حناچی جزئیات واکسن خواری در شهرداری تهران را گفت

به گزارش وبلاگ پاییز، شهردار پایتخت جزئیات واکسن خواری در شهرداری را اظهار داشت و به سوالات اعضای شورای شهر پاسخ داد.

حناچی جزئیات واکسن خواری در شهرداری تهران را گفت

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ پاییز، دویست و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با حضور پیروز حناچی شهردار و بیشتر اعضای شورای شهر برگزار گردید.

موضوع واکسن خواری اواخر هفته گذشته در یکی از مناطق شهرداری تهران مطرح شد و بر همین اساس، پیروز حناچی امروز در صحن شورا حضور یافت تا به سؤالات اعضای شورای شهر پاسخ دهد.

شهردار تهران قبل از سؤالات اعضای شورای شهر در خصوص تخلف استفاده از سهمیه واکسن در شهرداری تهران گفت: چهارشنبه هفته گذشته گزارشی در یکی از سایت ها که اصولا موضوعات انتقادی به شهرداری را مطرح می نماید منتشر شد. بر همین اساس، این خبر به ما رسید و ما هم اعلام نمودیم که موضوع را آنالیز و با خاطیان برخورد خواهد شد. همچنین اسامی استفاده کنندگان از سهمیه واکسن در سایت شفاف منتشر می گردد.

وی اضافه نمود: تحقیقات با موضوع حراست کل شهرداری انجام شد و آنالیز ها نتیجه آن بدین صورت بود که عمده مشکل در منطقه 6 بوده است. این منطقه لیستی 325 نفره تهیه و به بهداشت شمال غرب اعلام نموده بود و انتها 198 اقدام به دریافت واکسن نموده بودند.

شهردار پایتخت گفت: 44 نفر از دریافت کنندگان واکسن در منطقه 6 پرسنل بازیافت، یکصد نفر پاکبان، 12 نفر کارمند، 13 نفر فاقد رابطه استخدامی با شهرداری، 2 نفر راننده جرثقیل، 9 نفر راننده خودرو سرویس، یک شهربان از جمله دریافت کنندگان واکسن بودند.

حناچی گفت: جلسه ای بر همین اساس تشکیل شد تا آنالیز های لازم انجام گیرد، ولی آنچه مسلم است این بوده که هیچ یک از مدیران شهری تا رده چهار مدیریتی واکسن کرونا دریافت ننموده اند.

وی اعلام نمود: یک نفر از مسئولان نواحی از سهمیه واکسن استفاده نموده که با سه نفر از مسئولین ذیربط عزل شد. همچنین آنالیز ها حکایت از این داشت که توزیع سهمیه منطبق با پروتکل ها نبوده است و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی بیان داشت: البته با دو مشکل هم روبرو بوده ایم، از جمله اینکه بعضی خودشان از دریافت واکسن استنکاف نموده و بعضی هم اگر مدارک کامل نداشتند، همکاران وزارت بهداشت به آن ها تزریق نمی کردند.

وی تأکید کرد: شهرداری به شفافیت اعتقاد دارد، بر همین اساس لیستی از دریافت کنندگان واکسن تهیه کردیم، ولی بنابر توصیه سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت نمی توانیم نام آن ها را منتشر کنیم، چرا که جزو اسناد خصوصی افراد است، ولی شماره کدملی و مسئولیت افراد دریافت کننده واکسن در سایت شفاف قرار گرفته است.

وی اعلام نمود: به جز منطقه 6، 20 نفر دیگر هم در مغایرت با دستورالعمل احصاء شده واکسن دریافت کردند و به طورکلی، کل خطا های دریافت واکسن کمتر از یک درصد است.

وی بیان داشت: از 20 نفر از افراد اعلام شده، 13 نفر از خاطیان در منطقه 17 بوده اند. همچنین واکسیناسیون که در شهرداری تهران از 3 اسفند 99 در بهشت زهرا شروع شده، 543 نفر در بهشت زهرا واکسن دریافت نموده اند، همچنین از 7 هزار و 855 نفر معرفی شده از کارکنان پسماند و پاکبان ها 2 هزار و 755 نفر یک دوز واکسن استرازانکا یا سینوفارم را دریافت کردند.

پس از صحبت های حناچی اعضای شورا سوالاتشان را مطرح و شهردار تهران ملزم به پاسخ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حناچی جزئیات واکسن خواری در شهرداری تهران را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی جزئیات واکسن خواری در شهرداری تهران را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید