طراحی فضای حمام با رنگ زرد

به گزارش وبلاگ پاییز، رنگ ها نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی ایفا می کنند به نحوی که انتخاب رنگ های مناسب دکوراسیونی بی نظیر و انتخاب رنگ های نامناسب دکوراسیونی ناخوشایند ایجاد می کنند. رنگ ها طبق سلیقه افراد انتخاب می شوند اما ترکیب آنها با یکدیگر باید به شیوه ای اصولی انجام گردد. از جمله رنگ هایی که امروزه در طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند رنگ زرد است. این رنگ زیبایی منحصر به فرد خود را دارد و فضایی پر انرژی و نیروبخش ایجاد می نماید. این رنگ در طراحی تمام قسمت های خانه کاربرد دارد از اتاق نشیمن گرفته تا راهرو اما در استفاده از این رنگ باید نکاتی را مد نظر بگیرید تا دکوراسیونی موردپسند خلق کنید. حمام از جمله بخش های خانه محسوب می گردد که رنگ زرد در دکوراسیون آن فضایی متفاوت ایجاد می نماید.

طراحی فضای حمام با رنگ زرد

استفاده از رنگ زرد در حمام شاید کمی ناخوشایند به نظر برسد اما این رنگ رنگی انرژی زا و نشاط آور است که می تواند به فضای مورد نظر جان ببخشد, خصوصاً فضاهای کوچک که تاریک و محدود به نظر می آیند. رنگ زرد سایه های مختلفی دارد اما وقتی صحبت از آن می شود تنها یک رنگ در ذهن تصور می شود. به دلیل تنوع سایه های رنگ زرد به راحتی می توان آن را در حالت ها و سبک های متفاوت به کار برد. در این نوشته از ما به روش های استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون حمام پرداخته شده است. امیدواریم با مطالعه آنها بتوانید با کاربردهای متفاوت این رنگ آشنا شوید و با ایده دریافت از آنها دکوراسیونی بی نظیر در حمام خانه خود طراحی نمائید.

استفاده از رنگ زرد بهترین روش برای هویت بخشیدن به یک فضا است, خصوصاً اگر از سایه های روشن استفاده شود. این رنگ بهترین افزودنی برای سبک های مینیمالیسمی محسوب می شود حتی اگر ذره ای از آن با جزئیات ناچیز به فضا اضافه شود. افزودن رنگ زرد به دیزاین مینیمالیسم می تواند حسی از رنگ را در فضا ایجاد کند. علاوه بر آن این رنگ می تواند برای جلب توجه به جزئیات مورد علاقه نیز استفاده شود. این رنگ جزء رنگ هایی است که چشم ها را به سمت خود خیره می کند. به منظور ایجاد حسی تازه تر رنگ زرد را باید تن های رنگ سبز به کار برد. این ترکیب رنگی حسی از فصل بهار ایجاد می کند و طراوت و سرزندگی طبیعی را به ارمغان می آورد. رنگ زرد ملایم فضا را روشن تر می کند خصوصاً اگر کمبود نور طبیعی در فضا به چشم بخورد.

همه افراد تمایل دارند تن های رنگ زرد را به حمام اضافه نمایند. اگر رنگ زرد اصلی ترین رنگ شما است, آن را به صورت متعادل در حمام به کار ببرید. سعی کنید وسایل حمام را با ترکیب رنگی متشکل از سایه های زرد انتخاب کنید تا با رنگ دیوارها همخوانی داشته باشند. رنگ زرد اگر برای ورودی راهرو استفاده شود نمایی روشن و هدفمند ایجاد خواهد نمود.

رنگ زرد می تواند برای ایجاد تعادل در رنگ های سرد در طراحی دکوراسیون حمام به کار رود. پالت های رنگی خنثی و سرد مانند سفید و خاکستری یک سردی و خنکی نامطلوب در فضا ایجاد می نمایند, بنابراین افزودن ذره ای رنگ زرد طلایی ملایم در نقاط مورد نظر می تواند کمی از این حس سردی بکاهد. رنگ آمیزی بهترین و سریع ترین روش برای استفاده از رنگ زرد است اما انتخاب اکسسوری ها و لوازم حمام به رنگ زرد می تواند روشی هوشمندانه برای افزودن این رنگ به فضای حمام باشد.

رنگ زرد تیره باید به شیوه ای متفکرانه و در مکان های مناسب استفاده شود, در غیر اینصورت از نظر بصری نوعی ناهنجاری ایجاد می کند. زرد کمرنگ با نور طبیعی همخوانی بی نظیری دارد و برای ملایم کردن تاثیر رنگ ها کاربرد ویژه دارد. در صورتی که رنگ زرد برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده شود, پنجره های بزرگ می توانند این رنگ را در هم بشنمایند.

بهترین روش برای افزودن رنگ زرد استفاده از انواع سنگ و چوب رنگ روشن با رگه هایی از رنگ زرد است. شما می توانید برای تاکید بر رنگ زرد از سایه های ملایم آن در مجاور این متریال ها استفاده نمائید. رنگ زرد حسی از گرما را به ارمغان می آورد, بنابراین استفاده از آن در حمام خانه های مناطق سردسیر بسیار ایده آل است. حمامی که با رنگ زرد طراحی شده نه تنها در آب و هوای سرد کارآمد است بلکه در روزهای کوتاه و سرد پاییز و زمستان نیز مکانی مطلوب برای دوش دریافت فراهم می کند.

اگر می خواهید از رنگ زرد استفاده کنید و دیوارها مکان مناسبی برای اینکار نمی باشند, به رنگ آمیزی کاشی های حمام فکر کنید. در ابتدا باید مطمعن شوید که کاشی ها را تمیز نموده اید. سپس آنها را با آستر رنگ پوشش دهید خصوصاً قسمت هایی که احتمال خیس شدن آنها بالا می باشد. حالا رنگ آمیزی را آغاز کنید. از برس های مخصوص رنگ آمیزی استفاده نمائید و تمام درزها و تورفتگی ها را بپوشانید.

شما می توانید یک الگوی زرد رنگ بر روی دیوار اجرا نمائید, برای مثال می توانید بر روی تمام دیوارها نوارهایی از رنگ زرد ایجاد کنید یا تنها الگوی خود را بر روی یکی از دیوارها برای جلب توجه اعمال نمائید. علاوه بر آن می توانید ترکیبی از الگوهای مختلف از جمله طرح های جغرافیایی یا گل دار را در حمام به کار ببرید. البته اینکار باید به نحوی صورت گیرد که از نظر بصری هرج و مرج و شلوغی در فضا به چشم نخورد. همچنین بعد از اعمال طرح مورد نظر بر روی دیوار می توانید با اکسسوری ها و وسایل زرد رنگ دکوراسیون حمام را تکمیل نمائید.

رنگ زرد و خاکستری در کنار هم یک ترکیب رنگی بی نظیر ایجاد می کند که شما را شگفت زده می کند. ترکیب خاکستری و زرد کمرنگ برای ایجاد فضایی دوست داشتنی و ملایم ایده آل است. این ترکیب رنگی بسیار مدرن به نظر می آید و زیبایی فضا را دوچندان می کند. هر دو رنگ را می توان به عنوان رنگ های برجسته و ملایم به کار برد و برای تکمیل دکوراسیون از عناصر و طرح های گل دار استفاده نمود. این نکته را در ذهن داشته باشید که حتماً از سایه های ملایم این دو رنگ در حمام استفاده کنید زیرا در غیر اینصورت حمام خاکستری و زرد شما فاقد هارمونی خواهد بود و کمی ناخوشایند و زننده به نظر می آید.

رنگ زرد خصوصاً زرد خردلی یک رنگ قدیمی برای انتخاب کاشی های حمام است که از سال 1940 تا اواخر 1960 مورد استفاده قرار می گرفت. اگر در خانه ای قدیمی زندگی می کنید ممکن است دیوارپوش یا کفپوش حمام شما با کاشی های خردلی انتخاب شده باشند, بنابراین به جای صرف هزینه و وقت برای جدا کردن آنها از دیوار بهتر است اقدام به بازسازی و احیاء ظاهر قدیمی آنها کنید.

انتخاب رنگ زرد خردلی باید با حساسیت ویژه ای صورت گیرد زیرا این رنگ فضا را تا حدی کوچک تر نشان می دهد خصوصاً اگر کاشی های خردلی در تمام حمام کار شده باشند. بهترین روش برای جلوگیری از ایجاد فضایی گرفته در حمام روشن نمودن فضای حمام با استفاده از المان های رنگ روشن است. سینک روشویی, توالت و وان حمام بهتر است به رنگ سفید انتخاب شوند و دیوارهای بالای کاشی ها نیز با رنگ سفید رنگ آمیزی شوند.

تمام این رنگ های سفید, دکوراسیون حمام زرد رنگ را روشن, پر انرژی و با طراوت نشان می دهند. علاوه بر آن یک پس زمینه خنثی برای معرفی رنگ های دیگر نیز ایجاد می نمایند. رنگ هایی که می توان در کنار رنگ سفید استفاده نمود رنگ های سبز و آبی هستند که با رنگ زرد نیز همخوانی دارند. سایه هایی از این دو رنگ را انتخاب کنید که با رنگ زرد هارمونی داشته باشند و کاشی های خردلی قدیمی را فریبنده تر نشان دهند. لوازم و وسایل بسیاری وجود دارند که نمایی زیبا در این حمام های بازسازی شده زرد و سفید ایجاد می نمایند از جمله وسایلی که از جنس کروم ساخته شده اند و ظاهری کهنه و قدیمی دارند.

اگر حمام شما ظاهری قدیمی ندارد اما می خواهید آن را قدیمی تر و سنتی تر جلوه دهید می توانید با سلیقه خود و استفاده از یک سبک طراحی چنین نمایی را در حمام ایجاد کنید. از کاشی های خردلی و سفید رنگ در کنار هم استفاده کنید. اینکار بهترین روش ایجاد نمایی قدیمی در عین حال زیبا می باشد. طرح چپ و راست که برای نصب کاشی های دو رنگ استفاده می شود بسیار زیبا به نظر می آید خصوصاً اگر به جای کاشی های سفید از کاشی های سیاه استفاده شود. شما می توانید به جای استفاده از کاشی های زرد از کاشی های سبز خاکستری و یا آبی فرانسوی برای ایجاد طرح چپ و راست استفاده نمائید. برای ایجاد یک فضای تمیز در حمام از اشیاء و لوازم سفید رنگ استفاده نمائید. وسایل و لوازم زردی که برای حمام انتخاب نموده اید را با سایر رنگ ها ترکیب کنید. از متریال های طبیعی مانند سنگ و چوب که ظاهر آنها آنتیک است برای ایجاد یک حمام با ظاهری قدیمی استفاده کنید و از زیبایی فرش زرد برای کفپوش وسط حمام خود استفاده کنید.

وقتی در خصوص رنگ زرد صحبت می شود ذهن اکثر ما به سمت سایه های روشن این رنگ می رود اما واقعیت این است که سایه های تیره رنگ زرد نیز وجود دارند. بعضی از سایه های تیره این رنگ سبز یا خاکستری می باشند. این رنگ ها طبیعی تر از سایه های روشن هستند اما تا حدودی رنگ زرد را در خود حفظ نموده اند. اگر می خواهید از سایه های تیره رنگ زرد استفاده کنید, تعادل و هارمونی را از قلم نیاندازید. اگر از این رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار استفاده می کنید از ایجاد کفپوش زرد خودداری کنید. در استفاده از عناصر طبیعی خود را محدود نکنید, گل و گیاه خصوصاً گل های زرد رنگ می توانند فضا را زنده تر نمایند. در استفاده از الگوهای رنگ باهوش باشید. باید مطمعن شوید که به اندازه کافی از المان های موثر در روشنایی فضا استفاده نموده اید, در این صورت فضایی تاریک نخواهید داشت.

برای روشن تر کردن فضا می توانید از چراغ هایی که محفظه شیشه ای دارند استفاده نمائید. نورپردازی می تواند رنگ زرد و آبی که در حمام استفاده نموده اید را ملایم تر نموده و کنتراست این دو رنگ را بسیار زیبا نشان دهد. نور کافی در فضای حمام باعث می شود فضا آرامش بخش تر جلوه کند. روش دیگری که برای تاکید نورپردازی بر روی رنگ های زرد و آبی به کار می رود استفاده از آینه است. سعی کنید برای انعکاس نور در حمام از آینه استفاده نمائید. در طول روز آینه ها نور طبیعی را و در شب نور چراغ را منعکس نموده و در نتیجه فضا روشن به نظر می آید.

برای افزودن رنگ زرد به فضای حمام می توانید پرده اطراف دوش را به رنگ زرد یا آبی انتخاب کنید. با توجه به سایر رنگ هایی که در فضای حمام به کار برده اید می توانید از سایه های تیره یا روشن رنگ آبی و زرد استفاده نمائید. پرده هایی که در حمام استفاده می شوند فضای زیادی را اشغال می نمایند بنابراین استفاده از آنها را به عنوان فرصتی مناسب برای افزودن رنگ به دیزاین حمام در نظر بگیرید.

وقتی از اشیاء و لوازمی که به رنگ زرد و آبی انتخاب شده اند در حمام خود استفاده می کنید تعادل را از قلم نیاندازید. از رنگ های اصلی که در طراحی دکوراسیون حمام خودبه کار برده اید در اشیاء کوچک نیز استفاده نمائید. انجام چنین کاری باعث ایجاد تعادل در الگوی رنگ دکوراسیون شده و آن را منسجم تر نشان می دهد. علاوه بر آن رنگ های آبی و زرد در کنار هم کنتراست بی نظیری ایجاد می نمایند که منجر به زیباتر شدن فضا می شود.

رنگ زرد گزینه های متعددی برای طراحی دکوراسیون حمام پیش روی شما می گذارد. با استفاده از این رنگ می توانید یک فضای آرام برای ریلکسیشن و یا مکانی مناسب برای آغاز یک روز عالی ایجاد کنید. تنوع سایه های رنگ زرد حاکی از آن است که این رنگ قابلیت ترکیب با سایر رنگ ها را دارد و در انواع سبک های دکوراسیون داخلی از جمله دکوراسیون صنعتی, مدرن, طبیعت گرایانه و هر نوع سبک دیگری که بتوان تصور کرد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. انتخاب رنگ زرد بر اساس سلیقه افراد صورت می گیرد و افرادی که به این رنگ علاقه دارند هیچ نگرانی در خصوص نحوه استفاده از آن در دکوراسیون داخلی نداشته باشند زیرا با جست و جو در سایت های طراحی دکوراسیون و انواع مجلات می توان بر اساس ترکیب رنگ دلخواه رنگ زرد را در دکوراسیون خانه خود گنجاند.

منبع: ساختمانچی

به "طراحی فضای حمام با رنگ زرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی فضای حمام با رنگ زرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید