اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو

به گزارش وبلاگ پاییز، سرو نگرو (به اسپانیایی: Cerro Negro) به معنای تپهٔ سیاه آتشفشانی فعال از نوع مخروط خاکستر به ارتفاع 728 متر واقع در نیکاراگوئه و یکی از فعالترین آتشفشان های این کشور است. سرو نگرو بعلاوه جوانترین آتشفشان در آمریکای مرکزی است.

اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو

مشخصات آتشفشان سرو نگرو

سرو نگرو در منطقه ای روستایی در 25 کیلومتری شمال شرقی لئون واقع شده است و تاریخ شکل گیری آن به آوریل 1850 می رسد. این آتشفشان از آن موقع تا به امروز یکی از فعالترین آتشفشان های نیکاراگوئه بوده است. سرو نگرو عظیمترین، جنوبی ترین و جدیدترین مخروط خاکستر از مجموعه ای 4 تایی از مخروط های جوان خاکستر است که در بخش مرکزی رشته کوه مارابیوس و در فاصلهٔ 5 کیلومتری از شمال غربی آتشفشان لاس پیلاس به وجود آمده اند. فوران های استرومبولی تا شبه پلینیایی این آتشفشان با وقفه های هر چند سال یا هرچند دهه یک بار سبب تشکیل مخروطی بازالتی و 250 متری و میدانی از گدازه تازه در اطراف آن شده است.

سرو نگرو آتشفشانی سیاه رنگ است و به همین علت آنرا تپهٔ سیاه یا کوه سیاه نام گذاری نموده اند. دامنه های این آتشفشان شیبدار بوده و به علت جوان بودن و فعالیت های مداوم آتشفشانی عاری از هرگونه پوشش گیاهی است.

عکس های آتشفشان سرو نگرو

اسکیت سواری در دهانه یک آتشفشان فعال در کشور نیکاراگوئه

نیکاراگوئه با 6 میلیون جمعیت، عظیم ترین کشور آمریکای مرکزی و با مرکز ماناگوآ از کشورهای غنی، باشکوه و مملو از جذابیت های گردشگری و دیدنی است. با سفر به نیکاراگوئه خواهید دید که این کشور برای هر سلیقه ای جاذبه مخصوص دارد. سواحل اقیانوس آرام، جنگل، تنوع جانوری، دریاچه، آبشار، آتش فشان فعال، شهرهای تاریخی و مردم مهربان و خونگرم از دارایی های نیکاراگوئه محسوب می شوند.

اگر به اسنوبرد و سورتمه علاقه دارید، بهتر است اسکیت برد سواری در دهانه آتشفشان را امتحان کنید! سرو نگرو که از سنگ های آتشفشانی کوچک و ریز تشکیل شده و به پاتوق اسکیت برد سواری آتشفشانی تبدیل گشته است و علاقه مندان بوسیله سوار شدن یا خوابیدن روی یک تخته چوبی از شیب دهانه پایین و بالا می فرایند. ماجراجویان در ابتدا باید این کوه 2388 فوتی از صخره های لغزان را بالا بفرایند و سپس مانند اسکی بازها روی تخته ها یا اسکیت بردهای خود ایستاده و یا روی آن دراز بکشند و با سرعت 30 کیلومتر در ساعت به پایین بفرایند.

منبع: گردشبان

به "اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید