رنگرز: برخلاف میل باطنی باید جام جهانی کشتی را برگزار می کردیم، تغییر و تحولات در فدراسیون به دلیل اختلاف سلیقه بود

به گزارش وبلاگ پاییز، سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: با بعضی افراد در گذشته دوستی هایی بوده ولی سیاست های کاری آنها با هم مطابق نبود این عدم همکاری هیچ پیغام دیگری غیر از این ندارد و مهمترین مسئله اختلاف سلیقه بود.

رنگرز: برخلاف میل باطنی باید جام جهانی کشتی را برگزار می کردیم، تغییر و تحولات در فدراسیون به دلیل اختلاف سلیقه بود

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ پاییز، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی در نشست خبری خود که در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار گردید، گفت: با توجه به جلسه روز گذشته کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی در استانبول، اتحادیه جهانی شب گذشته ایمیلی به فدراسیون کشتی ارسال و مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی را تعلیق کرد.

وی تاکید نمود: فدراسیون کشتی بلافاصله مذاکرات با نهادهای داخلی و اتحادیه جهانی را شروع کرد. امیدواریم شاهد برگزاری این رقابت ها در تهران باشیم. تمامی استاندارهای مد نظر اتحادیه جهانی و تجهیز و استانداردسازی سالن 12 هزار نفری آزادی و تامین جوایز دلاری تیم های برتر انجام و آماده ایم به بهترین شکل این مسابقات را انجام دهیم اما تعلیق این مسابقات خارج از اراده فدراسیون است و در کوششیم سرانجام هفته میزبان این مسابقات باشیم.

رنگرز در مورد تغییر برنامه های تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به تعویق جام جهانی توضیح داد: ما در راستای آماده سازی تیم ملی مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی جام تختی را برگزار می کنیم و جدی ترین مرحله انتخابی تیم ملی جام تختی است که 2 تا 4 بهمن در استان فارس برگزار خواهد شد. 25 تا 27 بهمن نیز رقابت های رنکینگ دار ایتالیا را در پیش داریم. با توجه به مطالعات و آنالیز هایی که کادر فنی داده ماحصل مسابقات برگزار گردیده و همچنین بر اساس محاسبه هزینه و اینکه آیا حضور ما در مسابقه رنکینگ دار، سر وزن قانونی منافعی برای کشتی ما دارد در مورد حضور در این رقابت ها تصمیم گیری خواهد شد. ضمن اینکه تیم جوانی را به مسابقات قهرمانی آسیا در چین اعزام می کنیم و پس از آن نیز مسابقات گزینشی اول در چین و دوم در بلغارستان را در پیش داریم.

وی ادامه داد: تعویق جام جهانی برنامه های کادر فنی را تغییر نمی دهد چرا که مسابقات جام جهانی و باشگاه های جهان در جهت آماده سازی تیم ملی تعریف می شد.

سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد مسابقات رنکینگ داری که تیم ملی کشتی آزاد نیز در آن شرکت خواهد نمود تاکید نمود: رقابت رنکینگ دار را انتهای دی ماه در ایتالیا و پیتلانسکی لهستان را اواخر خردادماه در هر دو رشته آزاد و فرنگی پیش رو داریم. کادر فنی هر دو رشته برنامه هایشان را اعلام نموده اند و اردوی تیم ملی آزاد نیز از 5 آذر (فردا) در مجموعه رضایی مجد شروع خواهد شد. علت اینکه تیم ملی آزاد تا امروز اردویی نداشته این است که تمامی سرمایه های فنی ما درگیر لیگ بودند و برگزاری اردو با برنامه های لیگ تداخل داشت.

رنگرز در پاسخ به سوال خبرنگار وبلاگ پاییز در مورد اینکه به نظر می رسد برگزاری لیگ در رشته آزاد خیلی در راستای برنامه های تیم ملی نبود و گواه آن بازگشت دوباره یونس امام و علیرضا کریمی به اوزان 70 و 92 کیلوگرم بود، خاطر نشان کرد: لیگ مقتضیات و الزامات خاص خودش را دارد. کشتی گیر نسبت به باشگاه تعهداتی دارد لذا اراده فدراسیون و سازمان لیگ همانطور که از نامش پیداست و باید شان مستقلی داشته باشد احترام به باشگاه هاست. نقدهای که در مورد لیگ وجود دارد با جان و دل می پذیریم اما لیگ سال جاری به لحاظ کمی و کیفی رشد محسوسی داشت. حجم گردش مالی در لیگ آزاد و فرنگی 18 میلیارد تومان بوده، لیگ در کنار فوایدی که داشت به لحاظ مرتفع نمودن دغدغه ورزش اول کشور اما سال جاری به لحاظ فنی نتوانست انتظارات را خیلی برآورده کند.

وی همچنین در مورد اعتراض تیم توس نسبت به اتفاقات عجیب مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد گفت: قطعا ناظرین فدراسیون کشتی و نمایندگان سازمان لیگ گزارش مبسوط خود از این موضوع را ارائه خواهند کرد و مباحث مورد نظر در کمیته انضباطی طرح و قطعا به تقاضای تیم توس رسیدگی خواهد شد. با توجه به اینکه بحث حقوقی است باید تحمل کرد و منتظر تصمیم فدراسیون و خروجی جلسه انضباطی بود.

رنگرز در مورد چگونگی دفاع فدراسیون کشتی از تعویق جام جهانی کشتی فرنگی در تهران توضیح داد: تا جلسه دیروز در استانبول هیچ صحبتی مبنی بر لغو یا تعویق جام جهانی مطرح نبود پیش از آن تیم مجارستان به دلایل فنی 10 روز قبل انصرافش را بیان کرد و با توجه به مکاتبات اتحادیه جهانی تیم چین جایگزین مجارستان شد. دو روز قبل نیز ایمیل ژاپن را دریافت کردیم که به دلیل داشتن جلسه ای غیرمنتظره حضورشان در تهران منتفی است. آنها هم عذرخواهی مکتبوشان را بیان کردند. کوبا از حضورش خبر داده بود. برنامه پروازی تولیخانوف به عنوان نماینده اتحادیه جهانی اعلام شده بود. همچنین این اتفاق در مورد دو مدرس آلمانی و مصری نیز انجام شده بود. اما اتفاقی که روز گذشته رخ داد باعث تعویق مسابقات شد. با این وجود فدراسیون کشتی خودش را ملزم می داند که تمام کوششش را برای برگزاری رقابت ها در موعد مقرر در تهران انجام دهد.

وی با اشاره به اداره فدراسیون کشتی در 9 ماه با دو سرپرست تاکید نمود: با توجه به شرایطی که کشتی داشت برنامه های فنی به 3 ماه پاییز موکول شد. ضمن اینکه بعضی از برنامه ها مثل امیدهای جهان و ارتش های جهان را با توجه به اینکه در تقویم بود نمی شد تغییر داد. در مورد جام جهانی هم رقابت ها قرار بود ابتدای سال جاری برگزار گردد که به دلایلی به تعویق افتاد. حالا هم در کوشش هستیم یک سری از اعزام های غیرضروری که با برنامه های فنی تداخل دارند را حذف کنیم. تمرکز ما در سال المپیک روی تیم ملی بزرگسالان و کسب حداکثر سهمیه و حضور شایسته در المپیک است. به همین دلیل بخشی از برنامه های فنی در تیم های پایه، نونهالان و نوجوانان موکول به ابتدای سال جدید شد. با توجه به اینکه یک سری آسیب ها از برگزاری اردوهای طولانی مدت عاید کشتی ما می شد به این جمع بندی منطقی رسیدیم که فعلا برنامه های تیم های ملی بزرگسالان آزاد و فرنگی مان با تمام ملاحظات، محدودیت ها و چالش هایی که در مورد مباحث ارزی و ریالی وجود دارد پیگیری گردد.

رنگرز در مورد کمبودهای کشتی در مورد مباحث مالی تاکید نمود: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودجه و عدد معینی برای کشتی تعریف نموده اند. خواهش ما از بنگاه های مالی، بانک ها، وزارتخانه ها این است که در سال المپیک به ورزش ورود نموده و با توجه به سال المپیکی بسیار سختی که پیش رو داریم و با نرخ جدید ارز و برنامه های وسیع فدراسیون کشتی ورود حامیان مالی در سال المپیک ضروری به نظر می رسد.

وی درمورد کسب سهمیه های باقیمانده المپیک از سوی 2 تیم کشتی آزاد فرنگی گفت: هر دو تیم ما همواره درجهان مدعی بوده اند. ما می پذیریم کار کردن برای کسب نتیجه در المپیک بایستی در بازه زمانی 6 تا 8 سال صورت بگیرد و متاسفانه ما فرصت هایمان را از دست داده ایم. تلا ش مان این است که در مدت باقیمانده سهمیه ها را بگیریم ضمن اینکه تعداد سهمیه های المپیک از 20 به 16 کشتی گیر کاهش پیدا نموده و علاوه بر آن قبلا ما 3 رقابت گزینشی را بدون احتساب مسابقات جهانی داشتیم که اکنون به 2 رقابت کاهش یافته است. بر این اساس کار ما برای کسب سهمیه آسان نیست. تمام کوشش ما بر این است که در دو مسابقه گزینشی چین و بلغارستان به حداکثر سهمیه برسیم.

رنگرز در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری جام جهانی تاکید نمود: برگزاری جام جهانی و میزبانی آن برنامه ای بود که از سوی فدراسیون گذشته در دستور کار ما نهاده شد و ما باید علی رغم میل باطنی مان جام جهانی را که جزو تعهدات فدراسیون گذشته بود برگزار می کردیم. اتحادیه جهانی کشتی موکدا برگزاری مسابقات در ماهشهر را نپذیرفت و قرار شد در تهران میزبانی کنیم. تیم های خوبی هم قرار شد به مسابقات بیایند. تیم روسیه 3،4، کشتی گیر نام آشنایش را در لیست اعزامی به تهران قرار داد. کوبایی ها هم با چند تن از ستارگانشان می آمدند. قطعا اگر مسابقات در تهران نبود ما هم تیم جوانمان را به خارج از کشور اعزام می کردیم اما میزبانی از جام جهانی یک سری توقعات ایجاد می کرد و ما مجبور بودیم که تیم اصلی مان را در مسابقات شرکت دهیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی در ادامه در مورد مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی توضیح داد: ما انتخابی تیم ملی داریم ولیکن به صورت یک فرآیند است که از مسابقات قهرمان کشوری شروع شده و جام تختی نیز مهمترین مرحله آن محسوب می گردد. طبق آنالیز هایی که صورت گرفت برگزاری یک مسابقه انتخابی در مقطع زمانی معین نمی توانست منافع ملی کشتی ما را تامین کند و فرسودگی کشتی گیر را به همراه داشت. ضمن اینکه برگزاری مسابقه انتخابی و معین ملی پوش 6 ماه قبل از جهانی باعث افت انگیزه ملی پوش می شد. بنابراین ما انتخابی چند مرحله ای را به همین منظور تعریف کردیم. ضمن اینکه عملکرد اردویی کشتی گیران نیز در انتخاب ملی پوش تاثیرگذار خواهد بود. ما در کشورمان الزاما نمی توانیم الگوی بیرونی را با بهره گیری از بسته بالادستی اجرا کنیم ما باید الگوی بومی خودمان را داشته باشیم که ترکیبی از انتخاب و انتصاب خواهد بود و ما را در جهت منافع مان قرار می دهد.

رنگرز در مورد تغییر سرمربی تیم ملی نونهالان و شایعه تغییر کادر فنی تیم های ملی نوجوانان و جوانان گفت: ضمن تشکر از کریم کاکاحاجی و فرهاد اسماعیلی که یکی از مربیان سازنده کشتی فرنگی ماست و 3 نسل از کشتی را تربیت نموده است. شاگردان زیادی در تیم ملی دارد و وی را به عنوان سرمربی جدید نونهالان انتخاب کردیم. در مورد کادر نوجوانان و جوانان نیز باید بگویم ما هیچ تصمیمی تا بهمن ماه برای رده های سنی نوجوانان و جوانان نداریم، نه برای تثبیت و نه عزل مربیان تیم ملی. هر مطلبی که در این خصوص نقل شده غیرواقعی است.

وی در پاسخ به نقدهای که در مورد حواشی لیگ وجود دارد اظهار داشت: تمام نقدها را می پذیریم و هیچ کدام را نفی نمی کنیم اما از کشتی امیرحسین زارع با پتریاشویلی نمی گردد به راحتی گذشت. کشتی گیر 18 سالگی ما به مرز خودباوری رسیده که قهرمان جهان را شکست دهد. یک سری اتفاقات عجیب در آزاد و فرنگی باعث می گردد که ما امیدوار بشویم که حداقل منافع ما به لحاظ فنی تامین شده است. دو مسئولیت مهم لیگ به لحاظ مالی و فنی وجود دارد که در کوشش هستیم در سال های بعد هر دو موضوع تامین گردد.

سخنگوی فدراسیون کشتی درخصوص اینکه گفته می گردد فدراسیون کشتی ایمیلی به اتحادیه جهانی درخصوص لغو میزبانی از جام جهانی فرستاده خاطر نشان کرد: این موضوع را قویا رد می کنم. چنین بحثی نبوده در یک ماه گذشته تمام اقدامات ما برای برگزاری مسابقات انجام شد و فرستادن ایمیل دور از ذهن است.

رنگرز در مورد غیبت غلامرضا محمدی در مسابقات لیگ برتر کشتی گفت: با او صحبتی داشتم. فردا اردوی تیم ملی کشتی آزاد برگزار می گردد. او در مسابقات قهرمانی کشوری نیز حضور نداشت اما خودش بیان کرد که مسائل شخصی بوده و بعید می دانم در این خصوص مسئله ای وجود داشته باشد. ما در رقابت های فینال لیگ در یزد شاهد حضور کادر فنی فرنگی بودیم و محسن کاوه، عباس حاج کناری و ابراهیم مهربان به عنوان اعضای کادر فنی آزاد ناظر بر رقابت های لیگ بودند.

وی در مورد تغییرات انجام شده در چند کمیته فدراسیون کشتی گفت: در مورد اسلامی خزانه دار فدراسیون یک سری موانع اداری وجود داشت که امکان ادامه شرایط همکاری با او وجود نداشت. در مورد محسن وحدانی که امکان همکاری تمام وقت با وجود نداشت و این قطع همکاری صورت گرفت. درخصوص مجید حاتمی هم به هر حال فدراسیون در شرایط گذار واقع شده است. طبعا باید بازه زمانی را تحمل کرد تا فدراسیون به افراد مورد نظر برسد. با بعضی افراد در گذشته دوستی هایی بوده ولی سیاست های کاری آنها با هم مطابق نبود این عدم همکاری هیچ پیغام دیگری غیر از این ندارد و مهمترین مسئله اختلاف سلیقه بوده است.

سخنگوی فدراسیون کشتی همچنین در مورد حمایت فدراسیون کشتی از حمید سوریان برای کسب کرسی بین المللی در اتحادیه جهانی گفت: حمید سوریان مهمترین چهره بین المللی کشتی ماست که تمام جهان به وی احترام می گذارد و امیدوار هستیم که با وی یکی از کرسی های بین المللی را دریافت کنیم. در این خصوص مجموعه جلساتی با لالوویچ، مامیاشویلی و فدراسیون های آسیایی و اروپایی برگزار گردیده اما ظرفیت فدراسیون کشتی و قدرت چانه زنی اش برای دریافت کرسی های بین المللی محدود است و ما احتیاج به حمایت دستگاه های دیگری علاوه بر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همچون وزارت خارجه را داریم تا قدرت چانه زنی مان در دستگیری کرسی بین المللی ارتقاء یابد.

رنگرز در مورد ملاقات اخیر کادر فنی تیم ملی با وزیر ورزش توضیح داد: جلسه بسیار خوبی بود مطالبات و توقعات گفته شد سلطانی فر همچون قبل همکاری نزدیکی با کشتی دارد و بیشتر جلسه حول محور عقد قرارداد با کادر فنی و تقویت اردوهای تیم ملی و بحث فنی در کمتر از 250 روز باقیمانده تا المپیک بود. مجموعا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همکاری نزدیک و صمیمانه ای با فدراسیون کشتی دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کشتی در المپیک همچنان ورزش اصلی در راستای کسب مدال است تاکید نمود: کشتی بار دیگر در المپیک بار کاروان ورزش را بر دوش خواهد کشید و نقش تاریخی را بر دوش خواهد داشت. باید به کشتی توجه جدی گردد همواره چالش کشتی، موضوعات مالی است و این مستلزم این است که همچون فدراسیون های دیگری که محل اعتبار معینی دارد در مجلس ما حمایت نمایندگان را در سال المپیک داشته باشیم ضمن اینکه از طرف کمیته ملی المپیک اشل معینی در مورد حقوق کشتی گیرانی که کسب سهمیه نموده اند وجود دارد.

رنگرز با اشاره به واگذار خانه کشتی شماره 2 به فدراسیون جودو خاطر نشان کرد: در صورت تجهیز هتل آموزشگاه، کشتی عملا احتیاجی به سه خانه کشتی ندارد و ما اگر بتوانیم به هر رشته ای یاری کنیم این کار را انجام خواهیم داد. منتها واگذاری خانه کشتی در موقع تکمیل هتل آموزشگاه اتفاق خواهد افتاد. هتل آموزشگاه کشتی تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما بنابر دلایلی کار متوقف شده و باید کار عمرانی کامل و بعد تجهیز این مجموعه صورت بگیرد که هزینه قابل ملاحظه ای را به خود اختصاص می دهد و ما می توانیم در وقت تجهیز و تکمیل این مجموعه اردوهای 5 رده سنی آزاد و فرنگی مان را آنجا برگزار کنیم. ضمن اینکه در حال حاضر ساختمان اداری فدراسیون در خانه کشتی شماره دو مستقر شده است و تا مادامی که هتل تجهیز و قابل بهره برداری نگردد و ما نتوانیم ساختمان اداری فدراسیون را به مکانی که در شان فدراسیون باشد انتقال دهیم، امکان واگذاری وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رنگرز: برخلاف میل باطنی باید جام جهانی کشتی را برگزار می کردیم، تغییر و تحولات در فدراسیون به دلیل اختلاف سلیقه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگرز: برخلاف میل باطنی باید جام جهانی کشتی را برگزار می کردیم، تغییر و تحولات در فدراسیون به دلیل اختلاف سلیقه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید