سه علت اصلی کمردرد

به گزارش وبلاگ پاییز، گروه دیگری که موجب کمردرد می شوند بیماری های مختلفی است که ممکن است مربوط به کمردرد نبوده، اما ارتباط ایجاد نمایند و به دلیل اختلال روماتیسمی، عفونت ها، تورم ها و التهاب هاست که ایجاد کمردرد می نماید و هرکدام از این ها زیرگروه هایی دارد.

سه علت اصلی کمردرد

استاد طب فیزیکی و توانبخشی گفت: کمردرد یک علامت است و همواره درد ها علامت بوده و بیماری نیست، بلکه باید ایجاد نماینده کمردرد را آنالیز کنیم.

سید منصور رایگانی، استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره انواع کمردردها، بیان داشت: کمردرد یک علامت است و همواره درد ها علامت بوده و بیماری نیست، بلکه باید ایجاد نماینده کمردرد را آنالیز کنیم.

وی با برشمردن سه دلیل عمده کمردرد در افراد، اظهار داشت: یک دلیل، مکانیکال یا غیراختصاصی است. دومین گروه، ناشی از بیماری های دیسک و کانال نخاعی و ریشه هایی است که در کمر، ستون فقرات و نخاع وجود دارد و از سوراخ های بین مهره ای خارج می گردد و به دلیل بیماری های دیسک، کمردرد بروز پیدا می نماید.

استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: گروه دیگری که موجب کمردرد می شوند بیماری های مختلفی است که ممکن است مربوط به کمردرد نبوده، اما ارتباط ایجاد نمایند و به دلیل اختلال روماتیسمی، عفونت ها، تورم ها و التهاب هاست که ایجاد کمردرد می نماید و هرکدام از این ها زیرگروه هایی دارد.

رایگانی اضافه نمود: باید به این نکته توجه کنیم که کمردرد یک علامت است و تشخیص بیماری نیست و حتما برای اینکه فرد متوجه گردد دلیل آن چیست باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

منبع: فرادید

به "سه علت اصلی کمردرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه علت اصلی کمردرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید