سقوط آزاد ایران در رنکینگ فیفا بعد از 2 شکست در جام جهانی ، جهش خیره کننده ژاپن، کُره و استرالیا

به گزارش وبلاگ پاییز، با اتمام مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، رنکینگ جهانی تیم های حاضر در این مسابقات به روزرسانی شد و تیم ملی ایران با چهار پله سقوط، صدر آسیا را از دست داد.

سقوط آزاد ایران در رنکینگ فیفا بعد از 2 شکست در جام جهانی ، جهش خیره کننده ژاپن، کُره و استرالیا

به گزارش وبلاگ پاییز، مرحله گروهی جام دنیای 2022 قطر شب گذشته به انتها رسید تا چهره 16 تیم صعود نماینده به مرحله حذفی این رقابت ها معین بشود.

تیم ملی ایران که در گروه B این رقابت ها حاضر بود، بعد از ثبت دو باخت برابر انگلیس و آمریکا و کسب تنها یک برد برابر ولز، از این مسابقات حذف شد. عربستان و قطر دو تیم دیگر غرب آسیا هم در همین مرحله از رقابت ها کنار رفتند.

اما اوضاع برای استرالیا، ژاپن و کره جنوبی سه نماینده دیگر آسیا به صورت ایده آل پیش رفت و این سه تیم پیروز شدند از گروه های خود صعود نمایند.

سایت فوتی رنکینگز که به صورت آنلاین امتیازات تیم های حاضر در جام دنیای را با فرمول فیفا محاسبه می نماید، با اتمام مرحله گروهی، رده بندی تازه را به روز رسانی و منتشر کرد.

در این فهرست که تیم های حاضر در جام دنیای حضور دارند، تیم ملی ایران نسبت به آخرین رده بندی اعلام شده رسمی از سوی فیفا قبل از آغاز جام، چهار پله سقوط نموده است.

قبل از جام دنیای، ایران در رده بیستم دنیا و نخست آسیا قرار داشت اما در حال حاضر در رده بیست و چهارم دنیا و دوم آسیا واقع شده است.

ژاپن که در گروه مرگ جام دنیای پیروز شد با شکست اسپانیا و آلمان به مرحله بعد صعود کند، با 4 پله صعود جای ایران را در رده بیستم دنیا و در رده نخست آسیا گرفت.

کره جنوبی و استرالیا هم جهش بزرگی در رده بندی داشتند و به ترتیب با 4 و 11 پله صعود پشت سر ایران (در رده های 25 و 26) قرار گرفتند.

باتوجه به در پیش بودن مرحله یک هشتم نهایی جام دنیای و احتمال برد این سه نماینده آسیا، حتی ممکن است ایران جایگاه خود را در رده دوم قاره از دست بدهد.

در جدول تازه برزیل و بلژیک همچنان در رده اول و دوم رنکینگ قرار دارند.

جدول به روز رسانی شده رده بندی تیم های حاضر در جام دنیای به این ترتیب است (اعداد داخل پرانتز بالا و پایین شدن رده تیم ها نسبت به انتها دور دوم مرحله گروهی است که به وسیله فوتی رنکینگز محاسبه شده بود):

  • خیال راحت کی روش قبل از ترک تهران | تصمیم مهم فدراسیون فوتبال در مورد نیمکت تیم ملی
  • عکس| ایران در این صحنه برابر آمریکا مغلوب شد | رفتار عجیب ملی پوشان قبل از مصاف تاریخی
  • خبری که در فوتبال ایران حاشیه بزرگ را ساخت | استارت ماجرا از دیدار خبرساز طارمی زده شد
منبع: همشهری آنلاین

به "سقوط آزاد ایران در رنکینگ فیفا بعد از 2 شکست در جام جهانی ، جهش خیره کننده ژاپن، کُره و استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آزاد ایران در رنکینگ فیفا بعد از 2 شکست در جام جهانی ، جهش خیره کننده ژاپن، کُره و استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید