رونمایی از سوئیت های فرست کلاس هواپیمایی لوفت هانزا

به گزارش وبلاگ پاییز، هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا (Lufthansa) از طرح هایی برای کابین های نو و لوکس فرست کلاس خودش با تخت های دو نفره و درهای قابل بسته شدن رونمایی نموده است. این کابین ها که به عنوان سوئیت پلاس (Suite Plus) شناخته می شوند، دارای یک میز بزرگ، کمد لباس، سیستم تفریح و دو صندلی پهن هستند که می توان آن ها را به یک تخت تبدیل کرد. کابین را نیز می توان با درب هایی از کف تا سقف به طور کامل از بقیه محیط مجزا کرد و حریم خصوصی کاملی را ایجاد کرد.

رونمایی از سوئیت های فرست کلاس هواپیمایی لوفت هانزا

مسافرانی که به صورت فرست کلاس پرواز می نمایند نیز می توانند در زمان دلخواه از منوی خوشمزه و لذیذ بهره ببرند. ینس ریتر مدیر عامل هواپیمایی لوفت هانزا در مراسم معرفی این طرح در برلین اظهار داشته:

سوئیت پلاس فرست کلاس احساس حریم خصوصی و فردیت را شبیه به یک اتاق هتل ایجاد می نماید، با این تفاوت کرد که این حریم خصوصی در ارتفاع یازده کیلومتری از سطح زمین است.

این کابین ها به صورت رسمی در سال 2024 میلادی در هواپیماهای Airbus A350 تازه این شرکت معرفی خواهند شد و بخشی از برنامه 2.5 میلیارد یورویی این شرکت به شمار می روند. هواپیمایی لوفت هانزا بعلاوه در پی ارتقاء صندلی های خودش است و در حال نوسازی ناوگانش است تا بتواند مصرف سوخت و بعلاوه انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش بدهد.

علاوه بر این، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در حال سرمایه گذاری روی هواپیماهای دوربرد تازهی است که از جمله آن ها می توان به دریم لاینر (Dreamliners) اشاره نمود که تا 30 درصد سوخت کمتری نسبت به مدل های قبلی مصرف می نمایند.

فرست کلاس با اکونومی چه تفاوتی دارد؟

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا بعلاوه طرح های اکونومی تازه خودش را در بهار سال 2022 میلادی معرفی نموده بود. این طرح ها، فضای جلوی پای صندلی ها بیشتر شده و بعلاوه این صندلی ها می توانند بیشتر به عقب خم شوند و از سوی دیگر، هیچ مزاحمتی برای فرد پشت سر نداشته باشند.

با اینکه بلیط های اکونومی اصلا هم سطح بلیط های فرست کلاس لوکس و خارق العاده نیستند اما پروازهای اکونومی یا مالی نه تنها مقرون به صرفه تر هستند بلکه برای محیط زیست نیز بسیار بهترند چراکه فضای کمتری را اشغال می نمایند و در نتیجه، ظرفیت هواپیما افزایش پیدا می نماید و آلایندگی به ازای هر مصرف نیز کاهش می یابد.

بر اساس گزارش های انجام شده از سوی شورای بین المللی حمل و نقل پاک که به اختصار به عنوان ICCT شناخته می شوند، در سال 2019 میلادی تخمین زده شده که مسافران فرست کلاس در یک هواپیمای منطقه ای 2.6 برابر بیشتر از یک مسافر با بلیط اکونومی در هر کیلومتر دی اکسید کربن آزاد می نمایند.

با جادار شدن کابین های فرست کلاس، این میزان حتی می تواند بیشتر نیز گردد و مطمئنا این کار می توانند تأثیر قابل توجهی روی آلودگی های زمین داشته باشند. این در حالی است که در راستای کاهش آلودگی می توان به جای هواپیما با قطار سفر کرد.

اروپا سرمایه گذاری بسیار زیادی روی زیرساخت های ریلی انجام داده و سفرهای طولانی با قطار در حال تبدیل شدن به سفرهایی مقرون به صرفه تر، سریع تر و سبزتر از همواره هستند و این به معنای آن است که امروزه زمان بسیار خوبی برای سفر با قطار و بدون احتیاج به هواپیما به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / euronews.com

به "رونمایی از سوئیت های فرست کلاس هواپیمایی لوفت هانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از سوئیت های فرست کلاس هواپیمایی لوفت هانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید