فرمانده ارشد آمریکایی: به حضور در سوریه، عراق و افغانستان ادامه خواهیم داد

به گزارش وبلاگ پاییز، رئیس ستاد مشترک نیرو های مسلح آمریکا حضور نظامی در منطقه غرب آسیا را در راستای منافع امنیت ملی آمریکا توصیف کرد و گفت: واشنگتن تا مدت ها به این حضور ادامه خواهد داد.

فرمانده ارشد آمریکایی: به حضور در سوریه، عراق و افغانستان ادامه خواهیم داد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ پاییز، رئیس ستاد مشترک نیرو های مسلح آمریکا گفت که نظامیان این کشور به زودی از افغانستان خارج نخواهند شد و مأموریت آن ها احتمالا تا چند سال دیگر ادامه خواهد داشت.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، ژنرال مارک میلی روز یکشنبه قبل از برگزاری جشن های ویژه کهنه سربازان در این کشور در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی گفت: کوشش برای جلوگیری از مبدل شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریست هایی که قصد حمله به آمریکا را دارند در حال اجرا بوده و 18 سال است که ادامه دارد.

میلی گفت که آمریکایی ها باید به دلیل اصلی شروع مأموریت در افغانستان که ماجرای یازده سپتامبر بود، بیاندیشند.

وی گفت: آنجا رفتیم تا اطمینان حاصل کنیم که افغانستان دیگر هرگز پناهگاهی امن برای تروریست هایی که به آمریکا حمله می نمایند، نخواهد بود.

رئیس ستاد مشترک نیرو های مسلح آمریکا گفت: این مأموریت هنوز کامل نیست و برای موفقیت در آن، دولت و نیرو های امنیتی افغانستان باید بتوانند امنیت داخلی خود را حفظ نمایند تا مانع استفاده تروریست ها از این سرزمین برای حمله به سایر کشورها، به ویژه ایالات متحده شوند.

به نوشته واشنگتن تایمز، رئیس ستاد مشترک آمریکا همچنین حضور نظامی در افغانستان را به نفع منافع ملی آمریکا برشمرد.

او در خصوص حضور نظامی آمریکا در سوریه و عراق هم اظهارات مشابهی عنوان نمود و گفت: واشنگتن باید برای ممانعت از احیای داعش، برای زمان قابل توجهی به حضور در این دو کشور ادامه دهد.

بنا به گزارش ها، مقامات آمریکایی طی سال گذشته تعداد نظامیان این کشور در افغانستان را از حدود 15000 نفر به حدود 13000 نفر کاهش دادند.

با این وجود، وزیر دفاع آمریکا نیز اخیرا گفته است که عملیات نظامی این کشور علیه طالبان و دیگر گروه های مسلح در افغانستان افزایش یافته است. مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفت که ارتش این کشور به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عملیات نظامی خود علیه افراد مسلح در افغانستان را افزایش داده است.

مارک اسپر اضافه کرد: ما حملات خود را علیه طالبان از زمانی که تبادل نظر ها با شکست روبرو شد، افزایش داده ایم.

اظهارات میلی در خصوص ادامه حضور در منطقه در حالی مطرح می گردد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار ها این حضور را بی فایده توصیف نموده و گفته است که به دنبال کاهش قابل توجه این حضور است. ترامپ تاکنون دو بار دستور خروج نظامی از سوریه را صادر نموده، اما هر بار این دستور با مقاومت فرماندهان نظامی و سیاستمداران جریان اصلی در واشنگتن روبرو شده و بی نتیجه مانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فرمانده ارشد آمریکایی: به حضور در سوریه، عراق و افغانستان ادامه خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده ارشد آمریکایی: به حضور در سوریه، عراق و افغانستان ادامه خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید