زیباترین جاده های دنیا برای رانندگی را بشناسید

به گزارش وبلاگ پاییز، زیباترین جاده های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟ زیبایی و حس خوب در رانندگی فقط به داشتن یک ماشین لاکچری و مد روز و یا دست فرمان عالی و سرعت زیاد نیست . حتی اگر به فرض، مهارت زیادی در رانندگی نداشته باشید و صاحب یک خودروی معمولی و اصلاً قدیمی هم باشید، اگر جاده ای که در آن می رانید حس خوبی به شما منتقل کند، باز هم از رانندگی لذت می برید.

زیباترین جاده های دنیا برای رانندگی را بشناسید

10 مورد از زیباترین جاده های جهان

درواقع اهمیت یک جاده خوب به حدی است که حتی اگر مهارت رانندگی و کیفیت ماشین در برترین حالت هم باشد، اصلاً بعید نیست که بعد از چند وقت استفاده ماشین در یک جاده بد و خراب، هیچ احساس خوبی از نشستن پشت فرمان به شما دست ندهد. شاید این زاویه دید بیشتر قابل تأمل باشد که یک جاده زیبا نعمتی از خدای متعال برای همه آدمهاست تا هر کسی که هر وسیله ای دارد باز هم از اطرافش تا قبل از رسیدن به مقصد لذت ببرد.

در مطلب زیر سعی داریم زیباترین جاده های جهان را معرفی کنیم. بی شک حتی تماشا تصاویر آنها هم لذت بخش است.

1. جاده شماره 40 روتا در آرژانتین

این گزینه که تقریباً از تمام طول آرژانتین عبور می نماید، نه تنها بلندترین در کشورش، بلکه یکی از طولانی ترین بزرگراه های جهان است؛ از جنوبی ترین نقطه منطقه کابو آغاز می گردد و بعد از گذر از دشت های پاتاگونیا به سمت شمال و قله های بلند آندس می رود.

این جاده قبل از رسیدن به مرتفع ترین نقطه از کنار شهرهای شلوغ و طبیعت و ساحلی بکر عبور می نماید و در آخر در شهر مرزی لا کوییاکا این ماجراجویی زیبا سرانجام می یابد. این جاده یکی از زیباترین جاده های جهان است و به عنوان ویترین کشور آرژانتین هم نام برده می گردد.

2. بزرگراه شماره 1، مونتری کالیفرنیا در آمریکا

اتوبانی ساحلی که به نام کالیفرنیا یک هم شناخته می گردد، حدوداً تمام خط ساحلی این استان را در پوشش خود قرار داده است. این بزرگراه از جنوب لس آنجلس آغاز می گردد و تا مندوچینو کاونتی ادامه دارد.

تماشای ترین نقطه این بزرگراه مربوط به منطقه مونتری است؛ جایی که از کناره دریا در کارمل تا خط ساحل بیگ سور کالیفرنیا پیش می رود. این موارد تنها مجذوب کنندهیت های این بزرگراه نیست؛ جنگل های با درختان بلند در دو طرف، پل معروف بیکزبی کریک و صخره های بزرگ چشم های شما را نوازش می دهند و به راستی یکی از زیباترین جاده های جهان است.

جدیدترین آگهی های خودرو

3. جاده آتلانتیک در نروژ

سومین مورد از فهرست زیباترین جاده های جهان در کشور نروژ قرار گرفته است. این جاده رؤیایی که حدود 8 کیلومتر طول دارد، 2 روستا با بافت قدیمی و سرسبز آن منطقه را به وسیله پل های کم ارتفاع و از میان یک مجمع الجزایر به هم متصل می نماید.

بسیاری این مورد را به عنوان قشنگ ترین جاده جهان می شناسند، چراکه هم مستعد طوفان است و هیجان رانندگی در آن زیاد است و هم به خاطر وجود پل های منحنی، هم زمان شاهکاری را در معماری ارائه می دهد. طراحی این پل ها به گونه ای است که اگر از زاویه های خاص به آنها نگاه کنید، گویی که مقصد خودروهای روی آن به دریا ختم می گردد.

4. بزرگراه میلفورد در نیوزلند

برای گذشتن از این راستا باید قلب قوی و قدرتمندی داشته باشید، چراکه سر و کارتان با کوه های بخش جنوبی آلپ است. در این جاده از کنار دریاچه ته آنائو به یکی از زیباترین منطقه ها این کشور یعنی میلفورد ساوند می رسید.

اگر در این منطقه باشید و غفلت کنید، این جاده در 2 ساعت رانندگی و خیلی زود به سرانجام می رسد، به همین علت است که هنگام رانندگی در اینجا افرادی را مشاهده می کنید که خودرویشان را پارک نموده و پیاده شده اند تا از چشم انداز یکی از زیباترین جاده های جهان لذت ببرند. این جاده مناسب افراد عجول نیست!

5. بزرگراه کاراکورام در پاکستان تا چین

این بزرگراه که حدود 1300 کیلومتر طول دارد، از شمال اسلام آباد در پاکستان آغاز می گردد و در منطقه ژین جیانگ چین به سرانجام می رسد و لقب یکی از بزرگترین جاده های آسفالتی جهان را داراست.

ساخت این جاده حدود 20 سال طول کشیده است و بلندترین نقطه آن حدود 4700 متر ارتفاع دارد. طبیعت اطراف هنگام گذر از آن، به وضوح نفس گیر است و این مورد با وجود منطقه ها یخبندان در کوه های کاراکورام شدت می گیرد. بهتر است بدانید که این جاده کاملاً هم راستا با جاده ابریشم معروف و باستانی است و به عنوان زیباترین جاده جهان شناخته شده است.

6. بزرگراه 163، ساحل آمالفی در ایتالیا

در ادامه مطلب زیباترین جاده جهان کجاست؟ به جایی از جهان می رسیم که در فهرست میراث جهانی کشورش ثبت شده است. ساحل آمالفی از محبوب ترین و قشنگ ترین نقاط جهان و بزرگراه 163 که در این منطقه قرار گرفته است، ازجمله مجذوب کننده ترین ها در اروپاست.

این راستا با چشم انداز ای جسورانه از شهر سالرنو آغاز می گردد. در ادامه از یک سو با صخره های سر به فلک کشیده و از سوی دیگر با کناره دریای مدیترانه طرف هستید. این بزرگراه رانندگان را به جزیره سورنتو می رساند و در گذر از چشم انداز روستاهای اطراف، گویی که از یک نمایشگاه نقاشی تماشا می کنید.

7. جاده اقیانوس بزرگ در استرالیا

ماجراجویی ای به طول 240 کیلومتر که از منطقه ساحلی یکی از زیباترین نقطه های استرالیا یعنی شهر تورکوئه در شرق آغاز می گردد و به غرب و منطقه وارنامبول می رسد. این راستا را در سال 1932 سربازان استرالیایی ساختند.

این مورد هم به تازگی در فهرست میراث باستانی استرالیا ثبت شده است. هنگام گذر از این جاده به پارک ملی بزرگ اوت وی می رسید و در ادامه شاهد آبشارهای بزرگی خواهید بود که سرچشمه آنها به رشته صخره های بزرگ معروف به 12 حواری می رسد. با وجود آبشارها و پارک ملی بعید است نتوانیم آن را یکی از زیباترین جاده های جهان بدانیم.

جدیدترین آگهی های خودرو

8. جاده چاپمن در آفریقای جنوبی

این راستا حدود 9 کیلومتری از حومه کیپ تاون آغاز می گردد و در امتداد یک راستا کوهستانی زیبا به خلیج هوت می رسد. جاده ای پر پیچ و خم که تعداد انحناهای آن 114 عدد است و تقریباً در تمامی راستا در یک طرف خود شاهد ارتفاع بلندی از رشته کوه ها و صخره ها خواهید بود. در طرف مقابل، از اقیانوس اطلس و قطراتی که از آن پرتاب می گردد، لذت خواهید برد.

این راستا علاوه بر به چالش کشیدن مهارت شما در پیچ ها، نقاطی را برای پارک کردن و پیاده شدن، پیک نیک و تماشای وال ها و نهنگ ها در اقیانوس و لذت بردن از جاده به عابرانش پیشنهاد می دهد.

9. جاده شماره یک در ایسلند

این راستا کمربندی که تقریباً دور این کشور می چرخد، به راننده ها و سرنشین های خودروهای عبوری لحظات نفس گیر و چشم نوازی می دهد و یکی از زیباترین جاده های جهان است. عبور از جاده شماره 1 که از مرکز ایسلند آغاز می گردد و به سمت شرق آن می رود، مانند یک تور و راهنمای گردشگری در این کشور بدون احتیاج به یاری کسی دیگر است.

در راستا این جاده از کوه ها، دهکده های کوچک ماهی گیری و گوزن های آن منطقه تماشا می کنید. در ادامه به بسیاری از منطقه ها و جاهای تماشای ازجمله آبشار بزرگ سلجالاندز فوس، دریاچه معرکه میواتن و بعلاوه چشمه های آب گرم و همینطور تالاب های یخی می رسید.

10. بلوریج پارک وی، کارولینای شمالی در آمریکا

این راستا به علت اینکه یکی از پربازدیدترین جاده های جهان است، لقب محبوب ترین جاده رانندگان را در اختیار دارد؛ راهی که از حاشیه کوه های اسموکی بزرگ تا بیرون پارک ملی ویرجینیا پر از منظره ها چشمگیر و زیباست.

در گذر از این زیباترین جاده جهان بعد از حدود 750 کیلومتر و پشت سر گذاشتن کوه های ناهموار و چمن زارهای کوهستانی بسیار زیبا، به شهرهایی با تپه های کوچک و روستایی می رسید که تماشا آن جسم و روح را نوازش می دهد.

جمع بندی حیرت انگیزترین و زیباترین جاده های جهان

این مواردی که نام برده شد، از زیباترین جاده های جهان بین تمام رانندگان جهانست که بی شک رسانه ها در ثبت آنها بی تأثیر نبوده اند. حتماً گزینه های دیگری چه در داخل کشور و چه در جهان وجود دارند که زیبایی و مجذوب کنندهیت آنها چیزی کمتر از این جاده ها نیست؛ به عنوان نمونه جاده چالوس خودمان که به تأیید خیلی از رانندگان حتی خارجی، جزء چشم نوازترین و قشنگ ترین جاده های ایران و جهانست.

در این مطلب کوشش کردیم فهرستی از زیباترین جاده جهان را به همراه عکس هایشان به شما ارائه دهیم. گرچه این روزها رفتن به سفرهای خارجی سخت و سخت شده است، اما تماشا عکس های این منظره ها خالی از لطف نبود.

نظر شما چیست؟ آیا تا به امروز تجربه گذر از این زیباترین جاده های جهان را داشته اید؟ در ایران ما چه جاده های وجود دارد که فکر می کنید جایشان در این فهرست خالی است؟ آن را با ما و دیگر خوانندگان درمیان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "زیباترین جاده های دنیا برای رانندگی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاده های دنیا برای رانندگی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید