خبرنگاران عراق میزبان نشست وزیران بهداشت کشورهای منطقه درباره کرونا

به گزارش وبلاگ پاییز، بغداد - خبرنگاران - سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اظهار داشت که 22 وزیر بهداشت کشورهای منطقه در نشستی به میزبانی عراق در باره اقدام های مشترک برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا (کووید 19) گفت و گو می کنند.

خبرنگاران عراق میزبان نشست وزیران بهداشت کشورهای منطقه درباره کرونا

ادهم اسماعیل نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق به خبرگزاری المعلومه گفت که هماهنگی بین کمیته بحران عراق، سازمان بهداشت جهانی و کشورهای منطقه برای برگزاری یک نشست مشترک از طریق ویدئو کنفرانس انجام شده است.

وی با بیان اینکه این نشست به ریاست وزیر بهداشت عراق، جعفر علاوی و محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه این کشور برگزار خواهد شد، اضافه نمود: این نشست شامل وزیران بهداشت 22 کشور منطقه از جمله کشورهای همسایه عراق، سوریه، ایران، کویت، عربستان سعودی و ترکیه است.

اسماعیل توضیح داد که در این نشست هماهنگی ها و اقدام های مشترک بین کشورهای منطقه برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا، جلوگیری از انتقال مبتلایان از یک کشور به کشور دیگر، کمک به کشورها و ارائه مشاوره در زمینه مبارزه با ویروس و جلوگیری از شیوع آن در مقیاس بزرگتر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

عراق به سبب اقدام های سخت پیشگیرانه در میان کشورهای منطقه دارای کمترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا است.

براساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت عراق که امروز منتشر شد، تا به امروز 1631 مورد ابتلا، 83 نفر فوتی و 1146 مورد بهبود یافته از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عراق میزبان نشست وزیران بهداشت کشورهای منطقه درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عراق میزبان نشست وزیران بهداشت کشورهای منطقه درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید