طالبان خیال همه را راحت کردند!

به گزارش وبلاگ پاییز، طالبان می گوید هر کدام از نظامیان خارجی که تا مهلت مورد توافق برای خروج سربازان غربی از افغانستان از این کشور خارج نشوند، به اسم نیروی اشغالگر در نظر گرفته خواهند شد.

طالبان خیال همه را راحت کردند!

به گزارش ایسنا، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در مصاحبه با بی بی سی گفت، طالبان در پی تصرف نظامی کابل نیست، ولی هیچ سرباز خارجی، از جمله پیمان کاران نظامی نباید در این شهر باقی بمانند.

شاهین گفت: اگر نظامیان آن ها برخلاف توافق دوحه در افغانستان باقی بمانند، آن وقت رهبران ما درباره اقدام مقتضی تصمیم گیری خواهند کرد.

او گفت: ما واکنش نشان خواهیم داد و تصمیم نهایی با رهبری طالبان است.

در پی خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام در نزدیکی کابل و انتها ماموریت ناتو در افغانستان، گزارش هایی درباره ادامه حضور حدود یک هزار نظامی این سازمان که عمدتا آمریکایی خواهند بود، منتشر شده است.

هدف از ادامه حضور این نظامیان در افغانستان، حفاظت از سفارتخانه های کشورهای عضو ناتو و فرودگاه بین المللی کابل اسم شده است.

هم زمان با ادامه خروج نظامیان غربی از افغانستان خشونت های نظامی در این کشور افزایش یافته و طالبان در حال توسعه منطقه ها تحت اختیار خود است.

شاهین در این مصاحبه گفت طالبان مخالف ادامه حضور نظامیان خارجی است، اما به دیپلمات ها، اعضای سازمان های غیردولتی و دیگر شهروندان خارجی حمله نخواهد کرد.

شاهین گفت: مردم ما به فعالیت سازمان های غیردولتی و سفارتخانه ها احتیاج دارند.

سهیل شاهین بعلاوه خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه بگرام را لحظه ای تاریخی اسم کرد.

بر اساس توافق میان طالبان و آمریکا، نظامیان ایالات متحده و کشورهای ناتو از افغانستان خارج می شوند و در عوض طالبان تعهد نموده است به القاعده و دیگر گروه های افراطی اجازه ندهد که در منطقه ها تحت اختیارش فعالیت نمایند.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا تاریخ یازدهم سپتامبر را به اسم ضرب الاجل خروج نطامیان این کشور از افغانستان معین نموده است.

این روز بیستمین سالگرد حملات القاعده به آمریکا در سال 2001 است که منجر به حمله نظامیان این کشور به افغانستان و سرنگونی حکومت طالبان شد.

اما برخی از گزارش ها بیانگر کامل شدن خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در روزهای آینده و زودتر از زمان مقرر است.

در همین حال یک نماینده مجلس افغانستان نحوه خروج نظامیان غربی از کشورش را غیرمسوولانه خوانده است.

رضوان مراد گفت، دولت افغانستان برای مصاحبه با طالبان آمادگی دارد و برقراری آتش بس می تواند نشان دهنده متعهد بودن این گروه به صلح باشد.

سهیل شاهین در مصاحبه مدعی شد طالبان هیچ نقشی در بروز خشونت ها نداشته است و اظهار کرد بخش هایی که به تصرف این گروه در آمده اند، با پا در میانی ریش سفیدها و خودداری نظامیان افغان از جنگیدن سقوط نموده اند.

این صحبت ها در حالی بیان شد که طالبان یکشنبه بخش دیگری از استان قندهار را تصرف کردند.

طالبان مدعی در اختیار داشتن حدود یک چهارم از 400 شهرستان افغانستان است.

منبع: فرارو

به "طالبان خیال همه را راحت کردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان خیال همه را راحت کردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید