خبرنگاران مهم ترین اصل در مبارزه با کرونا اجرای 100 درصدی پروتکل های بهداشتی است

به گزارش وبلاگ پاییز، همدان- خبرنگاران- استاندار همدان گفت: مهم ترین و اساسی ترین اصل در راستای کسب موفقیت در راستا مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت عمومی مردم، تاکید بر اجرای 100 درصدی پروتکل های بهداشتی در میان همه اقشار و سطوح مختلف جامعه است.

خبرنگاران مهم ترین اصل در مبارزه با کرونا اجرای 100 درصدی پروتکل های بهداشتی است

به گزارش وبلاگ پاییز؛ سیدسعید شاهرخی روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان، گفت: براساس اعلام ستاد ملی کرونا و جدیدترین آنالیز های اجرا شده در مورد رنگ بندی شهرهای استان همدان، بهار، تویسرکان، رزن و درگزین در شرایط نارنجی، همدان، ملایر و نهاوند در شرایط زرد و فامنین ، کبودرآهنگ، اسدآباد نیز در شرایط آبی کرونا قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به تغییر رنگ بندی در بعضی از مناطق استان باید محدودیت های پیش بینی شده بر اساس این رنگ بندی اعمال گردد، توضیح داد: 50 درصد کارکنان ادارات دولتی در مناطق دارای شرایط نارنجی در محل کار حضور می یابند همچنین گروه شغلی سه و چهار حق فعالیت ندارند.

شاهرخی افزود: واحدهای آموزشی شامل مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آکادمی های خصوصی و حوزه های علمیه در مناطق نارنجی به طور کامل تعطیل بوده و آموزش ها به صورت مجازی صورت می گیرد.

استاندار همدان درباره نحوه فعالیت واحدهای فرهنگی و اجتماعی بیان نمود: واحدهای فرهنگی و اجتماعی نظیر نمازهای آدینه، مساجد، مراسم مذهبی و مراسم آیینی نیز در مناطق نارنجی به طور کامل تعطیل است.

شاهرخی تاکید نمود: همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی تخلف محسوب می گردد.

وی گفت: در مناطق زرد گروه های شغلی چهار حق فعالیت ندارند در عین حال دو سوم کارکنان در محل فعالیت حضور می یابند.

استاندار همدان با بیان نقش و اهمیت توجه به شیوه نامه های بهداشتی در کاهش آمار مبتلایلان به کرونا از فرمانداران خواست با رعایت ضوابط پیش بینی شده در طرح جامع مدیریت هوشمند، مقررات را سختگیرانه با هدف سفید شدن شهرستان اجرا نمایند.

شاهرخی افزود: اصل و محور کار فرمانداران رعایت 100 درصدی پروتکل های بهداشتی باشد تا شاهد تغییر رنگ بندی باشیم همچنین شاخص تنها میزان بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی نباشد بلکه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم مدنظر قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا شرایط استان همدان در زمینه مقابله با بیماری کووید 19 را مثبت و قابل قبول مطرح نمود، ضمن اینکه وزیر بهداشت نیز در تماسی تلفنی از شرایط کنونی استان در راستای مهار ویروس ابراز رضایت کرد.

نماینده عالی دولت در استان همدان با قدردانی از همکاری مردم برای اجرای پروتکل های بهداشتی، بیان نمود: ائمه آدینه نهایت همکاری را با ستاد کرونا داشتند و سازمان تبلیغات اسلامی استان حتی از برگزاری بعضی مراسم با حضور در محل و توجیه افراد جلوگیری نموده است.

شاهرخی افزود: جامعه دینی و مذهبی از پیشتازان رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند و لغو راهپیمایی 22 بهمن و برگزاری آن به صورت خودرویی نشان از اهمیت پیشگیری از تجمع و نهادینه کردن مساله رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا است.

وی تاکید نمود: مهمترین اولویت مسوولان به ویژه فرمانداران جلوگیری از عادی انگاری است و در این راستا باید بازرسی ها را به خصوص از ارگان های دولتی افزایش داد چرا که کارکنان این نهادها باید الگوی سایر افراد باشند.

استاندار همدان گفت: با توجه به ازدحام مردم در مطب پزشکان و مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو انتظار می رود اقدام لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا صورت گیرد در عین حال راه های ورودی به آرامستان ها به ویژه در شهرستان های نارنجی و زرد مسدود گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مهم ترین اصل در مبارزه با کرونا اجرای 100 درصدی پروتکل های بهداشتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهم ترین اصل در مبارزه با کرونا اجرای 100 درصدی پروتکل های بهداشتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید