وینگادا: ایران بازیکنان بااستعداد زیادی دارد و مردم آن دیوانه فوتبال هستند

به گزارش وبلاگ پاییز، سرمربی تیم ملی فوتبال مالزی کشور ایران را سرزمینی مستعد در زمینه فوتبال می داند.

وینگادا: ایران بازیکنان بااستعداد زیادی دارد و مردم آن دیوانه فوتبال هستند

به گزارش وبلاگ پاییز، نلو وینگادا که اخیراً راهنمایی تیم ملی فوتبال مالزی را بر عهده گرفت، در گفت وگو با روزنامه استریتس تایمز این کشور در پاسخ به این پرسش که چقدر مهم است که بازیکنان آسیایی در لیگ های اروپایی بازی نمایند؟، گفت: اروپا بهترین قاره فوتبالی دنیا است. هفت کشور در اروپا می توانند قهرمان دنیا شوند، این در حالی است که در قاره آمریکای جنوبی تنها برزیل، آرژانتین و البته شیلی که به سرعت در حال پیشرفت است، می توانند جام دنیای را فتح نمایند.

وی اضافه نمود: اروپا قطعاً جایی است که بازیکنان آسیایی می توانند فوتبال خود را بهبود ببخشند. دلیل اینکه تیم های ملی ایران، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی در حال حاضر چهار تیم برتر آسیا هستند، به این خاطر است که بهترین بازیکنان شان در اروپا بازی می نمایند. بازیکنانی که در اروپا بازی می نمایند زمانی که به تیم ملی کشورشان بازمی گردند تجربه و پختگی را با خود به ارمغان می آورند. امیدوارم در آینده چند بازیکن مالزیایی در لیگ های اروپایی بازی نمایند. این شدنی است.

سرمربی پیشین پرسپولیس این پرسش را هم که از کارلوس کی روش به عنوان پدر نسل طلایی فوتبال پرتغال یاد می گردد. او چه تأثیری بر فوتبال پرتغال گذاشت؟ این طور پاسخ داد: من در سال 1986 کارم را با دستیاری کی روش آغاز کردم، ما راهنمایی تیم پرتغال جوانی را بر عهده گرفتیم که در سال 1986 به نایب قهرمانی مسابقات یورو زیر 16 سال رسید و در یورو زیر 18 سال هم این عنوان را تکرار کردیم.

وینگادا تأکید کرد: ما در سال 1991 در لیسبون تیم تحت راهنمایی مان را به قهرمانی جام دنیای زیر 20 سال رساندیم و این حاصل سختکوشی بود. ما اردوهای تمرینی طولانی مدت و سختی داشتیم و البته بازیکنان مستعدی هم در اختیار داشتیم. موفقیت فوتبالیست های جوان انتها ذهنیت و رویکرد فوتبالیست ها در پرتغال را تغییر داد.

دستیار پیشین کی روش در پاسخ به این پرسش که ایران با وجود اینکه بهترین امکانات فوتبالی را در کشورش ندارد، بهترین تیم آسیایی رده بندی فیفا است و راز این موضوع چیست؟ گفت: ایران کشوری است که امکانات فوتبالی زیادی ندارد، اما هنوز تیم اول آسیاست. با توجه به اینکه در گذشته دو بار در این کشور کار نموده ام، باید بگویم که فوتبال ورزش اول ایران است و مردانش دیوانه فوتبال هستند.

وی ادامه داد: دیدن بچه هایی که در خیابان ها فوتبال بازی می نمایند، عادی است. فوتبال شکلی از فعالیت و سرگرمی در این کشور است. به همین خاطر ایران فوتبالیست های بااستعداد زیادی دارد که در جنبه های مختلف قدرتمند هستند.

منبع: تسنیم

به "وینگادا: ایران بازیکنان بااستعداد زیادی دارد و مردم آن دیوانه فوتبال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وینگادا: ایران بازیکنان بااستعداد زیادی دارد و مردم آن دیوانه فوتبال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید