هشدار نارنجی وزش باد و گردوخاک برای 5 استان

به گزارش وبلاگ پاییز، سازمان هواشناسی نسبت به تداوم وزش باد نسبتا شدید و کاهش کیفیت هوا در تهران و 12 استان دیگر هشدار های نارنجی و زرد صادر کرد.

هشدار نارنجی وزش باد و گردوخاک برای 5 استان

به گزارش ایسنا، امروز (سه شنبه) در شرق سمنان، شمال شرق اصفهان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان شرایط هوا به علت وزش باد شدید نارنجی اعلام شده است.

در تهران، قم، مرکزی، ایلام، خوزستان، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزدو کرمان با شدت کمتری نسبت به استان های ذکر شده وزش باد و خیزش گردوخاک ادامه خواهد داشت.

مخاطرات سامانه شامل خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو های تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال ها و درختان کهن سال است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، پرهیز از فعالیت های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و اجتناب از فعالیت های باغی و زراعی توصیه نموده است.

سازمان هواشناسی اظهار داشت: در شمال آذربایجان غربی بعضی نقاط آذربایجان شرقی و اردبیل دامنه های البرز در مازندران و گلستان افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

بعلاوه در نوار شرقی کشور دامنه های جنوبی البرز و منطقه های از مرکز کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک سبب کاهش کیفیت هوا و شعاع دید در این منطقه ها می گردد.

منبع: فرارو

به "هشدار نارنجی وزش باد و گردوخاک برای 5 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی وزش باد و گردوخاک برای 5 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید