شیائومی با پیشی گرفتن از اپل به دومین برند محبوب در اروپا تبدیل شد

به گزارش وبلاگ پاییز، شیائومی در دهه گذشته برای تثبیت حضور برند خود در بازار دنیای به طور پیوسته در حال رشد بوده است. این شرکت بزرگ فناوری مستقر در پکن، طیف گسترده ای از محصولات باکیفیت را نظیر گوشی هوشمند، تبلت ، هدفون ، دوربین و حتی ترازو را در سراسر دنیا به کاربران عرضه می نماید. اخیراً، شرکت شیائومی گزارش فصل اقتصادی سه ماهه دوم سال 2022 خود را منتشر نموده که بر اساس آن، این شرکت اکنون دومین برند محبوب گوشی های هوشمند در اروپا به شمار می آید و از اپل پیشی گرفته است.

شیائومی با پیشی گرفتن از اپل به دومین برند محبوب در اروپا تبدیل شد

در گزارش اقتصادی منتشر شده این غول فناوری چینی، شیائومی بیان می نماید که این شرکت در حال افزایش مشارکت و سهم خود در بازار جهانی طی چند سال گذشته است. در سه ماهه دوم سال 2022، سهم شیائومی در بازار گوشی های هوشمند اروپا افزایش یافته و به 21.7 درصد رسیده که جایگاه دوم را از آن خود نموده است. بیشترین سهم بازار اروپا متعلق به سامسونگ است و بعد از شیائومی، اپل در جایگاه سومی این فهرست جای گرفته است.

در سطح جهانی و در سه ماهه دوم سال 2022، شیائومی در 55 بازار جزو 3 شرکت برتر و در 67 بازار جزو 5 شرکت برتر از لحاظ فروش گوشی های هوشمند بوده است. این شرکت بیان می نماید که در سه ماهه دوم سال 2022 رشد سه ماهه را در سهم بازارهای خاورمیانه، اروپا، آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و آفریقا به ثبت رسانده است.

در بخش عایدی، شیائومی اعلام نموده که عایدی خارج از کشورش اکنون 48.4 درصد از کل عایدی این شرکت را تشکیل می دهد. این موضوع به این معنی است که تقریباً نیمی از کل عایدی غول فناوری چینی در حال حاضر متکی به فروش گوشی های هوشمند در خارج از بازار چین است که باعث کاهش اتکای آن به بازار داخلی این شرکت می گردد. برای سه ماهه دوم سال 2022، این شرکت تنها 34 میلیارد یوان (4.95 میلیارد دلار) عایدی از بازارهای خارج از چین به دست آورده است.

شیائومی اخیراً در فهرست Fortune Global 500 در رده 266 قرار گرفته بود که نسبت به سال 2021 رشد 72 پله ای را تجربه نموده است. این شرکت انتظار دارد که شناخت و معروفیت برند آن در بازار جهانی همین رویه مثبت را طی کند. به نقل از این گزارش، در ماه می 2022، شیائومی شراکت راهبردی بلندمدت خود را در زمینه فناوری تصویربرداری با لایکا اعلام نمود که نقطه عطفی دیگر در توسعه فناوری های این شرکت به شمار می آید.

به تازگی نیز این شرکت از محصولات پیشرفته و تازه خود نظیر گوشی هوشمند شیائومی 12S اولترا رونمایی کرد که مجهز به سنسور دوربین 1 اینچی IMX989 ساخت سونی است و در حال حاضر بزرگ ترین سنسور دوربین موبایل محسوب می گردد. دوربین های این گوشی از لنزهای لایکا بهره می برند و این شرکت در زمینه نرم افزار دوربین هم مشارکت داشته است. شیائومی سرمایه گذاری عظیمی در بخش تحقیق توسعه نموده تا خود را به عنوان یک برند ممتاز در بازار جهانی معرفی کند. این برند بیش از هر زمان دیگری به سلطنت در صنعت گوشی های هوشمند نزدیک تر شده است.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی با پیشی گرفتن از اپل به دومین برند محبوب در اروپا تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی با پیشی گرفتن از اپل به دومین برند محبوب در اروپا تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید