سرگردانی مردم برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا؛ کسی جوابگو نیست

به گزارش وبلاگ پاییز، تهران (پانا) - کمبود واکسن موجب تعطیلی مراکز واکسیناسیون شده است و علاوه بر مردمی که سن آنها به مرحله تزریق واکسن رسیده است، گروه های شغلی از جمله اصحاب رسانه برای دریافت دُز دوم واکسن، از این سوی شهر به سوی دیگر شهر سرگردان شده اند.

سرگردانی مردم برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا؛ کسی جوابگو نیست

هدف از در اولویت قرار گرفتن مشاغل برای تزریق واکسن کرونا به علت در معرض خطر بودن این مشاغل است و وبلاگ پاییز هم به این علت که در مکان های مختلف حضور پیدا می نمایند و احتمال ابتلای آنها به ویروس کرونا بالا است، تصمیم بر واکسینه کردن این گروه شغلی از سوی وزارت بهداشت گرفته شد. اصحاب رسانه طبق اعلام وزارت بهداشت می توانند واکسن کرونا تزریق نمایند. بر این اساس فهرست اسامی وبلاگ پاییز در تیرماه امسال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت بهداشت ابلاغ شد تا بر اساس آن تزریق واکسن کرونا صورت بگیرد. وبلاگ پاییز توانستند دُز اول خود را در مردادماه دریافت نمایند. اغلب آنها که در شهر تهران ساکن هستند، واکسن خود را در باغ کتاب تزریق کردند. مرکزی که اکنون تعطیل شده است و وبلاگ پاییز مجبورند دُز دوم را در سایر مراکز دریافت نمایند.

در عین حال تمامی مراکز تزریق واکسن در مرکز معین است و فرایند تزریق در اغلب این مراکز از ساعت 8 صبح تا 13 انجام می گردد اما در چند روز گذشته علی رغم اعلام قبلی برای تزریق دُز دوم واکسن، اغلب مراکز واکسیناسیون تعطیل شده اند یا مراکزی هم که باز هستند فقط واکسن برکت را موجود دارند و امکان تزریق دُز دوم برای آن دسته از افرادی که دُز اول را واکسن سینوفارم دریافت نموده اند فراهم نیست و مردم با درب های بسته این مراکز روبرو شده اند و به علت نبود اطلاع رسانی صحیح از سوی وزارت بهداشت در مراکز واکسیناسیون شهر سرگردان شده اند. از طرفی بیش از هفت روز است که تزریق دُز دوم واکسن کرونا برای وبلاگ پاییز که جزو مشاغل در اولویت دریافت واکسن هستند، شروع شده است اما علی رغم گذشت یک هفته از زمان تزریق دُز دوم، تا به امروز بسیاری از وبلاگ پاییز در مرکز به رغم مراجعه به مراکز بهداشتی نتوانسته اند واکسن تزریق نمایند. این در حالی است که هفته گذشته اورژانس تهران 17 پایگاه واکسیناسیون را برای مراجعه اصحاب رسانه معرفی نموده است اما وبلاگ پاییز هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی با در بسته روبه رو شده اند و علی رغم پیگیری های چندباره خبرنگار پانا برای ارتباط با مسئولان وزارت بهداشت و اورژانس، این پیگیری ها از سوی مسئولان وزارت بهداشت بی پاسخ مانده است.

وبلاگ پاییز می گویند طی هفت روز گذشته پس از مراجعه به مراکز واکسیناسیون به خاطر نبود واکسن سرگردان شده اند و از اینکه مسئولان وزارت بهداشت و سازمان اورژانس اطلاع رسانی درستی در این زمینه ننموده است، گلایه مند هستند. یکی از وبلاگ پاییز به پانا می گوید: از روز سه شنبه به تمام مراکز معرفی شده به وسیله اورژانس مراجعه کردم اما یا بسته بودند، یا فقط برکت تزریق می کردند یا می گفتند به وبلاگ پاییز واکسن تزریق نمی گردد. این شیوه اطلاع رسانی اصلا درست نیست که برای دُز دوم باید تمام مراکز را مراجعه کنیم و از کار و زندگی بیفتیم.

یکی دیگر از وبلاگ پاییز هم می گوید: برای دُز دوم به چندین مرکز رفتم که اکثرا بسته بودند و روی یک کاغذ نوشته بودند واکسن نیست و وقتی سوال پرسیدیم هم گفتند واکسن نیامده خبری نیست. البته از آنجا که من دُز اول را در شمال تهران زدم، هیچ مرکزی در شرق یا غرب تهران نمی پذیرد که واکسن تزریق کند. مراکز شمال هم یا تعطیل هستند یا واکسن سینوفارم ندارند.

بعلاوه یکی دیگر از وبلاگ پاییز با انتقاد از شیوه اطلاع رسانی وزارت بهداشت به پانا می گوید: من خبرنگار حوزه اجتماعی هستم و در این چند روز بارها با روابط عمومی اورژانس و سخنگوی وزارت بهداشت تماس گرفتم اما بی نتیجه بود و پیروز نشدم ارتباط بگیرم. اصحاب رسانه هم از مردم هستند و مثل سایر مردم سرگردان شده اند و هیچ کسی هم جوابگوی این سرگردانی نیست.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته تزریق واکسن با کاهش روبرو شده است و در شبانه روز منتهی به 13 شهریورماه 138 هزار و 171 دُز واکسن کرونا تزریق شده است. هرچند مشکلاتی در زمینه تزریق واکسن به دُز دومی ها و بعضی گروه های شغلی مانند وبلاگ پاییز وجود دارد و در عین حال در بعضی مراکز تزریق واکسن و بعضی استان ها هم تزریق دُز اول برای افرادی که در گروه های سنی تازه ثبت نام نموده بودند، با تاخیر روبرو شده است. مسئله ای که به گفته مسئولان وزارت بهداشت ناشی از وارد نکردن واکسن در هفته اخیر بوده است اما مسئولان وزارت بهداشت وعده داده اند در هفته جاری به طور مستمر هفتگی 5 میلیون دُز واکسن وارد کشور خواهد شد تا بر این اساس مجموعا حداقل 20 میلیون واکسن در شهریور ماه و حدود 30 میلیون واکسن در مهر ماه به کشور برسد.

به هر حال مسئولان وزارت بهداشت قول افزایش بیش از پیش سرعت واکسیناسیون علیه کرونا را داده اند، قولی که همه امیدوارند محقق گردد تا بلکه با واکسیناسیون گسترده، آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در کشور کاهش یابد اما اگر این بی نظمی در واکسیناسیون کرونا در شهرهایی که شرایط قرمز کرونایی دارند، ادامه یابد شیوع بیماری کرونا بیشتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سرگردانی مردم برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا؛ کسی جوابگو نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگردانی مردم برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا؛ کسی جوابگو نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید