیر، این شرکت یک هشدار حفظ حریم خصوصی به کسانی که ایرتگ تازه راه اندازی می نمایند، ارسال می نماید. بروزرسانی تازه، پیدا کردن ایرتگ تازه را آسانتر نموده است.

منبع: gizchina

منبع: فرارو

به "دستگیری یک دزد مسلح به وسیله ردیاب اپل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری یک دزد مسلح به وسیله ردیاب اپل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید