شمشیربازی، وزنه برداری و فوتبال به ورزش بانوان معلول اضافه می شوند

به گزارش وبلاگ پاییز، نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در امور بانوان از راه اندازی رشته های وزنه برداری، شمشیربازی و فوتبال زنان در آینده اطلاع داد و گفت: به دنبال افزایش تعداد رشته های مدال آور در ورزش زنان جانباز و معلول هستیم.

شمشیربازی، وزنه برداری و فوتبال به ورزش بانوان معلول اضافه می شوند

بتول مشرف جوادی در گفت وگو با وبلاگ پاییز اضافه کرد: در جهت افزایش رشته های بانوان معلول و کسب مدالهای بیشتر در این بخش، به دنبال این هستیم تا رشته های وزنه برداری، شمشیربازی و فوتبال زنان را راه اندازی کنیم تا بتوانیم در رویدادهای آینده بویژه در پارالمپیک 2020 توکیو تعداد مدالهای خود را افزایش دهیم. البته اضافه شدن این رشته ها به ورزش بانوان جانباز و معلول در وهله نخست بستگی به تائید فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک دارد و سپس فدراسیون دنیای که چقدر موافق اضافه شدن این رشته ها در ورزش بانوان معلول باشد.

وی با بیان این که به دنبال کیفی سازی رشته های معلولین هستیم، اعلام کرد: با توجه به استقلال پیدا کردن کمیته ملی پارالمپیک از المپیک، من یقین دارم سال آینده ورزش بانوان جانباز و معلول از نظر امکانات، تجهیزات و بودجه شرایط بهتری نسبت به گذشته پیدا خواهد نمود. در حال حاضر بانوان در 11 رشته ورزشی فعالیت می نمایند که در اکثر رشته ها صاحب سکوهای آسیایی، دنیای و پارالمپیک هستیم. قطعا با کیفی سازی رشته های معلولین و اضافه کردن رشته های مدال آور، در آینده افق روشنی را پیش روی ورزش بانوان جانباز و معلول خواهیم داشت.

مشرف جوادی هم چنین از برگزاری مسابقات قهرمان کشوری در تمام رشته های بانوان تا خاتمه سال اطلاع داد و گفت: برای این که بتوانیم به سمت جوانگرایی تیم ها حرکت کنیم و نیروهای جوان و باانگیزه ای را برای مسابقات جوانان دنیا و به دنبال آن بازیهای پاراآسیایی اندونزی شناسایی کنیم، مسابقات قهرمانی کشور بهترین فرصت برای این این منظور است.

وی ادامه داد: برای پارالمپیک 2020 توکیو، هدف گذاری تنها کسب سهمیه نخواهد بود بلکه سعی خواهیم کرد کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا مدالهای بیشتری را به ورزش بانوان اختصاص دهیم.

نایب رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در امور بانوان در خاتمه از برگزاری نشست سراسری نواب رئیسان بانوان ورزش جانبازان و معلولین سراسر کشور با حضور رباب شهریان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و محمود خسروی وفا رییس فدراسیون جانبازان و معلولین طی روزهای 13 و 14 آذر در محل فدراسیون اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شمشیربازی، وزنه برداری و فوتبال به ورزش بانوان معلول اضافه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمشیربازی، وزنه برداری و فوتبال به ورزش بانوان معلول اضافه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید