معرفی فیلم The Little Mermaid از دیزنی

به گزارش وبلاگ پاییز، والت دیزنی در سال های اخیر به ساخت اقتباس های لایو اکشن بر اساس انیمیشن های کلاسیک روی آورده و سعی دارد آن داستان های کلاسیک و ماندگار را برای نسل نو به نمایش در بیاورد و جان تازه ای به این کاراکترهای دوست داشتنی بدهد. فیلم پیتر پن و وندی (Peter Pan & Wendy) اخیرا پخش شده و حالا نوترین اثر در این زمینه نیز فیلم پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) است که در ادامه به معرفی بیشتر آن می پردازیم.

معرفی فیلم The Little Mermaid از دیزنی

داستان پری دریایی کوچولو در سال 1837 میلادی به وسیله هانس کریستین اندرسن نوشته شده و در سال 1989 میلادی نیز به وسیله دیزنی به یک انیمیشن سینمایی تبدیل شد. این انیمیشن به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرد و شخصیت اصلی آن یعنی آریل نیز به شخصیت محبوبی تبدیل شد. ساخت اقتباسی لایو اکشن بر اساس این اثر در سال 2016 میلادی اعلام شده بود و حالا انتظارها به سرانجام رسیده و این فیلم تازه به کارگردانی راب مارشال در ماه مه سال جاری به روی پرده سینماها می آید. همراه با ما باشید.

عوامل سازنده فیلم The Little Mermaid

سکان کارگردانی فیلم پری دریایی کوچولو را راب مارشال در دست دارد، کسی که بیشتر برای ساخت فیلمی سینمایی بر اساس تئاتر موزیکال شیکاگو (Chicago) معروفیت دارد. فیلم نامه این اثر را نیز جان دیلوکا به همراه دیوید مگی و جین گولدمن قلم زده اند. آلن منکن نیز همانند انیمیشن آن، وظیفه ساخت موسیقی متن و آهنگ های این فیلم را برعهده دارد.

داستان فیلم The Little Mermaid

خلاصه داستان رسمی منتشر شده از استودیو والت دیزنی برای فیلم پری دریایی کوچولو به توضیح زیر است:

فیلم پری دریایی کوچولو داستان دوست داشتنی آریل را بازگو می نماید، یک پری دریایی جوان، سرزنده و زیبا که تنشه ماجراجویی است. او جوان ترین و سرکش ترین دختر شاه تریتون است و در پی آن است تا چیزهای بیشتری را درباره دنیا آنسوی دریاها بداند و زمانی که به ساحل می رود، عاشق شاهزاده اریک می گردد. با اینکه ارتباط برقرار کردن پری دریایی ها با انسان ها ممنوع است اما آریل می خواهد به حرف قلب و احساساتش گوش کند. او با ساحره دریایی به نام اورسلا قراردادی می بند و همین نیز به او فرصتی می دهد تا روی زمین خاکی راه برود اما این کار زندگی و بعلاوه تاج و تخت پدرش را در خطر قرار می دهد.

داستان فیلم پری دریایی کوچولو مطمئنا برای بسیاری از افراد آشنا و تعیین است اما همانند اقتباس های لایو اکشن قبلی دیزنی، انتظار می رود که این فیلم نیز عمدتا همان داستان اصلی را در پیش بگیرد و فقط تغییراتی جزئی در آن ایجاد کند.

آیا فیلم The Little Mermaid یک موزیکال است؟

بله، فیلم پری دریایی کوچولو یک اثر فانتزی و موزیکال خواهد بود که لین منوئل میراندا موسیقی و آهنگ ها را برای این اثر می نویسد و با آهنگساز آلن منکن همکاری می نماید. این اثر بعلاوه آهنگ Part of Your World از انیمیشن اصلی را درون خودش جای خواهد داد و این در حالی است که شامل چندین آهنگ نو نیز خواهد بود.

بازیگران فیلم The Little Mermaid

هواداران می خواستند که خواننده مشهور آریانا گرانده نقش اصلی فیلم پری دریایی کوچولو را بازی کند و بعضی از حدس ها درباره حضور زندیا در این نقش بود. با این حال، کمپانی دیزنی هلی بیلی را برای ایفای این نقش به خدمت گرفت که باعث تعجب بسیاری از افراد شد. این بازیگر بیشتر برای حرفه موسیقی خودش به همراه خواهرش به نام کلویی بیلی معروفیت دارد که بیشتر با عنوان Chloe x Halle شناخته می شوند.

آن ها به همراه یکدیگر نامزد دریافت پنج جایزه گرمی شدند. هلی بیلی بعلاوه در سیتکام Grown-ish نقش آفرینی نموده و همین نیز او را به معروفیت رسانده است. او علاوه بر فیلم پری دریایی کوچولو قرار است در فیلم اقتباسی از موزیکال رنگ بنفش (The Color Purple) نیز حضور داشته باشد.

با اینکه هری استایلز برای ایفای نقش شاهزاده اریک در فیلم پری دریایی کوچولو مد نظر بوده اما او این نقش را نپذیرفته و به جای وی، جونا هاوئر کینگ در این فیلم این نقش را ایفا نموده است. ملیسا مک کارتی نیز برای ایفای نقش اورسلا به این فیلم پیوسته است. مک کارتی که تا به امروز برای جوایز مختلفی همانند امی، اسکار و گلدن گلوب نامزد شده، از جمله بازیگران بزرگ این اثر محسوب می گردد.

خاویر باردم نیز یکی دیگر از بازیگران برجسته فیلم پری دریایی کوچولو به شمار می رود که نقش شاه تریتون را به تصویر می کشد. این بازیگر بیشتر برای نقش آفرینی در فیلم های بسیار بزرگ و بین المللی معروفیت دارد و برای نقش آفرینی خودش در فیلم جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men) ساخته برادران کوئن جایزه اسکار را بدست آورد.

آرت مالیک نقش خدمتکار مورد اعتماد شاهزاده اریک به نام گریمبزبی را بازی می نماید. از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر سینمایی نیز می توان به نوما دامنزونی در نقش ملکه سلینا، لورنا آندریا در نقش پرلا، کاجسا محمر در نقش کارینا، جسیکا الکساندر، آدرین کریستوفر و سیمونه اشلی اشاره نمود.

صداپیشه های فیلم The Little Mermaid

دیوید دیگس که بیشتر برای نقشش در فیلم موزیکال همیلتون (Hamilton) ساخته لین منوئل میراندا معروفیت دارد، صداپیشگی شخصیت سباستین خرچنگه را در این فیلم سینمایی برعهده دارد. آکوافینا و جیک ترمبلی نیز دیگر صداپیشه های این اثر به شمار می روند که نقش فلوندر و اسکاتل را برعهده خواهند داشت.

تاریخ اکران فیلم The Little Mermaid

فیلم پری دریایی کوچولو حدود 135 دقیقه یا دو ساعت و 15 دقیقه زمان دارد که یکی از فیلم های طولانی دیزنی به شمار می رود و قرار است در تاریخ 26 ماه مه سال 2023 میلادی (آدینه 5 خرداد 1402) روی پرده سینماها اکران گردد.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "معرفی فیلم The Little Mermaid از دیزنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم The Little Mermaid از دیزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید