راه آهن اقلید، یزد نیمه اول 1403 راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ پاییز، مدیرعامل راه آهن کشور در بازدید از غرفه فارس در نمایشگاه گردشگری تهران اطلاع داد؛راه آهن اقلید-یزد نیمه اول 1403 راه اندازیم می گردد.

راه آهن اقلید، یزد نیمه اول 1403 راه اندازی می گردد

وبلاگ پاییز : سارا قهرمانی-توریسم/راه آهن اقلید - یزد که یکی از مهم ترین خطوط ریلی کشور محسوب می گردد با اینکه در مرداد سال 1400 طی مراسمی رسماً افتتاح شد اما پس از مدتی به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها بهره برداری آن متوقف شد .

سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن کشور از راه اندازی قطار اقلید-یزد در نیمه اول 1403 اطلاع داد.

صالحی پنجشنبه 26بهمن در بازدید از غرفه فارس در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران گفت: قطار مسافری شیراز-مشهد از مسیر اقلید به سمت یزد راه اندازی خواهد شد که با راه اندازی این خط ریلی مدت زمان سفر از شیراز به مشهد سه ساعت کوتاه تر می گردد.

عملیات اجرایی راه آهن اقلید - یزد سال 1390 به وسیله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به طول 270 کیلومتر شروع شد؛ 245 کیلومتر طول مسیر این راه آهن در یزد و بقیه در حوزه استحفاظی فارس قرار گرفته است.

این طرح با هدف جابه جایی مسافر و بعلاوه بار و کالا و تکمیل مثلث گردشگری مرکز ایران در استان های یزد، شیراز و اصفهان ایجاد شده است.

در آن موقع اعلام شد که راه آهن اقلید به یزد با هزینه بیش از 6 هزار میلیارد تومانی احداث شده و یکی از پروژه های اساسی است که استان فارس را به راه آهن شمال شرق کشور متصل می نماید.

اما پس از مدتی روند جابه جایی بار و مسافر در این خط ریلی متوقف شد.

محمد منجمی مجری طرح راه آهن اقلید یزد در شرح اینکه چرا این خط ریلی پس از افتتاح متوقف شد گفته بود: هفتم مردادماه سال 1400 نخستین قطار مسافربری از مسیر این طرح از شیراز به مشهد مقدس اعزام شد و دومین قطار مسافربری هم 11مردادماه همان سال اقدام به جابه جایی مسافر در این مسیر کرد اما پس از تغییر و تحول در شرکت راه آهن، مدیرعامل نو این شرکت معتقد بود که قبل از اینکه بهره وری از این طرح ادامه یابد باید کارهای به جای مانده فاز یک این محور نیز به انتها برسد تا سِیر قطار روی این مسیر به صورت مستمر انجام گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "راه آهن اقلید، یزد نیمه اول 1403 راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن اقلید، یزد نیمه اول 1403 راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید