استاد دانشگاه صنعتی شریف مخترع برتر 2023 شد

به گزارش وبلاگ پاییز، سمیه کوهی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف پیروز به کسب جایزه مخترع برتر (Best Patent Award 2023) کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (COMSTECH) شد.

استاد دانشگاه صنعتی شریف مخترع برتر 2023 شد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پاییز به نقل از دانشگاه صنعتی شریف طبق اعلام کمیته دائمی همکاریی های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (COMSTECH)، جایزه مخترع برتر (Best Patent Award) در سال 2023 مشترکا به سمیه کوهی دانشیار دانشکده مهندسی کامپیوتر و محققی از کشور مراکش تعلق گرفت.

  • بازوی قدرتمند نو پوتین در جنگ/ عکس

بر اساس این اعلام؛ دو US Patent به همراه 10 مقاله ISI مربوطه، مستخرج از پروژه طراحی و پیاده سازی پردازشگر نوری داده های زیستی می باشند که با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه در آزمایشگاه OPL دانشکده مهندسی کامپیوتر انجام پذیرفتند.

لازم به ذکر است کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی که به اختصار کامستک COMSTECH نامیده می گردد، یکی از راه های رشد و توسعه فناوری و همکاری های بین المللی و منطقه ای کشورها با یکدیگر است. این کمیته یکی از مراکز فعال در این زمینه است که به منظور افزایش همکاری های علمی و ارتقاء سطوح ارتباطات علمی کشورهای اسلامی تاسیس شده است. کمیته کامستک با هدف و تاکید بر توسعه آموزش های تکمیلی، سرمایه گذاری در بخش تحقیقات، توجه ویژه به فناوری اطلاعات و مبادله اطلاعات میان کشورهای اسلامی شکل گرفته است.

شایان ذکر است که جوایز این کمیته هر ساله در چهار بخش؛ برترین پتنت ثبت شده طی پنج سال اخیر که موجب توسعه سیستم های تجاری یا دارای تأثیر ماندگار در پیشبرد یک نظریه باشد، برترین مقاله پژوهشی، محقق جوان زیر چهل سال و برترین کتاب علمی چاپ شده به وسیله یک ناشر بین المللی، به محققان مسلمان سراسر دنیا اعطا می گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "استاد دانشگاه صنعتی شریف مخترع برتر 2023 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد دانشگاه صنعتی شریف مخترع برتر 2023 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید