چرا دزدان دریایی کارائیب 6 نمی تواند جک اسپارو را کنار بگذارد؟

به گزارش وبلاگ پاییز، فرانچایز دزدان دریایی کارائیب نمی تواند شخصیت جک اسپارو با بازی جانی دپ را کنار بگذارد و حضور یا عدم حضور وی در قسمت ششم به مسئله ای برای عوامل فیلم مبدل شده است.

چرا دزدان دریایی کارائیب 6 نمی تواند جک اسپارو را کنار بگذارد؟

در سال 2003 با اکران اولین سری از این مجموعه با نام نفرین مروارید سیاه در سینماها شخصیت دوست داشتنی و ضدقهرمان جانی دپ تبدیل به نمادی جدا ناشدنی از فیلم تبدیل شد. این موضوع عوامل دیزنی را قبل از اکران نگران نموده بود زیرا تصور می کردند شخصیت بانمک جانی دپ به دل مخاطبان هدف فیلم ننشیند.

اما خیلی زود تعیین شد که همه چیز برخلاف تصور آن ها است و حتی اندک نقدهای منفی وارده بر مروارید سیاه باعث شده این شخصیت جانی دپ یکی از بهترین موارد داخل فیلم باشد. او نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرد و استقبال گرمی هم از طرف مخاطبان داشت و به جوهره فیلم سروشکلی درست و حسابی داد.

در اصل سعی بر این بود هر سری داستان و شخصیت های نو داشته باشد، اما اوضاع طوری پیش رفت که مجموعه بیش از قبل بر شخصیت جک تمرکز کرد. این موضوع تا آن جا پیش رفت که شخصیت های ستارگانی چون کیرا نایتلی و اورلاندو بلوم را در قسمت سوم این سری از صحنه به دور کند.

تمرکز بسیار فرانچایز دزدان دریایی کارائیب روی کاراکتر محبوب جانی دپ باعث ایجاد مسائلی شد که با جایگزینی نایتلی و بلوم نقدهای بسیار بدتری برای سری به ارمغان آورد . در سال 2011 اکران چهارمین سری فیلم با نام سوار بر امواج ناشناخته در گیشه ها بیش از یک میلیارد دلار فروش رفت و اسم پرهزینه ترین فیلم را به خود اختصاص داد. این موضوع باعث شد جانی دپ تا قبل بحران مسائل شخصی خانوادگی خود طلایه دار فیلم گردد و همچنان در آن حضور داشته باشد. موفقیت کم سری مردگان حکایت نمی نمایند در سال 2017 نسبت به سری های قبلی و دعواهای حقوقی جانی دپ با امبر هرد همسرسابق وی باعث شد دیزنی به فکر حذف شخصیت او در فیلم باشد. با این که ممکن است دیگر شاهد حضور این شخصیت ضدقهرمان نباشیم اما قطعا این سری نمی تواند او را بکشد که باعث ایجاد مسائلی در سری های بعدی فیلم خواهد شد.

مرگ در دنیای دزدان کارائیب ابدی نیست

واضح ترین دلیلی که این سری نمی تواند جک اسپارو را بکشد این است که از نظر سیر تاریخی فیلم نتوانسته کسی را تا ابد بکشد. با بازگشت از مرگ کاپیتان باربوسا در انتها فیلم صندوقچه مرد مرده، جک اسپارو در نمای آغازین انتها دنیا و دیوی جونز در مردگان حکایت نمی نمایند نشان می دهد که دزدان دریایی کارائیب مرگ را خیلی جدی نمی گیرد. از این بدتر از آن جا که مرگ هیچ شخصیتی ابدی نیست کنار گذاشتن شخصیت مهمی چون جک اسپارو برای طرفداران معنای بدی خواهد داشت. بازگرداندن کاپیتان باربوسا در انتها فیلم صندوقچه مرد مرده برای مخاطبان بسیار شگفت انگیز بود زیرا تصور نمی کردند شخصیت منفی فیلم نقشی بزرگ در این سری داشته باشد. در هرحال بازگشت شخصیت مهمی چون جک اسپارو امری طبیعی خواهد بود حتی اگر مرگ او خارج از صحنه نمایش فیلم باشد.

مرگ جک به طرفداران او امید بی فایده می دهد

از آن جا که حضور جک در تک تک سری های دنیای کارائیب بسیار برجسته است و همه آوازه بدنامی کاپیتان کشتی مروارید سیاه را شنیده اند، مرگ او تنها باعث دلخوشی بی فایده طرفداران وی خواهد شد. مرگ خارج از صحنه جک باعث می گردد طرفداران وی فکر نمایند این امر جزئی از فیلم نامه بوده و شاهد حضور دوباره وی خواهند بود که اگر چنین حضوری در فیلم برنامه ریزی نشده باشد به دلیلی برای ناراحتی آن ها تبدیل خواهد شد. کوشش برای پوشاندن غیبت وی ممکن است باعث زیر سوال رفتن کل سری گردد.

این سری هنوز به جک احتیاج دارد

با توجه به نقش مهم و حیاتی او در بازی ویدئویی سی آو تیوز (Sea of Thieves) این فرانچایز هنوز به حضور جک برای رفع کردن عطش مخاطبانش احتیاج دارد. این سری بدون حضور شخصیت عجیب او به گل می نشیند و این بدان معنا است که احتمال حضور وی در مجموعه باز هم وجود خواهد داشت. بنابراین سری دزدان دریایی کارائیب به دردسر عجیبی افتاده است، اگر به مرگ خارج صحنه اسپارو اشاره کند انتظار بازگشت او را بالا خواهد برد، و اگر نکند طرفداران وی را عصبانی و ناراحت خواهد نمود

جک آن قدر در دنیای این فرانچایز معروف است که شخصیت ها نمی توانند به دلیل عدم حضور وی اشاره ننمایند، چنان که برای نقش های معروف در اسپین آف های دیگر رخ داده است. حد وسط و انتخاب سومی وجود ندارد. قطعا اگر حضور مارگو رابی در بازسازی دزدان دریایی کارائیب صحت داشته باشد و کیت ریچارد در نقش کاپیتان تیگو ظاهر گردد، حتی در صورت عدم حضور جک اسپارو اشاره ای غیرمستقیم به وی خواهد شد. دنیای اصلی فیلم ها مکانی ساخته که بار تمام دزدی های دریایی بین المللی بر دوش یک شخصیت دوست داشتنی افتاده است و غیاب وی در هرصورت آزاردهنده خواهد بود.

قسمت ششم بدون حضور جک راه به جایی نمی برد

شخصیت فوق محوری و شناخته شده جک که اشاره و عدم اشاره به حضور وی ریسک بالایی را می طلبد، تبدیل به مسئله ای بزرگ برای این سری شده است. هرچند صحنه ها و دیالوگ های وی ممکن است بدون نشانی از حضور وی باشد یا قهرمانی نو سعی کند عدم حضور او را به نحوی موجه کند، بنظر می رسد دزدان دریایی کارائیب بدون وجود جک در هر حالت راه به جایی نمی برد. البته استدلال هایی وجود دارد که نشان می دهد هالیوود دیگر احتیاجی به فراوری فیلم نو از این سری ندارد، این جریان می تواند حلال مسائل غیبت جک اسپارو باشد و این سری بدون ساخت فیلمی نو به انتهای برازنده ارزش خود برسد. اگر مخاطبان پولی برای خرید بلیط قسمت نو داشته باشند و فارغ از این که سازندگان چطور از پس کار بر خواهند آمد، احتمالا شاهد یک اسم نو از دزدان دریایی کارائیب بدون حضور جک خواهیم بود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا دزدان دریایی کارائیب 6 نمی تواند جک اسپارو را کنار بگذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دزدان دریایی کارائیب 6 نمی تواند جک اسپارو را کنار بگذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید