کولاک و برف و باران در16 استان

به گزارش وبلاگ پاییز، خبرنگاران:سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای استان های ساحلی شمال و جنوب کشور از بارش برف و باران تا سه شنبه آینده در بعضی استان ها اطلاع داد.

کولاک و برف و باران در16 استان

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی البرز، خراسان رضوی، بعضی منطقه ها استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، جنوب اصفهان، یزد و خراسان جنوبی ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی شده است.

در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف است و در نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی وزش باد همراه با کاهش موقتی دما پیش بینی می گردد. فردا شنبه در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی وزش باد شدید روی می دهد و در سایر منطقه ها کشور جو آرامی حاکم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده در ساعات بعدازظهر در بعضی منطقه ها بوشهر، فارس، کرمان، جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد و رگبار خفیف روی می دهد.

دوشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور علاوه بر این منطقه ها در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و بارش برف در ارتفاعات انتظار می رود.

روز سه شنبه گستره فعالیت این موج در کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان و سیستان و بلوچستان است و به تدریج از اواخر وقت از جنوب شرق کشور خارج می گردد.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز صاف با وزش باد از بعدازظهر و افزایش با گاهی باد شدید و افزایش ابر پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان خاتمه: بعدازظهر شنبه 1401/12/06

نوع مخاطره: وزش باد حداکثر 28 نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل 1.5 تا 2 متر و در فرا سواحل 2 تا 3 متر

منطقه اثر: دریای خزر، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های گیلان و مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها، و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل.

توصیه: اجتناب از عملیات تفریحی، به ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت های دریایی در ساحل و دور از ساحل.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان خاتمه: شنبه 1401/12/06

نوع مخاطره: رخداد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در منطقه ها مستعد همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

آدینه 1401/12/05: البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، فارس، شمال سیستان و بلوچستان.

شنبه 1401/12/06: شرق سمنان، شرق خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان، جنوب تهران، شمال قم و شمال شرق اصفهان.

اثر مخاطره: احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و نهال ها، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال تاخیر در پرواز و در نقاط کوهستانی و برف گیر احتمال سقوط بهمن.

توصیه: احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، محدودیت و احتیاط در فعالیت کوهنوردی و کویرپیمایی.

منبع: توریسم آنلاین

به "کولاک و برف و باران در16 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولاک و برف و باران در16 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید