اخبار صنعت

توسعه گردشگری استان مرکزی در گرو بهبود زیرساخت ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: دو ضرورت مهم توسعه گردشگری استان مرکزی، ایجاد زیرساخت های لازم و بهبود زیرساخت های موجود در کنار تبلیغات در این عرصه است.

22 فروردین 1403

تاخیر انتشار جی تی ای 6 آن چیزی نیست که فکر می کنید

اخیرا گزارش هایی به خصوص از رسانه کوتاکو منتشر شده بود که ادعا می کردند که جدیدترین نسخه از سری جی تی ای 6 به علت عقب افتادن فرآیند توسعه، در خطر به تعویق افتادن تا سال 2026 واقع شده است. این منجر به کاهش سهام Take-Two Interactive و ایجاد وحشت و سر و صدای زیادی در بین...

13 فروردین 1403

خواجه نصیرالدین طوسی مهندس نبود! ، جریان غلو در مورد علوم تمدن اسلامی، ماهیت آن را نشانه رفته است

پژوهشگر تاریخ علم دانشگاه تهران گفت: جریان غلو در مورد دستاوردهای علمی دانشمندان تمدن اسلامی، هیچ ارزشی برای علوم دوره اسلامی قائل نیست مگر اینکه فایده ای برای علوم تازه داشته باشند.

29 اسفند 1402

صدور موافقت اصولی ایجاد مجتمع گردشگری برای نخستین بار در دامغان

ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، صدور موافقت اصولی ایجاد مجتمع گردشگری برای نخستین بار در دامغان صورت گرفت.

27 اسفند 1402

والکس برنده جایزه بهترین پلتفرم رمزارز کشور شد.

رویداد عصر تراکنش، جایزه پلتفرم منتخب رمزارز ایران را به صرافی والکس داد. والکس از پیشروترین صرافی های ایرانی ست که برخی ابزارها از جمله بات معامله گر را برای اولین بار به کاربران ایرانی ارائه داده است.

21 اسفند 1402

استخر هوشمند: تکنولوژی در خدمت سرگرمی

استخر هوشمند: تکنولوژی در خدمت سرگرمینصب و راه اندازی سیستم هوشمندسازی استخربخش 1: آماده سازی قبل از نصبقبل از هر چیز، مرحله آماده سازی بسیار مهمی است. در این مرحله باید:

19 اسفند 1402

طرز تهیه گردو پلو به روش اصیل شهرکرد

شهرکرد، یکی از منطقه ها اصلی کشت گردو در ایران است. اهالی این شهر نیز با گردو غذایی خوشمزه به نام گردو پلو را طبخ می کنند که با مرغ، گوشت یا به صورت گیاهی نیز سرو می شود.

8 اسفند 1402

تداوم بارش برف و باران در این 19 استان

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و کاهش محسوس دما هشدار سطح نارنجی آسیب به نهاده ها و محصولات را برای کشاورزان 19 استان کشور صادر کرد.

7 اسفند 1402

چند ترفند ساده برای تزئین آشپزخانه

آشپزخانه، مکانی است که در آن غذاهای لذیذ آماده شده و خانواده ها در آن ساعاتی را به اشتراک می گذرانند. بنابراین، تزئین آشپزخانه بهتر است به گونه ای باشد که به آن فضایی دل پذیر و مجذوب کننده ببخشد. در این مقاله، به بعضی ایده ها و ترفندهای ساده برای تزئین...

16 بهمن 1402

تالاب های فلات مرکزی ایران دچار مرگ آبی شده اند

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تمام تالاب های فلات مرکزی دچار مرگ آبی شده اند گفت: فلات مرکزی ایران با 10 میلیارد مترمکعب کمبود آب روبرو است و اگر برای تامین این اندازه آب برنامه ای نداشته باشیم با یک بحران جدی در سطح ملی روبرو خواهیم شد.

14 بهمن 1402

باداب سورت یکی از دیدنی های ساری به شمار می رود

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشات منتشر شده، باداب سورت یکی از دیدنی های ساری به شمار می رود.

2 بهمن 1402

قدیمی ترین پوست جهان با عمر خیره کننده 288 میلیون سال کشف شد، عکس

زومیت نوشت: پوست کشف شده با قدمت 288 میلیون سال، قدیمی ترین فسیل پوستی دنیا و متعلق به دورانی است که هنوز 45 میلیون سال با ظهور اولین دایناسورها فاصله داشت.

24 دی 1402

استاد دانشگاه صنعتی شریف مخترع برتر 2023 شد

سمیه کوهی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف پیروز به کسب جایزه مخترع برتر (Best Patent Award 2023) کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (COMSTECH) شد.

21 دی 1402

ایجاد مجموعه های خدماتی و رفاهی در نقاط پرتردد و توریست پذیر لرستان

ایسنا/ براساس گزارشات بدست آمده، ایجاد مجموعه های خدماتی و رفاهی در نقاط پرتردد و جهانگرد پذیر لرستان صورت می پذیرد.

28 آبان 1402

ماشین تازه ایران خودرو که از دیروز ستاره فضای مجازی شده ، عکس

کمتر علاقه مند خودرویی پیدا می گردد که از دیروز داستان ری رای برقی ایران خودرو را در فضای مجازی نخوانده باشد اما بیش از داستان اگزوز درباره این خودرو چه می دانیم؟

25 آبان 1402

سفر به شهر نرگس زار بهبهان

بهبهان امروز یا همان ارجان دیروز، با وسعتی معادل سه هزار و 195کیلومتر مربع در جنوب غربی استان خوزستان واقع شده است. آب و هوای بهبهان، آب و هوای نیمه بیابانی یا کوهپایه ای است. این شهرستان از سه بخش تشکیل شده ، بخش مرکزی متشکل از شهر بهبهان و حومه و دهستان...

14 آبان 1402

نجات پوزه کوتاه از چاه

گاندوها را در ایران فقط در استان سیستان و بلوچستان می گردد دید؛ نزدیکی های چابهار و راسک و نیکشهر و سراوان. شاید اسمش به گوشتان خورده باشد، تمساح پوزه کوتاه تالابی یا به زبان بلوچی گاندو سال هاست در این منطقه زندگی می نماید و با روستانشینان این منطقه...

25 شهریور 1402

استقلال امروز به مصاف حریف نفتی می رود

تیم فوتبال استقلال امروز در دیداری محبت آمیز به میدان می رود اما هنوز محل برگزاری این بازی تعیین نیست.

21 شهریور 1402

1800 میکرو آپارتمان در یک منطقه تهران ساخته می شود ، جزئیات، قیمت و متراژ هر آپارتمان

پروژه ساخت 1800 میکرو آپارتمان 25 متری قرار است به زودی از طریق یک مجموعه تعاونی انبوه ساز در منطقه 19 تهران کلنگ زده شود و بنا به گفته مدیر این طرح قیمت واحدها با تجهیزات کامل کمتر از یک میلیارد تومان است که به صورت مبله و اثاثیه اولیه زندگی در اختیار متقاضیان...

20 شهریور 1402

گزارش سفیر ایران درباره از سرگیری مناسبات با عربستان

دهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط مالی خارجی با دستور کار آنالیز و پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر رئیس جمهور به عمان و قطر و راهکارهای توسعه روابط مالی تجاری با عربستان و امارات در محل وزارت امور خارجه برگزار گردید.

13 شهریور 1402
تعداد: (275)