تهیه 116 مقاله علمی مشترک در دانشگاه خلیج فارس خبرنگاران

به گزارش وبلاگ پاییز، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این دانشگاه در سال 99 در زمینه تعامل با جامعه علمی دنیا پیروز به تهیه 116 مقاله مشترک با همکاران بین المللی شده است.

تهیه 116 مقاله علمی مشترک در دانشگاه خلیج فارس خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پاییز، عبدالمجید مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه حرکت به سمت حضور در عرصه بین المللی از دستاورد های این دانشگاه در 8 سال اخیر است، گفت: نسبت مقالات مشترک دانشجویان و اساتید این دانشگاه با همکاران بین المللی در سال 99 به کل مقاله های منتشر شده در این دانشگاه 37.5 درصد است.

مصلح با بیان اینکه حرکت این دانشگاه به سمت تعامل با جامعه علمی دنیا در سال 99 ادامه داشته و در این سال 116 مقاله مشترک با همکاران بین المللی فراوری شده است، مطرح نمود: بیشترین همکاری دانشجویان و اساتید دانشگاه خلیج فارس در تهیه مقاله های علمی در سال گذشته با کشور ایتالیا با نگارش 18 مقاله مشترک بوده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس اظهار کرد: در سال تحصیلی 99، 82 دانشجوی خارجی تحصیل خود را در دانشگاه خلیج فارس شروع کردند و هم اکنون 1.5 درصد از دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند.

وی در مورد فعالیت های پژوهشی این دانشگاه گفت: در سال گذشته 310 مقاله از اساتید و دانشجویان این دانشگاه در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده و قرارداد های علمی و پژوهشی متعددی نیز با بخش خصوصی و دولتی منعقد نموده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: در سال 99، 67 قرارداد همکاری علمی و پژوهشی در زمینه های مسائل دریایی و زیست محیطی منطقه، نفت، آب و برق، هوشمندسازی، کشاورزی، گردشگری و خدمات آزمایشگاهی بین دانشگاه خلیج فارس و ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی، سایر دانشگاه ها، معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد نخبگان بوشهر منعقد شده است.

وی با اشاره به حمایت از سرانجام نامه های دانشجویان گفت: در این زمینه می توان به حمایت سرانجامه هایی برای فراوری سوخت زیستی از جلبک های بومی خلیج فارس با استفاده از روش مایع سازی هیدروترمال، ساخت سلول های خورشیدی حساس شده با رنگدانه های استخراج شده از گیاهان بومی حوزه خلیج فارس بر پایه نانوالیاف الکتروریسی شده و ساخت و تجاری سازی دوچرخه دریایی اشاره نمود.

مصلح یادآور شد: برگزاری سومین دوسالانه نفت، گاز و انرژی با حضور 15 کشور و ارائه 180 مقاله از دستاورد های ارزشمند دانشگاه خلیج فارس در سال گذشته بود که به اشتراک دانش و تجربه و فناوری های نوین در حوزه نفت و گاز و تقویت شبکه متخصصان ایرانی و خارجی و برندسازی علمی این دانشگاه می انجامد.

وی در ارتباط با افزایش زیر ساخت ها و فضای کالبدی این دانشگاه به راه اندازی و تجهیز 2 مرکز آزمایشگاهی و مرکز محاسبات سریع اشاره و مطرح نمود: آزمایشگاه های نانو فناوری با اعتبار 11 میلیارد ریال، بررسی دستگاهی با اعتبار 35 میلیارد ریال و مرکز محاسبات سریع با اعتبار 25 میلیارد ریال در زمستان 1399 به بهره برداری رسیدند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: مجموع فضای کالبدی دانشگاه خلیج فارس 154 هزار و 378 مترمربع است و پیش بینی می گردد دانشکده سیستم های هوشمند و علوم داده با مساحت 10 هزار متر مربع و اعتبار 471 میلیارد ریال در سال 1400 افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی اضافه نمود: برنامه دیگر دانشگاه خلیج فارس در امسال افتتاح ساختمان خوابگاه بنیاد 15 خرداد است که 400 نفر به ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه می افزاید.

مصلج یادآور شد: فضای کالبدی این دانشگاه در دولت یازدهم و دوازدهم 49 درصد رشد داشته است که یک سوم کل این فضا را شامل می گردد و ظرفیت خوابگاهی آن نیز در زمان حاضر سه هزار و 100 دانشجو است که 50 درصد آن در هشت سال گذشته احداث شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تهیه 116 مقاله علمی مشترک در دانشگاه خلیج فارس خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه 116 مقاله علمی مشترک در دانشگاه خلیج فارس خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید