زوتی DL5 پارس خودرو به تهران رسید ، تصاویر اختصاصی و مشخصات فنی

به گزارش وبلاگ پاییز، زوتی DL5 یا زوتی T300 به محوطه پارس خودرو در تهران رسید. این کراس اوور Zotye قرار است ابتدا به عنوان محصولی وارداتی و سپس مونتاژی در ایران عرضه گردد. زوتی DL5 یا T300 خودرویی است که 6 سال از نخستین زمان فراوری آن در چین می گذرد. اما به وسیله پارس خودرو به عنوان یک محصول تازه به بازار عرضه خواهد شد.

زوتی DL5 پارس خودرو به تهران رسید ، تصاویر اختصاصی و مشخصات فنی

زوتی DL5

بیت ران - محمد فتح اللهی: فروردین ماه سال جاری 30 دستگاه کراس اوور زوتی T300 وارد ایران شد. این کراس اوور چینی احتمالاً با نام زوتی DL5 پارس خودرو به بازار کشورمان ورود خواهد نمود.

برند Zotye در بازار خودرو ایران خیلی هم خوشنام نیست. همه ما این برند را با محصولاتی به نام های کوپا (T600) که در ریگان خودرو فراوری می شد و آریو (Z300) که از سوی سایپا به فروش می رسید به یاد داریم. البته نباید دامای ایکس هفت (Domy X7) را نیز فراموش کنیم که با یاران خودرو اروند وارد بازار شد.

از میان تمامی محصولات زوتی در ایران، آریو با سایپا خوش اقبال ترین خودرو بود. چرا که به لطف عرضه زیاد در بازار توانست فروش تقریباً موفقی را در کشورمان ثبت کند. اما دامای X7 و کوپا محصولاتی بودند که هنوز هم طیف عمده ای از مشتریان آنها خودروهای خود را دریافت نکردند.

تیراژ زوتی DL5 پارس خودرو چقدر است؟

زوتی DL5

در حال حاضر بیش از هزار دستگاه زوتی DL5 پارس خودرو در گمرک کشورمان وجود دارد. منابع مطلع به بیت ران خبر دادند که بیش از هفت هزار دستگاه دیگر از این کراس اوور چینی در راه ورود به ایران هستند.

برنامه واردات پارس خودرو درباره زوتی DL5 حدود ده هزار دستگاه است. اما پیش تر اعلام شد که پس از اتمام برنامه واردات این خودرو، فراوری زوتی DL5 در پارس خودرو ادامه خواهد داشت.

مشخصات فنی زوتی T300 پارس خودرو

زوتی DL5 با یک موتور تنفس طبیعی و یک قوای محرکه توربو در بازار خودرو چین به فروش می رسد. پارس خودرو بجای سفارش موتور توربو، قوای محرکه تنفس طبیعی زوتی DL5 را برای بازار خودرو کشورمان انتخاب کرد.

قوای محرکه تنفس طبیعی این کراس اوور چینی، یک موتور 4 سیلندر 1/5 لیتری (1499 سی سی) است که با کد TNN4G15A فراوری می گردد.

این موتور قادر است 112 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور آن نیز به 143 نیوتن متر می رسد که در دور 4000 راننده برترین بهره برداری را می تواند از آن کند. قدرت این موتور به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می گردد.

این موتور دقیقاً همان قوای محرکه سایپا آریو است که برای مدتی در بازار خودرو ایران حضور داشت. با این تفاوت که آریو با گیربکس چهار دنده اتوماتیک در جاده های کشور تردد داشت.

نمونه توربو همین موتور قادر است 144 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور آن نیز به 215 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه می رسد. پیش بینی می گردد که موتور تنفس طبیعی DL5 با گیربکس CVT به بازار ایران ورود کند.

امکانات زوتی T300 پارس خودرو

فضای داخلی زوتی T300

این کراس اوور پارس خودرو از امکانات بسیار زیادی برخوردار نیست. از جمله آپشن های زوتی DL5 می توان به ترمزهای دیسکی (خنک شونده در جلو)، تایرهای 215/55 با رینگ های 17 اینچی، ترمزهای ABS و EBD، کنترل فشار باد تایرها و هشدار باز بودن کمربند ایمنی راننده اشاره نمود.

زوتی DL5 فقط به دو ایربگ راننده و سرنشین کناری مجهز است. سنسور جلو در این کراس اوور وجود ندارد و راننده بدون وجود دوربین دید عقب، فقط با اتکا به سنسورها مجبور به پارک این خودرو است.

تنها بخشی که می توان آن را مجذوب کننده توصیف کرد، نمایشگر 8 اینچی لمسی داشبورد است. این نمایشگر بخش مالتی مدیا، صدای سیستم صوتی را از تنها 2 بلندگو به سرنشینان منتقل می نماید.

تمامی چراغ های زوتی DL5 هالوژن است و خبری هم چراغ روشنایی روز نیست. آیینه های جانبی با وجود آنکه مکانیزم برقی دارند، اما فاقد گرمکن هستند.

در نهایت هم باید به ایرکاندیشن دستی این کراس اوور اشاره نمود که اطلاعات مربوط به دما و غیره را به صورت دیجیتالی به نمایش می گذارد.

قیمت زوتی T300 در بازار چین

در حال حاضر زوتی DL5 به قیمت 59/800 یوان به دست مشتریان چینی می رسد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز 7 تومانی یوان امروز برابر با 418/600/000 تومان است.

یعنی در خوشبینانه ترین حالت باید منتظر رقم اعلامی حدود 800 تا 850 میلیون تومان برای این کراس اوور قدیمی زوتی در بازار ایران باشیم.

چنین قیمتی DL5 را در محدوده خودروهایی چون پژو 207 اتوماتیک TU5P، تارا اتوماتیک، جک J4، دنا پلاس توربو اتوماتیک و ام وی ام X22 دنده ای اسپرت لاکچری قرار خواهد داد.

رقبای اصلی این کراس اوور پارس خودرو در بازار خودرو ایران، جک S3 اتوماتیک کرمان موتور (955/000/000 - قیمت نمایندگی - مدل 1402) و ام وی ام X55 پرو آی ای (870/700/000 تومان - قیمت نمایندگی - مدل 1402) هستند.

تارا EFP سال جاری به بازار می آید / افزایش 47 اسب بخاری قدرت تارا ایران خودرو

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه تغییر کرد

دنا پلاس توربو جوانان 0/5 ثانیه سریعتر از دنا پلاس توربو / مشخصات فنی و امکانات

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور در بازار خودرو چین مقرون به صرفه شد / هزینه سرویس های دوره ای

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه / آموزش مرحله به مرحله

قیمت دنا پلاس دستی چگونه مشخص شد؟ / جزئیات قیمت گذاری ایران خودرو

فهرست قیمت محصولات سایپا اعلام شد / خرداد 1402

منبع: بیت ران

به "زوتی DL5 پارس خودرو به تهران رسید ، تصاویر اختصاصی و مشخصات فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوتی DL5 پارس خودرو به تهران رسید ، تصاویر اختصاصی و مشخصات فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید