3 کاربرد Touch ID در مک؛ تجربه لذت بخش تر با محصولات اپل

به گزارش وبلاگ پاییز، فعال سازی Touch ID به شما یاری می نماید تا خیلی سریع مک خود را از حالت قفل شده در بیاورید. با این حال، این قابلیت تنها ویژگی تاچ آیدی محسوب نمی گردد. در این مقاله قصد داریم 3 کاربرد Touch ID را در سیستم مک به شما شرح دهیم.

3 کاربرد Touch ID در مک؛ تجربه لذت بخش تر با محصولات اپل

تاچ آیدی تنها راه بیومتریک موجود برای ورود به مک محسوب می گردد. شما می توانید تاچ آیدی را در بسیاری از مک بوک های مدرن ببینید. با استفاده از یک کیبورد جادویی با تاچ آیدی شما می توانید به دسکتاپ های مک مبتنی بر پردازنده های سیلیکونی اپل هم دسترسی پیدا کنید.

این قابلیت یک روش امن برای دسترسی به سیستم مک محسوب می گردد. با این حال، قابلیت تاچ آیدی صرفا محدود به این موضوع نبوده و می توان از چند قابلیت مجذوب کننده دیگر تاچ آیدی هم بهره برداری کرد که در ادامه قصد داریم سه کاربرد Touch ID را شرح دهیم. هر چند، با تاچ آیدی می توان از خدمات نرم افزار اپل پی (Apple Pay) و پرداخت های مجاز نرم افزارهای انحصاری اپل مثل آی تیونز بهره مند شد که متاسفانه این دو کاربرد Touch ID در ایران فایده ای ندارد. به همین علت، از پرداختن به این دو مزیت در مقاله کنونی پرهیز می کنیم.

1. باز کردن قفل مک

باز کردن قفل سیستم های مک یکی از اهداف اصلی حسگرهای تاچ آیدی به شمار می رود. شما معمولا در اولین استفاده از مک باید تنظیمات تاچ آیدی را روی مک فعال کنید. هر چند، هیچ الزامی وجود ندارد که حتما تاچ آیدی را فعال کنید اما توصیه می گردد خودتان را از این قابلیت مجذوب کننده محروم نکنید.

بعد از فعال سازی تاچ آیدی، به مسیر System Settings > Touch ID & Password رفته و دکمه Use Touch ID to unlock your mac را روشن کنید. حالا تنها کاری که باید برای ورود به مک انجام بدهید، قرار دادن انگشتتان روی دکمه تاچ آیدی در حالت قفل صفحه است.

نکته مهمی را باید به خاطر بسپارید. شما از تاچ آیدی به منظور باز کردن مک بعد از خاموش کردن یا ری استارت کردن آن نمی توانید بهره ببرید. شما بعلاوه احتیاجی ندارید تا دکمه تاچ آیدی را برای باز کردن مک فشار دهید. صرفا نگه داشتن انگشت روی دکمه برای باز کردن مک کافی است. به طور کلی برای استفاده از کاربردهای Touch ID باید به همین شیوه رفتار کرد.

2. جابه جایی سریع بین کاربران مک

جابه جایی سریع کاربری، یک قابلیت مجذوب کننده مک محسوب می گردد که به شما اجازه می دهد خیلی سریع بین حساب های کاربری روی مک جابه جا شوید. این قابلیت زمانی به شدت سودمند واقع می گردد که چند اکانت مختلف روی مک نصب شده باشد.

با وجود این که شما می توانید از نوار منو برای جابه جایی سریع، آن هم بدون احتیاج به تاچ آیدی بهره ببرید، شما می توانید برای هر اکانت یک اثر انگشت مجزا تعریف کنید. در این شرایط، شما با استفاده از هر انگشت خود می توانید بدون احتیاج به حرکت اضافه و تنها با استفاده از تاچ آیدی وارد یک اکانت به خصوص در مک شوید.

برای مثال، شما یک اثر انگشت برای اکانت کاری خود تعریف نموده اید. هر زمان که بخواهید به اکانت شخصی خود جابه جا شوید، تنها کافی است با انگشت دیگری که آن را تعریف نموده اید روی دکمه تاچ آیدی/پاور دست بکشید. اگر شما در بحث فعال سازی اکانت های مختلف احتیاج به یاری دارید، دستور العمل های زیادی در فضای مجازی به این منظور وجود دارد.

3. ورودی های Keychain خیلی سریع

دسترسی Keychain یک برنامه درونی در سیستم عامل macOS است که رمزهای عبور، کارت های اعتباری و اطلاعات حساب کاربری را ذخیره می نماید. این برنامه در واقع این دسته از اطلاعات را در امان نگه داشته و کاربر را از شر حفظ کردن رمزهای عبور خلاص می نماید. شما همواره می توانید رمزهای عبور برنامه Keychain را هر زمان که بخواهید تغییر دهید.

به مسیر System Settings > Touch ID & Password رفته و Use Touch ID for filling passwords را فعال کنید. پس از انجام این کار، هنگام وب گردی در سافاری به شما پیغام داده می گردد تا رمز عبور خود را با استفاده از تاچ آیدی وارد کنید.

کاربرد Touch ID؛ تجربه بهتر و راحت تر برای کاربران مک

تاچ آیدی یک روش فوق العاده و مطمئن برای دسترسی به مک بدون به خطر افتادن حریم خصوصی و امنیت دستگاه است. اگر شما هنوز تاچ آیدی را روی مک خود فعال ننموده اید، رسما خودتان را از قابلیت های نرم افزاری بسیار زیادی محروم نموده اید. بنابراین تا دیر نشده، پیشنهاد می کنیم این قابلیت را فعال نموده تا از 3 کاربرد Touch ID روی سیستم خود بهره مند شوید.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 کاربرد Touch ID در مک؛ تجربه لذت بخش تر با محصولات اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 کاربرد Touch ID در مک؛ تجربه لذت بخش تر با محصولات اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید