چگونه اپ ها را به پوشه امن سامسونگ اضافه و حذف کنیم؟

به گزارش وبلاگ پاییز، پوشه امن یا Secure Folder فضایی مناسب و امن برای مخفی کردن اپلیکیشن ها در گوشی های سامسونگ است. این قابلیت امنیتی به شما یاری می نماید اطلاعات یا فایل هایی را که دوست ندارید در معرض دید باشند به راحتی پنهان کنید. اما چگونه می توان اپلیکیشن ها را به پوشه امن سامسونگ اضافه نمود؟ چگونه می توانیم این اطلاعات اضافه شده را حذف کنیم؟ در این مقاله به نحوه افزودن یا حذف برنامه ها از پوشه امن سامسونگ می پردازیم.

چگونه اپ ها را به پوشه امن سامسونگ اضافه و حذف کنیم؟

چگونه می توان اپ ها را به پوشه امن سامسونگ افزود؟

برای افزودن اپلیکیشن به پوشه امن سامسونگ مسیر زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: پس از باز کردن پوشه امن سامسونگ، رمز عبور یا پین کد را وارد کنید.
  • مرحله 2: آیکون + را انتخاب کنید و اپ مورد نظر را اضافه کنید. از این روش می توانید برای افزودن موسیقی، عکس و… نیز بهره ببرید. روش دیگر استفاده از گوگل پلی استور یا گلکسی استور برای افزودن اپ نو است.
  • مرحله 3: اگر می خواهید اپلیکیشن های موجود را در پوشه امن قرار دهید، روی نماد اپ از فهرست ضربه بزنید و دکمه افزودن را فشار دهید. اپ مورد نظر در پوشه امن نشان داده می گردد.

از طرف دیگر، اگر می خواهید اپلیکیشن های نو را دانلود کنید، از گوگل پلی استور یا گلکسی استور بهره ببرید. در ادامه باید دوباره به حساب Google یا Samsung خود وارد شوید. سپس اپلیکیشن را جست و جو نموده و دکمه Install را فشار دهید.

دقت کنید اگر اپ را مستقیم در پوشه امن نصب کنید، برنامه پس از نصب، فقط در همان پوشه و نه در صفحه اصلی نشان داده می گردد. پس از افزودن یک اپلیکیشن به پوشه امن، یک نسخه کپی که کاملا از نسخه اصلی فرق دارد، در پوشه امن کپی می گردد. در اینجا انتخاب با شماست، می توانید هر دو نسخه را نگه دارید یا پس از انتقال اپلیکیشن اصلی به پوشه امن، آن را از صفحه اصلی حذف کنید، به این ترتیب اپ فقط در پوشه امن پنهان می ماند.

در خصوص اطلاعات موجود در هر اپ، بهتر است بدانید داده های اپلیکیشن اصلی به پوشه امن منتقل نمی گردد و دوباره باید آن را از ابتدا در Secure Folder راه اندازی کنید. هر اپ جزییات ورود جداگانه خواهد داشت. بنابراین، پوشه امن یک راه جایگزین برای استفاده دو حساب از یک اپلیکیشن در یک گوشی موبایل ارایه می دهد.

به طور پیش فرض، تنها زمانی که در پوشه امن باشید نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد و در زمان های دیگر از اپلیکیشن های موجود در این پوشه نوتیفیکیشن دریافت نمی کنید. تنظیمات مربوط به این موضوع قابل تغییر است.

برای تغییر تنظیمات برنامه این مسیر پیشنهاد می گردد:

  • مرحله 1: پوشه امن سامسونگ را باز کنید و با انتخاب سه نقطه وارد بخش تنظیمات شوید.
  • مرحله 2: در بخش تنظیمات، پس از انتخاب گزینه Notification and data تنظیمات Show content را تغییر دهید.

نحوه حذف برنامه ها از پوشه امن و انتقال به صفحه اصلی

فرض کنید یک اپلیکیشن را به پوشه امن منتقل کردید و سپس نسخه اصلی را از صفحه پاک کردید. حالا در پی راهی هستید که اپ را مجدد به صفحه اصلی بازگردانید. برای این کار باید برنامه را مجدد نصب کنید. با استفاده از فروشگاه گوگل پلی یا گلکسی استور اقدام به نصب مجدد برنامه کنید. پس از انجام این کار، می توانید برنامه را در پوشه امن نگه دارید یا حذف کنید.

نحوه حذف کامل اپلیکیشن ها از پوشه امن

برای حذف کامل اپ از پوشه امن از روش زیر بهره ببرید:

  • مرحله 1: پوشه امن را در گوشی خود باز کنید.
  • مرحله 2: با انتخاب آیکون برنامه، وارد بخش Uninstall شوید.
  • مرحله 3: یک پاپ آپ برا تایید نمایش داده می گردد. برای حذف برنامه گزینه OK را انتخاب کنید.
  • دقت کنید برنامه های از پیش معین شده مثل گالری و دوربین را نمی توان از پوشه امن حذف کرد.

وقتی برنامه ای را از پوشه امن پاک می کنید، همه اطلاعات آن مانند یک اپ معمولی حذف می شوند اما اتفاقی برای نسخه اصلی یا داده های آن نمی افتد. یعنی با پاک کردن یک اپلیکیشن از پوشه امن، برنامه از صفحه اصلی پاک نخواهد شد.

افزودن میانبر اپلیکیشن ها به صفحه اصلی

اگر از پوشه امن سامسونگ برای اهداف کاری استفاده می کنید، می توانید برای دسترسی سریع، برنامه موجود در این پوشه را به صفحه اصلی نیز اضافه کنید. برای انجام این کار پس از باز کردن پوشه امن، نماد برنامه مورد نظرتان را چند لحظه نگه دارید تا Add to Home نمایان گردد. از این به بعد برنامه مورد نظر شما با یک نشان آبی کوچک در گوشه سمت راست پایین در صفحه اصلی نمایش داده می گردد. وقتی روی این نماد ضربه می زنید، پس از وارد کردن رمز عبور می توانید از اپلیکیشن بهره ببرید.

تا به حال از پوشه امن سامسونگ استفاده نموده اید؟ نظرات و تجربیات خود را به وسیله کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GuidingTech

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه اپ ها را به پوشه امن سامسونگ اضافه و حذف کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اپ ها را به پوشه امن سامسونگ اضافه و حذف کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید